Filmy

Dwóch członków zarządu Hot Docs rezygnuje ze stanowiska po weekendzie otwarcia festiwalu filmowego

  • 27 kwietnia, 2024
  • 5 min read
Dwóch członków zarządu Hot Docs rezygnuje ze stanowiska po weekendzie otwarcia festiwalu filmowego


Otwórz to zdjęcie w galerii:

Kino Hot Docs Ted Rogers, Bloor St., Toronto, w 2019 r.JOSEPH HOWARTH/Hot Docs

Gdy festiwal filmowy Hot Docs obchodzi weekend otwarcia 31. edycji w atmosferze niepewności finansowej i napięć politycznych, dwóch członków jego zarządu odeszło.

„Hot Docs może potwierdzić, że Barry Avrich i Laura Curtis Ferrera złożyli rezygnację z członkostwa w zarządzie Hot Docs z powodów osobistych” – powiedział Robin Mirsky, współprzewodniczący zarządu, w oświadczeniu wydanym w sobotę dla The Globe and Mail. „Dziękujemy obu za wkład w organizację i wsparcie tegorocznego festiwalu.”

Curtis Ferrara, który pełni funkcję starszego wiceprezesa i dyrektora ds. marketingu Scotiabank, oraz Avrich, wielokrotnie nagradzany kanadyjski filmowiec, zostali wymienieni jako członkowie zarządu na stronie internetowej Hot Docs jeszcze w ubiegły wtorek, dwa dni przed największą w Ameryce Północnej Festiwal filmów dokumentalnych rozpoczął swoją edycję 2024.

Przedstawiciele Scotiabanku, którego dział zarządzania majątkiem jest „platynowym” sponsorem Hot Docs, nie od razu odpowiedzieli na prośby o komentarz. Avrich, którego najnowszy film Urodzony Głodny miał swoją premierę w piątek w Hot Docs, nie udało nam się uzyskać komentarza.

W wyniku tych odejścia zarząd Hot Docs zmniejszył się z 23 członków, którzy zasiedlili go wiosną 2023 r., do zaledwie 14 obecnie.

Warto przeczytać!  Potwierdzono obecność wszystkich 10 postaci i członków obsady w sequelu

W zeszłym tygodniu w wywiadzie dla The Globe członek zarządu i reżyser Nick de Pencier powiedział, że Hot Docs zaczęło przyglądać się zarządzaniu, wielkości i składowi zarządu, dodając, że „jakakolwiek insynuacja, że ​​są ludzie, którzy odchodzą w niewygodzie, byłaby niezwykle przesadzone.”

Jednak złożone w tym tygodniu rezygnacje to tylko najnowsze wydarzenia, które wstrząsnęły oblężoną organizacją w ciągu ubiegłych dwóch miesięcy.

Na początku marca, w publicznym apelu, rzadko spotykanym wśród kanadyjskich instytucji artystycznych, prezes Hot Docs Marie Nelson powiedziała „The Globe”, że organizacja stoi przed „poważnymi wyzwaniami operacyjnymi” i że jej przyszłość stoi pod poważnymi wątpliwościami. Kilka tygodni później zgłoszenia do Kanadyjskiego Urzędu Skarbowego ujawniły, że w okresie kończącym się w maju 2023 r. Hot Docs miał deficyt w wysokości nieco ponad 2 milionów dolarów.

Zapytana na początku tygodnia, czy rozpoczynając pracę na swoim stanowisku w czerwcu 2023 r., była świadoma deficytu, Nelson powiedziała „The Globe”, że: „Kiedy zaczynałem, w całej organizacji przeprowadzono wiele zapytań finansowych, aby upewnić się, że mamy najdokładniejszy obraz sytuacji. , a kiedy przyjechałem, prace były w toku.”

Warto przeczytać!  Premiery OTT do obejrzenia w ten weekend: Murder Mubarak to Bramayugam, Main Atal Hoon, Big Girls Don't Cry i nie tylko | Seria internetowa

Po wykluczeniu z budżetu federalnego na rok 2024 dwa tygodnie temu organizatorzy Hot Docs wydali oświadczenie, w którym ostro skrytykowali rząd liberalny za „wybieranie zwycięzców i przegranych w krajobrazie kulturowym Kanady”.

„Nasze rozmowy ze wszystkimi szczeblami władzy były dość trudne, ponieważ znaleźliśmy się w miejscu, w którym według nas po prostu nie było odpowiednich zasobów” – powiedział w tym tygodniu Nelson dla The Globe. „Jesteśmy podekscytowani wsparciem dla instytucji kultury w budżecie federalnym – chcemy, aby nasi partnerzy otrzymali wsparcie, którego potrzebują, aby przedostać się na drugą stronę – ale chcemy i zasługujemy, aby do nich dołączyć”.

Tymczasem 10 członków zespołu programowego Hot Docs zrezygnowało pod koniec marca, na kilka tygodni przed rozpoczęciem festiwalu, a organizatorzy ujawnili również, że nowo mianowany dyrektor artystyczny Hussain Currimbhoy odszedł z „powodów osobistych” po czterech miesiącach pracy.

Hot Docs również znalazło się w centrum intensywnych podziałów społecznych w związku z wojną w Gazie.

Na tydzień przed rozpoczęciem festiwalu organizatorzy wezwali „do natychmiastowego zawieszenia broni przez wszystkie strony, uwolnienia zakładników ze wszystkich stron i do natychmiastowego udostępnienia ludności Gazy pomocy humanitarnej”, co zostało potępione przez obu zwolenników -Izrael i zwolennicy propalestyńscy.

Warto przeczytać!  10 najlepszych thrillerów wojennych, ranking

W piątek Kanadyjska Organizacja Dokumentalna, która założyła Hot Docs w 1994 r. i jest głęboko powiązana ze względu na swoją historyczną reprezentację w zarządzie Hot Docs, publicznie nalegała, aby wiodący sponsor festiwalu Scotiabank wyzbył się izraelskiego producenta broni Elbit Systems.

Podczas premiery jej nowego filmu w Hot Docs Unia w piątkowy wieczór kanadyjski reżyser Brett Story przeczytaj oświadczenie na scenie powołując się również na inwestycję Scotiabanku w Elbit.

„Udostępniamy ten film po 202 dniach ludobójczej przemocy, zadanej z pozorną bezkarnością wobec Palestyńczyków w Gazie przez państwo Izrael, przy wsparciu rządu kanadyjskiego i przy użyciu broni finansowanej przez sponsora festiwalu, Scotiabank”.

Zapytany o morale w Hot Docs w okresie poprzedzającym tegoroczny festiwal, Nelson powiedział w tym tygodniu The Globe: „Każdy, kto jest gospodarzem festiwalu, wie, że zanim coś się wydarzy, jest to trudne. Nie byłoby uczciwie powiedzieć, że nie ma takiego poczucia presji. Ale mogę też powiedzieć, że kiedy wchodzę do biura, wszyscy są bardzo skupieni na zorganizowaniu fantastycznego festiwalu”.

Tegoroczna edycja Hot Docs potrwa do 5 maja.




Źródło