Marketing

Analiza pierwszego kroku: rynek ropy naftowej i regulacje w Peru

  • 24 maja, 2023
  • 10 min read
Analiza pierwszego kroku: rynek ropy naftowej i regulacje w Peru


Ogólny

Kluczowe aspekty handlowe

Proszę ogólnie opisać kluczowe aspekty handlowe sektora naftowego w swoim kraju.

Według najnowszych informacji podanych przez Ministerstwo Energii i Górnictwa Peru ma 243,98Mmstb potwierdzonych rezerw ropy naftowej. Główni gracze na rynku upstream to Pluspetrol, Repsol, Hunt Oil, Petrotal i CNPC. Ogromne rozszerzenie 18 basenów sedymentacyjnych kraju pozostaje niezbadane.

Kontraktant Perupetro SA negocjuje bezpośrednio z firmami koncesje poszukiwawczo-wydobywcze – zarówno na morzu, jak i na lądzie – z których kilka wygaśnie między 2023 a 2028 rokiem. są w trakcie negocjacji zarówno z prywatnym, jak i NOC Petroperu SA

Petroperu jest obecnie jedynym właścicielem niezagospodarowanego jeszcze Bloku 64 i właśnie nabył ważne dojrzałe pole naftowe (Blok 192). Po sfinalizowaniu tej akwizycji Petroperu zadeklarowało, że będzie poszukiwać partnera operacyjnego, którym ma być spółka Altamesa.

Petroperu obsługuje również trzy rafinerie ropy naftowej i ropociąg łączący pola naftowe w amazońskiej dżungli z północnym wybrzeżem Peru. Rafineria Talara stopniowo rozpoczęła działalność w kwietniu 2022 r., po ponad dwóch latach bezczynności z powodu przebudowy i szacuje się, że jej przepustowość będzie w stanie osiągnąć od 65 000 baryłek dziennie (baryłek dziennie) do 95 000 baryłek dziennie, gdy będzie w pełni operacyjna. Innym głównym graczem na rynku rafineryjnym jest Repsol, który prowadzi największą rafinerię w kraju na obrzeżach Limy.

Miks energetyczny

Jaki procent zapotrzebowania energetycznego Twojego kraju jest pokrywany, bezpośrednio lub pośrednio, przez ropę lub gaz, w przeciwieństwie do źródeł jądrowych lub niekonwencjonalnych? Jaki procent zapotrzebowania twojego kraju na produkty ropopochodne pokrywa produkcja krajowa?

Zgodnie z najnowszymi danymi opublikowanymi przez Organ Nadzoru Inwestycji w Energetykę i Działalność Górniczą, struktura zużycia energii przedstawia się następująco:

  • ropa naftowa – 43 proc.;
  • hydroelektryczność – 25 proc.;
  • gaz ziemny – 24 proc.;
  • OZE – 4 proc.; I
  • węgiel – 4 proc.

Polityka rządu

Czy twój kraj posiada nadrzędną politykę dotyczącą działań związanych z ropą naftową lub ogólną politykę energetyczną?

Tak, krajowa polityka energetyczna Peru 2010–2040. Podobnie w 2014 r. Ministerstwo Energii i Górnictwa przedstawiło Krajowy Plan Energetyczny na lata 2014–2025, w którym prognozuje się zapotrzebowanie Peru na energię do 2025 r. oraz określa, w jaki sposób można to zapotrzebowanie zaspokoić za pomocą alternatywnych i tradycyjnych źródeł energii.

W lutym 2022 r. dekretem najwyższym nr 003-2022-MINAM, zmodyfikowanym w lutym 2023 r. dekretem najwyższym nr 001-2023-MINAM, rząd uznał energię klimatyczną za leżącą w interesie narodowym, a wraz z nią szereg działań mających na celu ograniczenie wzrost temperatury. W tym zakresie zdecydowano się na realizację działań priorytetyzujących cele Polityki Energetycznej Kraju.

Warto przeczytać!  Marketerom brakuje pomiaru pełnego wpływu inwestycji marketingowych: WARC

Rejestracja licencji

Czy istnieje oficjalny, publicznie dostępny rejestr licencji i licencjobiorców? Czy istnieje rejestr określający własność pól naftowych lub operatorów itp.?

Publiczny Rejestr Węglowodorów Peru jest częścią Rejestru Handlowego, który z kolei należy do systemu Krajowych Rejestrów Publicznych.

Rejestr Węglowodorów obejmuje Rejestr Kontrahentów, w którym musi być zarejestrowana każda spółka naftowa, która została zakwalifikowana przez Perupetro SA, oraz Rejestr Umów, w którym należy również zarejestrować wszystkie umowy licencyjne lub umowy o świadczenie usług, a także odpowiednie zmiany i rozwiązania.

Ten rejestr jest publicznie dostępny po uiszczeniu niewielkiej opłaty (w przybliżeniu koszt wydrukowanych kopii plus niewielka opłata administracyjna).

Nie ma rejestru pól naftowych.

