Fotografia

3 błędy nowicjusza, których należy unikać podczas fotografowania na białym tle

  • 13 lipca, 2024
  • 8 min read
3 błędy nowicjusza, których należy unikać podczas fotografowania na białym tle


3 błędy nowicjusza, których należy unikać podczas fotografowania na białym tle3 błędy nowicjusza, których należy unikać podczas fotografowania na białym tle

Ponieważ portrety na białym tle są tak powszechne, wiele osób uważa, że ​​jest to łatwy efekt do osiągnięcia. Po prostu ustawiasz białe tło, umieszczasz przed nim swój obiekt i robisz zdjęcie (najlepiej z fleszem lub stroboskopem) – prawda?

Niestety, nie jest to takie proste. Jeśli wypróbujesz metodę opisaną powyżej, otrzymasz zdjęcie, które ma albo szare, matowe, albo błotniste tło. Najlepszym możliwym rezultatem byłoby tło w kolorze złamanej bieli Po dokonałeś pewnych edycji. I to nie jest jedyny problem; wszędzie widziałbyś niechciane cienie.

Z moim małym modelem, Svenem (ukochanym reniferem Kristoffa z filmu), odtworzyłem standardową konfigurację z białym tłem Mrożony). Łatwiej jest to zrobić z obiektem o małej skali, ponieważ moje sztuczne światła są w porównaniu ogromne. Możesz zrobić to samo z ludźmi i uzyskać ten sam efekt high-key; jednak ponieważ ludzie są znacznie więksi niż małe obiekty, potrzebujesz masywnych oktaboksy i flag. Niezależnie od tego, ten samouczek pokaże Ci proces wyraźnie i możesz go skalować w razie potrzeby!

przykłady błędów w fotografii białego tłaprzykłady błędów w fotografii białego tła

Oto trzy błędy, których należy unikać, próbując uzyskać 100% czysto białe tło fotografii:

Błąd nr 1: Tło nie jest odpowiednio oświetlone

Tło musi być oświetlone około dwoma stopniami więcej światła niż obiekt. Na przykład, jeśli chcesz sfotografować obiekt przy f/8, ustaw światła tła na dwa stopnie jaśniejsze, aby Twój miernik wskazywał f/16 na tle.

Uwaga: Musisz oddzielnie mierzyć światło pierwszego planu i światła tła, tak aby podczas pomiaru światła głównego (na obiekcie) wyłączyć światła tła i odwrotnie. Gdy zarówno światło tła, jak i główne są włączone, Twój miernik nadal powinien dawać Ci f/8 na obiekcie, ponieważ mierzysz światło padające na obiekt, a nie na tło.

Warto przeczytać!  Stwórz ten triadyczny kolorowy portret dzięki zestawowi oświetlenia LED Rotolight

Zdjęcie poniżej (po prawej) pokazuje, jak to wygląda, gdy w ogóle nie oświetlasz tła. Otrzymujesz ton i kolor inny niż zamierzona biel. Na zdjęciu po lewej tło było oświetlone, ale nie było głównego światła oświetlającego obiekt. Dlatego też powstały obraz jest niemal sylwetką obiektu.

przykłady błędów w fotografii białego tłaprzykłady błędów w fotografii białego tła

Ustawienia aparatu dla wszystkich zdjęć w tym ustawieniu to ISO 250, 1/160s i f/8 (choć tło wskazywało f/16). Ustawiłem lampy błyskowe na 1/16 mocy (rzadko używam lamp błyskowych z pełną mocą, ponieważ baterie bardzo szybko się wyczerpują).

Aparatem był Nikon D750. Jest starszy, ale radzi sobie świetnie z szumem, więc ISO nie stanowiło problemu. Do tego zestawu użyto dwóch SB-910 i jednej lampy błyskowej SB-900.

Zdjęcie poniżej przedstawia konfigurację z włączonym tylko lewym światłem tła:

białe tło ogólna konfiguracjabiałe tło ogólna konfiguracja

Zauważysz na dwóch poniższych obrazkach, że na lewym zdjęciu zapaliło się tylko prawe światło tła, a na prawym tylko lewe światło tła. Takie oświetlenie jest oczywiście akceptowalne, jeśli masz taki zamiar. Główne światło było ustawione pod kątem 45 stopni po prawej stronie aparatu. Chciałem odbić flesz na białym rogue benderze, aby zmodyfikować światło.

przykładowe zdjęcia na białym tleprzykładowe zdjęcia na białym tle

Możesz również zauważyć, że na lewym zdjęciu (powyżej) jest bardzo delikatny cień Svena na tle za nim – ponieważ lewe światło tła nie zapaliło się. Kiedy światło tła zapaliło się po lewej stronie, cień ten został wyeliminowany (prawe zdjęcie, powyżej).

Poniżej przedstawiono konfigurację, w której wszystkie trzy światła działają prawidłowo.

ogólna konfiguracja zapewniająca wygląd o wysokim kluczuogólna konfiguracja zapewniająca wygląd o wysokim kluczu

Teraz, gdy masz już ustawione tło i główne światła, musisz upewnić się, że światła te oświetlają tylko zamierzony obiekt. To prowadzi nas do kolejnego błędu nowicjusza: separacji.

