Filmy

Zyski z filmu „Pięć nocy u Freddy’ego”.

  • 29 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Zyski z filmu „Pięć nocy u Freddy’ego”.


Turniej Most Valuable Blockbuster organizowany przez Deadline powraca. Podczas gdy studia w czasie Covid szaleńczo przyjęły kinowy model dnia i daty, gdy kina były zamknięte, szybko zdały sobie sprawę, że nie ma nic bardziej dochodowego niż premiera kinowa i związane z nią konsekwencje. W każdym razie kino jest reklamą trwałości filmu w kolejnych oknach domowej rozrywki. W 2023 r. do dyskusji włączyli się streamerzy, tacy jak Apple, którzy również zdali sobie sprawę z konieczności teatralnego uprzedmiotowienia swoich filmów. Dane finansowe zebrane tutaj dla najcenniejszego turnieju Blockbuster w Deadline jest pozyskiwany z doświadczonych i zaufanych źródeł.

KINEMATOGRAFIA

pięć nocy u Freddy’ego
Uniwersalny/Blumhouse

W jesiennej kasie, w której skład został zniszczony przez strajk, Universal przeciwstawił się wszelkim przeciwnościom, organizując kinową randkę z Peacockiem na temat fabularnej wersji gry wideo z 2014 roku Pięć nocy u Freddy’ego. Horror zapewnił producentowi Blumhouse’owi największe otwarcie w historii i zarobił 80 milionów dolarów w Stanach – liczba porównywalna z ostatecznym zdobywcą Oscara dla najlepszego filmu i letnim hitem kinowym Oppenheimera — i ogólny światowy debiut o wartości 131 mln dolarów. Nikt się tego nie spodziewał, nawet studio, chociaż niektóre organizacje monitorujące miały przeczucie: na przykład Quorum przewidywało premierę w USA i Kanadzie za 50 milionów dolarów z sześciotygodniowym wyprzedzeniem.

Problem polega na tym, że śledzenie nigdy nie pozwala ustalić daty publikacji. Służby projekcyjne wykryły w Stanach otwarcie zdjęcia Universal/Peacock o wartości 50 milionów dolarów Koniec Halloween, a film nie przyniósł oczekiwanych rezultatów, a jego początkowy koszt wyniósł 40 milionów dolarów. Bez wątpienia, kasa randkowa i randkowa, ale Pięć nocy u Freddy’ego to wyjątek potwierdzający regułę i anomalia, która może się nigdy nie powtórzyć. Deadline słyszy, że osoby bliskie filmowi błagały Universal, aby nakręcił ten film w sposób czysto kinowy, a zamiast tego Egzorcysta: wierzący codziennie na Peacocku, ale studio nie poddawało się, wiedząc, że może wygrać zarówno w kinach, jak i w serwisie OTT, gdzie Pięć nocy był najczęściej oglądanym tytułem w historii streamera.

Pięć nocy u Freddy’ego’s, który opowiada o ochroniarzu zamkniętym w salonie gier wideo z pizzą przypominającą Chucka E. Cheese, gdzie animatroniczne postacie zwierząt budzą się w środku nocy w morderczym szale, pierwotnie rozgrywał się w Warner Bros z Royem Lee, Davidem Katzenbergiem i Sethem Producent Grahame-Smith, reżyseria i współscenarzysta Gil Kenan. Film oparty na grze Scotta Cawthona nigdy nie powstał, a kiedy w 2017 roku pojawiła się taka opcja, wkroczył Jason Blum. Anytime Blum napisał na Twitterze o projekcie, który rozpoczął się w lutym 2018 roku od Harry’ego Pottera reżyser Chris Columbus był przywiązany (w końcu odszedł, a rolę reżysera objęła Emma Tammi), fani oszaleli.

W związku z tym, jeśli chodzi o publikację materiałów marketingowych, dla Universal ważne było, aby zachować autentyczność, aż do eyelinera używanego przez animatroniczne postacie zwierząt: Foxy, Bonnie, Freddy, Cupcake i Chica z gry — skończone tylko szczegóły A Freddy’ego fan by się tym przejmował. Do licha, jak często widziałeś twórcę gry wideo, w tym przypadku Cawthona, dwukrotnie pełniącego funkcję scenarzysty wersji na dużym ekranie? Do wierny, to było posunięcie gospel ze strony dużego studia. Ogółem zasięg RelishMix w mediach społecznościowych wyniósł prawie pół miliarda, czyli 2,3 razy więcej niż w przypadku kompilacji serii horrorów przed otwarciem.

WYNIK PUDEŁKA

PODSUMOWANIE

Pomimo sukcesu kinowego dnia i randki, pieniądze pozostały na stole — mimo że 23% widzów, którzy oglądali FreddyWedług PostTrak Comscore/Screen Engine, w kinach w weekend otwarcia Peacock. Weź pod uwagę, że podczas weekendu otwarcia film nie miał kin w kinach; Źródła branżowe mówią nam, że potencjalnie brakowało 5–10 mln dolarów. Początkowa sprzedaż biletów krajowych na film w wysokości 25 milionów dolarów oznaczała, że ​​premiera wyniosła 100 milionów dolarów. Jednak kompromisem dla Uni pozostał wzrost w łodziach podwodnych Peacock. Jeśli chodzi o finanse, 100 milionów dolarów na telewizję i transmisję strumieniową obejmuje kwotę, którą Uni zapłacił sobie za wyemitowanie filmu w Peacock. Talentom wypłacano premie z góry, ale w ich kontraktach znajdował się zapis, że jeśli film osiągnie lepsze wyniki, nastąpi pewne lagniappe (co widać po udziałach w wysokości 25 milionów dolarów). Zysk netto mimo wszystko to doskonałe 161 mln dolarów.


Źródło

Warto przeczytać!  Nicola Peltz Beckham, córka miliardera, nakręciła niezależny film, w którym gra biedną striptizerkę. Nie poszło dobrze.