Sport

Bagnaia rządzi, gdy Bastianini szarżuje obok Martina i Marqueza w Mugello

  • 2 czerwca, 2024
  • 6 min read
Bagnaia rządzi, gdy Bastianini szarżuje obok Martina i Marqueza w Mugello


Po znakomitym występie w sobotę Francesco Bagnaia (zespół Ducati Lenovo) szturmem odniósł triumfalne zwycięstwo w Mugello, kończąc idealny weekend. W ten weekend numer 1 zdobył maksymalną liczbę punktów dostępnych przy każdej okazji, dodając do swojego dorobku 37 punktów. Prosto z mety Bagnaia szarżował z piątego na pierwsze w drugim zakręcie, podczas gdy Jorge Martin (Prima Pramac Racing) spędził wyścig, próbując dotrzymać doskonałego tempa Bagnaii, zanim imponujący ruch na ostatnim okrążeniu ze strony Enei Bastianini (zespół Ducati Lenovo) zdegradował Hiszpana do pozycji trzeci.

Martin staje na podium, a jego przewaga w mistrzostwach spada do 18 punktów, opuszczając Włochy. Tymczasem za numerem 89 na linii, niewiele brakowało, był Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP), któremu o włos zabrakło miejsca na podium po starcie z trzeciego miejsca, spędzając większość Grand Prix Włoch na podium.

Gdy zgasło światło, nastąpił pęd do San Donato, gdzie Martin przez chwilę utrzymywał prowadzenie, po czym Bagnaia natychmiast rzuciła się na wjazd do zakrętu 2. To był wymarzony start z numeru 1, a Włoch prowadził w Grand Prix Włoch na torze Ducati. Na pierwszym okrążeniu dobrze spisał się także kolega z drużyny Bastianini, który na ostatnim okrążeniu wskoczył na trzecie miejsce.

Pierwszy ważny ruch w wyścigu wykonał Marc Marquez, minął Bastianiniego po wewnętrznej stronie na torze San Donato, po czym wjechał szeroko i skierował się z powrotem w stronę Acosty. Jednak debiutant wkrótce popełnił swój pierwszy błąd po tym, jak wbiegł szeroko w ostatni zakręt i stracił czas do #93.

Warto przeczytać!  IPL 2024: Kolkata Knight Riders V Mumbai Indians – zapowiedź, oczekiwane składy, darmowe zakłady i oferty

Z przodu Bagnaia rzucił wyzwanie wcześnie, gdy lider wyścigu wyznaczył najszybsze okrążenie Grand Prix, próbując rozszerzyć stawkę. Jednak dalsze spowolnienie tego tempa wkrótce oznaczałoby katastrofę dla Joan Mir (Repsol Honda Team), która rozbiła się w pierwszym zakręcie. Wkrótce sytuacja japońskiego producenta pogorszyła się, a Takaaki Nakagami (IDEMITSU Honda LCR) uderzył w pokład w Correntaio .

Kawałek dalej doszło do walki Ducati z Aprilią o szóste miejsce, a Franco Morbidelli (Prima Pramac Racing) w zaciętej walce o kluczowe punkty pokonał Mavericka Viñalesa (Aprilia Racing). Jednak Viñales wkrótce się wycofał, gdy Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) zaczął przedzierać się przez boisko.

Martin powoli tracił prowadzenie Bagnaia, zanim numer 1 odpowiedział, kończąc okrążenia, a kluczowa okazała się konsekwencja w Mugello, gdzie Bagnaia spędził ponad 10 okrążeń w przedziale 1:46.

Przez wiele okrążeń na rurze wydechowej Bastianiniego siedział Marc Marquez, który w dalszym ciągu szukał sposobu na pokonanie Bestii. Marquez szybko znalazł drogę do mety na 18. okrążeniu, natychmiast zwiększając przewagę nad Bastianinim. Gdy numer 93 znalazł się teraz na podium, cała uwaga skupiła się na tym, czy uda mu się dogonić Martina.

Warto przeczytać!  Półfinały ISL: Mohun Bagan vs Odisha, Mumbai City vs FC Goa – kto wejdzie do finału?

Bastianini uważał jednak, że zasłużył na prawo do powolnej reakcji, zmniejszając przewagę na cztery okrążenia przed końcem. Ostatecznie Włoch zdecydował się na ten ruch na przedostatnim okrążeniu po odważnym podaniu na wjeździe do Scarperii.

Tymczasem Martin znacznie zmniejszył przewagę na 21. okrążeniu, gdy dwóch najlepszych zawodników na świecie dzieliło trzy dziesiąte sekundy, udając się na przedostatnie okrążenie. Nie trwało to długo, ponieważ numer 1 zareagował wspaniałym okrążeniem, pozwalając Bagnaii na szarżę i odniesienie wymarzonego zwycięstwa.

Walka o drugie miejsce z tyłu jeszcze się nie skończyła, a Bastianini przeprowadził niesamowity atak w ostatnim zakręcie, aby spełnić włoskie marzenie dla Ducati na torze Mugello – przekraczając linię mety na drugim miejscu. Martin przekroczył metę na trzeciej pozycji, zdobywając 16 kluczowych punktów po zdobyciu zera w sobotę.

Marc Marquez był czwarty, wyprzedzając debiutanta Acostę, który nadal robi wrażenie, wykazując się wielką dojrzałością już w swój siódmy weekend w MotoGP klasa. Morbidelli zakończył wyścig, co było doskonałym wynikiem, wyprzedzając Di Giannantonio i niewiele po tym, jak Di Giannantonio miał świetne tempo w końcówce wyścigu – mocno szarżował z P14 na starcie.

Później Viñales zdobył zaszczyty jako czołowa Aprilia w Mugello, tracąc czas do Morbidelliego i Di Giannantonio na końcowych etapach Grand Prix. Top Gun wyprzedził Alexa Marqueza (Gresini Racing MotoGP), przekraczając linię mety i zajmując dziewiąte miejsce, podczas gdy Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) zamknął pierwszą dziesiątkę – jedyny fabryczny KTM znajdujący się na punktacji. Tymczasem Aleix Espargaro (Aprilia Racing), Raul Fernandez (Trackhouse Racing), Marco Bezzecchi (Pertamina Enduro VR46 Racing Team), Miguel Oliveira (Trackhouse Racing) i Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP Team) zajęła ostatnie miejsca punktowane.

Nadeszła krótka przerwa, zanim na torze Motul TT Assen powróci więcej akcji, a już za trzy tygodnie na jednym z najbardziej kultowych torów w kalendarzu, gdzie wygrywano i przegrywano wyścigi w ostatniej szykanie. Dołącz do nas, gdzie najbardziej ekscytujący sport świata powraca, gdy mistrzostwa zaczynają nabierać tempa.

Warto przeczytać!  Indie - Kuwejt Wynik na żywo, kwalifikacje do Pucharu Świata: 0:0 do przerwy; Szanse dla obu stron, ale bez bramek w kiepskiej połowie | Wiadomości piłkarskie

Najlepsze 10:

1 Francesco Bagnaia (zespół Ducati Lenovo) 1:44.504
2 Enea Bastianini (zespół Ducati Lenovo) +0,799
3 Jorge Martin (Prima Pramac Racing) +0,924
4 Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP™) +2,064
5 Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) +7.501
6 Franco Morbidelliego (Wyścigi Prima Pramac) +9.890
7 Fabio Di Giannantonio (zespół wyścigowy Pertamina Enduro VR46) +10.076
8 Maverick Viñales (Aprilia Racing) +11.683
9 Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP™) +13.535
10 Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) +15.901

PEŁNE WYNIKI!


Źródło