Marketing

Cyfrowa zmiana w strategii medialnej: boom możliwości

  • 9 marca, 2023
  • 5 min read
Cyfrowa zmiana w strategii medialnej: boom możliwości


Rozwój technologii cyfrowej rzucił wyzwanie i zainspirował marketerów, planistów mediów, kupujących i strategów do wyjścia poza tradycyjne kanały medialne i włączenia cyfrowych kanałów medialnych, za pośrednictwem których mogą komunikować się z docelowymi odbiorcami.

Podczas gdy przyjęcie kanałów cyfrowych (które same stale ewoluują) wymaga od marketerów większej wiedzy technicznej i świadomości trendów, „tradycyjne” umiejętności, które pozostają kluczowe, takie jak:

  • Komunikacja
  • kreatywność
  • zdolność adaptacji
  • raportowanie
  • zarządzanie czasem i
  • Praca w zespole.

Jako najwięksi konsumenci treści online i doświadczalnie świadomi korzyści, jakie niosą ze sobą zarówno tradycyjne, jak i cyfrowe przestrzenie medialne, młodzi ludzie mają dobrą pozycję do zajmowania takich stanowisk, jak:

  • menedżerowie marki
  • menedżerowie influencerów i
  • specjaliści od mediów społecznościowych.

Przesunięcie punktu ciężkości w stronę mediów cyfrowych nie oznacza, że ​​w marketingu mix nie ma już miejsca dla mediów tradycyjnych — w rzeczywistości jest wielu marketerów, którzy włączają radio, telewizję i reklamę typu Out-of-Home, jeśli pozwala na to budżet i zakres.

Rzeczywistość zmiany mediów oznacza jednak, że tradycyjne media nie są już „wszystkim i ostatecznym celem” kampanii marketingowych. Powszechnie uważa się, że aby kampania w mediach tradycyjnych przyniosła najlepsze możliwe rezultaty, musi być prowadzona w połączeniu z digitalem.

Warto przeczytać!  Niektóre marki wycofują wydatki na reklamę na Pintereście

Od początku pandemii, która zatrzymała ludzi w domu iw internecie, wiele marek i firm coraz częściej postrzega reklamy w mediach cyfrowych jako główny kanał.

W szczególności marketing wpływowy przejął tradycyjny marketing szeptany i zwiększył jego potencjalny wpływ, zapewniając wykładniczo większy zasięg i większe zaangażowanie, niż można by oczekiwać w tradycyjny sposób.

Reperkusje tych zmian można odczuć w prawie każdym obszarze mediów i marketingu, od dostępnych możliwości kariery po umiejętności potrzebne poszczególnym osobom do odniesienia sukcesu w tych rolach.

Oto trzy zarysy boomu możliwości, jaki niesie ze sobą cyfrowa zmiana, oraz tego, jak młodzi ludzie mogą zostać umieszczeni, dzięki ich umiejętnościom cyfrowym i podnoszeniu umiejętności, aby jak najlepiej je wykorzystać.

1. Wyrażanie siebie to umiejętność

Ze względu na rozwój Internetu, w szczególności mediów społecznościowych, ludzkość tworzy i konsumuje treści online szybciej i wydajniej niż kiedykolwiek wcześniej. Rozpowszechnianie treści (do celów marketingowych i innych) wymaga zwiększonej kreatywności zarówno ze strony osób fizycznych, jak i przedsiębiorstw. Jednocześnie narzędzia tworzenia zostały oddane w ręce wszystkich.

Zwiększony dostęp do kreatywnych narzędzi i wzrost poziomu wpływu poszczególnych osobowości umożliwiły młodym ludziom wyrażanie siebie w Internecie w nowy i ekscytujący sposób, jednocześnie doskonaląc wiele kreatywnych i strategicznych umiejętności potrzebnych do znalezienia pracy w branży mediów cyfrowych .

Warto przeczytać!  Agencja marki i MSWA przedstawiają Life Not Limits – Krótki opis kampanii WA

2. Samodzielny (cyfrowy) sukces

Wpływ nie jest niczym nowym; ludzkość od dawna widzi swój udział wpływowych jednostek. Jednak w erze cyfrowej zmienił się sposób, w jaki jednostki stają się wpływowe i możliwości, jakie niesie ze sobą ich wpływ.

Coraz częściej obserwujemy, jak twórcy treści, tacy jak osoby wpływowe, zamieniają swoją obecność i aktywność online na stronach takich jak TikTok, YouTube i Instagram w pełną karierę, dzięki której mogą zarabiać.

A wraz z rosnącym zainteresowaniem marek i firm wysoką wartością zaangażowania nano- i mikroinfluencerów, dobrą wiadomością dla początkujących twórców treści jest to, że nie muszą czekać na dziesięć tysięcy obserwujących, aby zacząć.

3. Tradycyjne umiejętności nadal się liczą

Podczas gdy horyzont dla marketerów poszerzył się poza tradycyjne opcje medialne, umiejętności związane z tradycyjnym marketingiem pozostają bardzo cenne dla stanowisk w przestrzeni mediów cyfrowych.

Chociaż używane platformy, do których docierają odbiorcy i analizy zaangażowania mogą się różnić, nadal istnieje zapotrzebowanie na ludzi z dobrym wyczuciem w zakresie projektowania; którzy chcą zrozumieć i przeanalizować zachowania konsumenckie, a dzięki swojej strategii osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Warto przeczytać!  Dlaczego 80 dla Brady'ego odnosi sukces w kasie (czy to naprawdę takie dobre ?!)

Oznacza to, że ci, którzy chcą wyrobić sobie markę jako menedżer influencerów, menedżer mediów społecznościowych lub marketer cyfrowy, nadal dobrze sobie poradzą, doskonaląc bardziej tradycyjne umiejętności, takie jak:

  • strategiczny rozwój
  • raportowanie
  • kopiowanie
  • marketingu bezpośredniego i
  • public relations.

Dodatkowo zapewnia im dynamiczną zdolność do opracowywania najlepszej możliwej strategii medialnej dla marek i firm, z którymi współpracują.

Zmiana strategii medialnej i ewoluująca dominacja mediów cyfrowych to ciągły proces będzie nadal rzucaj wyzwanie tradycji, otwierając arenę dla nowych możliwości — i zupełnie nowych karier!

Bez oznak spowolnienia tej ewolucji, umiejętności cyfrowe oraz umiejętność adaptacji i wprowadzania innowacji w stale zmieniającym się otoczeniu są koniecznością dla każdego, kto chce pracować w nowoczesnej przestrzeni medialnej, w każdej roli, od influencera po projektanta, od copywritera po nabywca mediów.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.nfinity.co.za. Możesz także śledzić Nfinity na Świergot.

Cyfrowa zmiana w strategii medialnej Pietera Groenewalda Influencerzy Nfinity Grupa Influencer Marketingu marketingu influencerów Influencer marketing w SA Influencerzy SA Branża influencer marketingu




Źródło