Petroperu zapewnia bezpłatny dostęp poprzez swoją stronę internetową do aktualnych umów licencyjnych; chociaż nie jest to oficjalna baza danych.

System prawny

Opisz ogólny system prawny w swoim kraju.

Peru jest republiką demokratyczną opartą na systemie prawa prezydenckiego i prawa cywilnego. Zgodnie z konstytucją z 1993 r. prezydent (wybierany na pięcioletnią kadencję) jest jednocześnie głową państwa i szefem rządu.

Peru jest zjednoczonym i scentralizowanym państwem zorganizowanym na zasadzie podziału władzy, składającym się z władzy wykonawczej, sądowniczej i ustawodawczej. Prezydent wraz z prezesem rady ministrów i ministrami tworzą władzę wykonawczą; podczas gdy jednoizbowy kongres, wybierany na pięcioletnią kadencję, zaopatruje władzę ustawodawczą w 130 członków i zatwierdza ustawy.

Istnieją różne mechanizmy, dzięki którym projekt ustawy staje się prawem. Mogą być proponowane przez władzę wykonawczą, na podstawie podpisanych petycji społeczeństwa i samego kongresu. Po przedstawieniu Kongresowi projekt ustawy trafia do komisji, która wprowadza poprawki i głosuje nad nim; i w związku z tym muszą zostać poddane pod głosowanie na sesji plenarnej; po zatwierdzeniu trafia do prezydenta do podpisania lub zawetowania. Weta można zastąpić większością trzech czwartych głosów w Kongresie. Po tym procesie ustawa musi zostać opublikowana w Dzienniku Urzędowym, aby została uznana za uchwaloną.

Sądownictwo zyskało mieszaną reputację; procedury sądowe są na ogół wypełnione formalnościami, a sędziów jest za mało. To połączenie oznacza, że ​​cywilne postępowanie sądowe, w którym kwestionowane są prawa majątkowe lub umowne, może trwać wiele lat, aż do wydania ostatecznej decyzji. W związku z tym przedsiębiorstwa zwróciły się do arbitrażu handlowego w celu rozwiązywania sporów umownych. Spółki lub podmioty publiczne odwołują się również do prywatnych sądów arbitrażowych. Sądy arbitrażowe działają ad hoc i zwykle rozwiązują każdą sprawę w mniej niż rok, chociaż opłaty arbitrażowe są stosunkowo wysokie. Zagraniczne wyroki i orzeczenia przed wykonaniem muszą przejść procedurę uznania przed sądem.

Warto przeczytać!  Kindred Group plc – Niezbadana aktualizacja handlowa za czwarty kwartał 2022 r., w tym jednorazowe orientacyjne prognozy na 2023 r.

Ustawodawstwo antykorupcyjne podlega ciągłym przeglądom i zostało zaostrzone od 2018 r. Ustawa nr 30424 i jej modyfikacja, dekret legislacyjny nr 1352, wprowadziły odpowiedzialność administracyjną (oprócz odpowiedzialności karnej funkcjonariuszy spółki) dla spółek za przestępstwa korupcji, prania pieniędzy i finansowania terroryzmu w ramach rozwoju swojej działalności.

Przegląd przepisów

Ramy prawne regulacji ropy naftowej

Opisz kluczowe przepisy ustawowe i wykonawcze, które składają się na główne ramy prawne regulujące działalność związaną z ropą naftową i gazem.

Zgodnie z peruwiańską konstytucją zasoby naturalne są dziedzictwem narodu, a państwo peruwiańskie ma suwerenne prawo do ich eksploatacji. W 1993 r. uchwalono ustawę nr 26221, ustawę o węglowodorach organicznych (OHL), której celem jest uregulowanie całej działalności związanej z węglowodorami w kraju.

Perupetro SA odpowiada za promowanie, kontraktowanie i nadzorowanie działań poszukiwawczych i/lub wydobywczych na terenie całego kraju. W tym celu Perupetro SA jest uprawniona do podpisywania umów licencyjnych lub umów o świadczenie usług na działalność poszukiwawczą, w tym umów o ocenę techniczną z firmami naftowymi. Uprawnienia wynikające z koncesji lub umów o świadczenie usług dają jedynie zezwolenie na prowadzenie działalności, aw przypadku powodzenia nabycie własności wydobytych zasobów (licencja) lub zapłatę (wraz z produkcją) za prowadzenie w przypadku umowy o świadczenie usług. Spółkom naftowym przyznaje się prawo do bezpłatnego udostępniania należących do nich odkrytych zasobów, z wyjątkiem Bloku 88, którego zasoby gazu ziemnego przeznaczone są wyłącznie na rynek lokalny.

