Biznes

Air India Express zwalnia 25 członków personelu pokładowego następnego dnia po masowym zwolnieniu lekarskim

  • 9 maja, 2024
  • 4 min read
Air India Express zwalnia 25 członków personelu pokładowego następnego dnia po masowym zwolnieniu lekarskim


Nowe Delhi:

Linie Air India Express zwolniły co najmniej 25 członków personelu pokładowego dzień po tym, jak prawie 300 pracowników linii zgłosiło chorobę i wyłączyło telefony, co doprowadziło do zakłóceń lotów na dużą skalę. Liczba zwolnień z pracy prawdopodobnie wzrośnie, a kierownictwo prawdopodobnie zorganizuje dzisiaj w ratuszu spotkanie z członkami personelu pokładowego. Dzisiaj problem ten dotyczył ogółem 76 lotów; liczba ta uwzględnia odwołania i loty, które mogą być obsługiwane przez inne linie lotnicze należące do grupy.

Tania linia lotnicza jest spółką zależną Air India, która obecnie należy do grupy Tata. Źródła podają, że pracownicy protestują przeciwko nowym warunkom zatrudnienia. Źródła podają, że załoga zarzuciła brak równości w traktowaniu personelu. Twierdzą, że niektórym pracownikom zaproponowano niższe stanowiska pomimo zaliczenia rozmów kwalifikacyjnych na stanowiska wyższe, podają źródła. Załoga zgłosiła także pewne zmiany w pakiecie wynagrodzeń. Zmiany te mają miejsce nawet wtedy, gdy linia lotnicza jest w trakcie fuzji z AIX Connect (dawniej AirAsia India).

Kryzys Air India Express to nowe kłopoty dla grupy Tata, zaledwie miesiąc po tym, jak jej przewoźnik oferujący pełen zakres usług Vistara był świadkiem zakłóceń spowodowanych protestami pilotów w związku ze zmianami w ich pakietach wynagrodzeń.

Warto przeczytać!  Polski Hellfire | Defence24

Rzecznik Air India Express powiedział wczoraj, że kierownictwo współpracuje z załogą, aby zrozumieć przyczyny masowych urlopów, i dodał, że pracują nad zminimalizowaniem niedogodności dla pasażerów.

W piśmie z rozwiązaniem stosunku pracy wydanym 25 zwolnionym członkom załogi stwierdza się, że masowe urlopy „wyraźnie wskazują na przemyślane i uzgodnione wstrzymanie się od pracy bez żadnego uzasadnionego powodu”.

„W wyniku powyższego duża liczba lotów musiała zostać odwołana, co zakłóciło cały rozkład lotów, co spowodowało ogromne niedogodności dla szanownych pasażerów Spółki. Pański czyn jest nie tylko wywrotowy w interesie publicznym, ale także wywołał zakłopotanie, poważne utratę reputacji i poważne straty finansowe dla Spółki.

Zgłoszenie choroby ze względu na pracę jest równoznaczne ze wspólnym działaniem opartym na wspólnym zrozumieniu, że nie należy obsługiwać lotu i zakłócać usług Firmy. Stanowi to nie tylko naruszenie obowiązujących przepisów, ale także narusza obowiązujące wobec Ciebie Zasady świadczenia usług przez pracowników Air India Express Limited” – czytamy w piśmie.

Związek Pracowników Air India Express (AIXEU), organizacja podająca się za reprezentowanie członków załogi, napisała do zarządu i „podkreśliła radykalne odejście od zobowiązań”. Związek oskarżył linię lotniczą o złe zarządzanie i nierówne traktowanie personelu. Źródła Air India Express podają jednak, że nie uznają żadnego związku zawodowego pracowników.

Warto przeczytać!  Nasze podejście do etykietowania treści generowanych przez sztuczną inteligencję i mediów zmanipulowanych

Tymczasem regionalny komisarz ds. pracy wyraził swoje zdanie i stwierdził, że skargi personelu są szczere. W e-mailu z dnia 3 maja skierowanym do prezesa Air India Natarajana Chandrasekarana i innych – którego kopia znajduje się w NDTV – regionalny komisarz ds. pracy w New Delhi, Ashok Perumalla, wskazał na „rażące naruszenia prawa pracy”.

Stwierdzając, że obawy Unii są autentyczne, pan Perumulla napisał: „Kierownictwo Air India Express nie wysłało żadnych odpowiedzialnych decydentów do żadnego postępowania pojednawczego. Było oczywiste niegospodarność i rażące naruszenia prawa pracy”.

Nie przebierając w słowach, urzędnik kontynuował: „Dział HR próbował wprowadzić urzędnika rozjemczego w błąd, podając błędne informacje i idiotyczną interpretację przepisów prawnych”.

W celu utrzymania „harmonijnych stosunków pracy” pan Perumulla zasugerował, aby spółka Air India Express utworzyła komisję wysokiego szczebla w celu zbadania skarg pracowników i funkcjonowania działu HR. Wezwał także do podjęcia działań naprawczych.


Źródło