Warto przeczytać!  Nanlite PavoSlim to najcieńsze panele LED, jakie kiedykolwiek widzieliśmy

Błąd nr 2: Niewystarczające oddzielenie obiektu od tła

Ponieważ światła tła są o wiele jaśniejsze niż światła pierwszego planu, musisz oddzielić je od głównego obiektu. Istnieją dwa główne sposoby, aby to zrobić:

  1. Flagi
  2. Dystans

Flagi

Do oznaczenia świateł możesz użyć dowolnego czarnego materiału: czarnej strony reflektora, czarnych arkuszy tektury lub czarnego rdzenia piankowego.

Czerń nie odbija światła; zamiast tego pochłania światło. Blokuje również przedostawanie się światła do miejsc, w których nie chcesz go widzieć. Jeśli nie oznaczysz (zablokujesz) świateł tła, obiekt będzie miał efekt halo i będzie wyglądał na bardzo podświetlony.

Dystans

Po oznaczeniu świateł musisz umieścić obiekt wystarczająco daleko od tła (i świateł tła), aby nie dotknął go żaden rozproszony strumień światła. Zależy to oczywiście od Twoich osobistych preferencji i intencji – możesz chcieć, aby światło rozlało się na obiekt, aby uzyskać określony wygląd lub efekt, lub nie.

Jeśli chcesz uzyskać rozlanie, koniecznie przeprowadź kilka testów z różnymi obiektywami, ponieważ aberracja chromatyczna może wystąpić na krawędziach obiektu z powodu obfitości światła. Niektóre obiektywy są podatne na aberrację chromatyczną niezależnie od przysłony, podczas gdy inne działają bardzo dobrze nawet przy szerokich przysłonach, gdzie aberracja chromatyczna jest najczęściej obserwowana. Uważaj również na ilość rozlania, na którą pozwalasz – nie chcesz odciąć części obiektu z powodu nadmiernej ekspozycji rozlania.

przykłady błędów w fotografii białego tłaprzykłady błędów w fotografii białego tła

Zdjęcia powyżej pokazują dobrze oświetlonego Svena. Dwa światła tła zostały wyzwolone przy f/16, a światło główne przy f/8. Na tle nie ma niechcianych cieni, co było moim zamiarem.

Warto przeczytać!  Profoto skupia się na Hollywood dzięki nadchodzącym lampom wideo LED

Jednak chciałem mieć odbicie i cień na pierwszym planie. Prowadzi to ładnie do trzeciego błędu nowicjusza, którego należy unikać: unoszącego się obiektu.

Błąd nr 3: Temat jest niestabilny

Jeśli nie uwzględnisz cieni padających na podłoże, obiekt będzie wyglądał, jakby unosił się w powietrzu lub został wycięty i naklejony na białą kartkę papieru.

Najlepszą wskazówką, aby uniknąć pływających obiektów, jest użycie odbijającej powierzchni, takiej jak półprzezroczysta biała pleksi lub biała płytka, jako podstawy, na której obiekt będzie stał. Możesz dostosować krycie odbicia w Photoshopie podczas postprodukcji, ale odbicie pokazuje, że obiekt stoi mocno na twardym podłożu.

przykład podmiotu pływającegoprzykład podmiotu pływającego
Lewy obraz pokazuje Svena unoszącego się, ale dodanie odbicia (po prawej) pokazuje Svena stojącego na twardym gruncie. Ten ostatni wygląda bardziej przyjemnie i naturalnie, a nie jak praca typu „kopiuj-wklej”.

Bonusowy błąd nr 4: Prześwietlone tło

Uważaj, aby nie dodać zbyt dużo światła do tła. Jeśli przekroczysz czystą biel i naprawdę prześwietlisz zdjęcie, biel zacznie prawie rozjarzony wokół obiektu, tak jakbyś miał rozbłyski słoneczne na zewnątrz.

To obniża kontrast i sprawia, że ​​obiekt wygląda, jakby miał trochę aureoli. Możesz zobaczyć ten efekt prześwietlenia na poniższych obrazach:

prześwietlone portrety tłaprześwietlone portrety tła
Dwa obrazy z prześwietlonym tłem. Czasami ten efekt może być estetycznie przyjemny – jednak ważne jest, aby upewnić się, że chcieć taki wygląd, bo nie zawsze jest idealny.

Błędy w fotografii białego tła: ostatnie słowa

Mam nadzieję, że ten krótki poradnik rzucił nieco światła na podstawowe techniki tworzenia białego tła i rozwiązał wszelkie zagadki dotyczące tego, jak uzyskać taki wygląd.

Białe tła są przydatne w wielu sytuacjach studyjnych: przy fotografowaniu produktów, ludzi, przy wykonywaniu fotografii makro i wielu innych.

Teraz, gdy skończyłeś czytać ten artykuł, powinieneś być w stanie odtworzyć go z powodzeniem!

A teraz Twoja kolej:

Jak planujesz wykorzystać wygląd białego tła? Czy masz inne techniki osiągnięcia tego efektu? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej!




Źródło