Perupetro SA może zawierać kontrakty na poszukiwanie lub wydobycie w drodze przetargów lub bezpośrednich negocjacji. Przedsiębiorstwa naftowe muszą poświadczyć swoje kwalifikacje techniczne i finansowe, aby podpisać kontrakt lub nabyć udziały w kontrakcie. Spółki naftowe, które nie poświadczą doświadczenia technicznego, mogą zabezpieczyć swój udział, wykazując przynależność do operatora posiadającego kwalifikacje techniczne, zgodnie z nowymi przepisami kwalifikacyjnymi zainteresowanych podmiotów w zakresie prowadzenia działalności poszukiwawczo-wydobywczej ropy naftowej i gazu ziemnego, co przewiduje możliwość zakwalifikowania Jak:

  • strona techniczna, która obejmuje operatora i osobę niebędącą operatorem; I
  • podmiot finansowy, od którego wymagane będzie jedynie wykazanie zdolności prawnej i finansowej.

OHL reguluje również ogólnie kwestie związane z rurociągami, transportem, dystrybucją gazu ziemnego, rafinacją i obrotem działalnością związaną z węglowodorami.

Wszystkie Umowy Koncesyjne i ich zmiany są zatwierdzane Dekretem Najwyższym podpisanym przez Ministrów Energii, Finansów i Prezydenta.

Wywłaszczenie udziałów licencjobiorcy

Czy istnieją przepisy prawne, które pozwalają na wywłaszczenie udziałów licencjobiorcy, a jeśli tak, to na jakich warunkach?

Warto przeczytać!  Team Collaboration Tools Raport ze statystyk rynkowych obejmuje przyszłe trendy z badaniami 2023-2032 – Reedley Exponent

Brak jest przepisów prawnych pozwalających na wywłaszczenie udziałów licencjobiorcy.

Gdyby doszło do wywłaszczenia (choć nigdy nie miało to miejsca w ramach obowiązującego OHL), sytuacja ta dawałaby koncesjonariuszowi prawo do zwrócenia się do sądu polubownego i żądania zwrotu jego praw, a także wszelkich szkody, które mogły zostać poniesione w wyniku wywłaszczenia.

Cofnięcie lub zmiana licencji

Czy rząd może cofnąć lub zmienić interes licencjobiorcy?

Rząd nie może jednostronnie odwołać ani zmienić umowy licencyjnej, chyba że nastąpi uzgodnione w umowie zdarzenie związane z jej rozwiązaniem. Zdarzenia, które powodują automatyczne rozwiązanie, są wyraźnie przedstawione we wzorach licencji lub umów o świadczenie usług stosowanych przez Perupetro SA. Perupetro, jako strona umowy iw jej ramach, może odwołać lub zmienić umowę.

Regulatory

Zidentyfikuj i opisz rządowe organy regulacyjne i nadzorcze odpowiedzialne głównie za regulowanie działalności związanej z poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej w Twoim kraju. Jakie sankcje za naruszenie mogą nałożyć organy regulacyjne i nadzorcze?

Ministerstwo Energetyki i Górnictwa jest odpowiedzialne za proponowanie, opracowywanie i zatwierdzanie polityki działalności węglowodorowej, a także odpowiada za dyktowanie stosownych przepisów. Posiada również kompetencje do udzielania koncesji i zawierania umów koncesyjnych ze spółkami zajmującymi się przesyłem węglowodorów rurociągami lub dystrybucją gazu ziemnego.

Perupetro SA zostało utworzone przez OHL i promuje inwestycje w poszukiwanie i wydobycie węglowodorów, negocjuje kontrakty na poszukiwanie lub wydobycie, pobiera tantiemy i nadzoruje wypełnianie zobowiązań przez koncerny naftowe.

NOC Petroperu działa jako zintegrowana firma naftowa bez kompetencji ani przywilejów rządowych.

Organ Nadzoru Inwestycji w Energetykę i Działalność Wydobywczą jest niezależnym organem regulacyjnym odpowiedzialnym za nadzór nad przestrzeganiem przepisów obowiązujących w działalności naftowo-gazowej, w szczególności związanych z kwestiami technicznymi i bezpieczeństwa, a także odpowiada za zatwierdzanie przesyłu rurociągowego i taryfy dystrybucji gazu ziemnego. Wydaje również pozytywne opinie techniczne dla instalacji węglowodorowych oraz jest uprawniony do wszczynania administracyjnych postępowań sankcjonujących.

Agencja ds. Oceny i Kontroli Środowiska jest publiczną i wyspecjalizowaną technicznie jednostką przy Ministerstwie Środowiska, odpowiedzialną za nadzór i kontrolę środowiskową dla całej działalności gospodarczej w Peru, w tym działalności związanej z ropą naftową i gazem.

Krajowa Służba ds. Certyfikacji Środowiskowej jest publiczną i wyspecjalizowaną technicznie jednostką przy Ministerstwie Środowiska, odpowiedzialną za przegląd i zatwierdzanie analiz oddziaływania na środowisko dla prywatnych lub publicznych projektów inwestycyjnych o dużym wpływie.

Statystyki rządowe

Który organ rządowy prowadzi statystyki produkcji, eksportu i importu ropy naftowej?

Ministerstwo Energii i Górnictwa.


Źródło