Marketing

Jak ekologiczna jest Twoja strategia marketingowa?

  • 16 grudnia, 2021
  • 5 min read
Jak ekologiczna jest Twoja strategia marketingowa?


W ciągu ostatnich kilku lat ruch ekologiczny nabrał ogromnego impetu i został wdrożony w różnych branżach. Kilku marketerów na nowo wyobraża sobie sposób prowadzenia działalności gospodarczej, włączając zrównoważone praktyki do swoich procesów. Podczas gdy inicjatywy ekologiczne muszą przenikać do różnych działów organizacji, marketing również musi odpowiednio kierować swoim przekazem, aby nawiązać kontakt z klientami świadomymi ekologicznie.

Ponieważ klienci stają się coraz bardziej świadomi ekologicznych konsekwencji swoich działań, również przedsiębiorstwa muszą przekształcić swoje działania, aby dostosować je do tych obaw. Kwestie ochrony środowiska cieszą się obecnie dużym zainteresowaniem w świecie marketingu. W tym kontekście w postach na blogach i artykułach często mówi się o zrównoważonym marketingu, czyli „marketingu ekologicznym”. Ponieważ Światowy Dzień Środowiska zbliża się wielkimi krokami, nadszedł czas, aby marketerzy ocenili, na ile ekologiczny jest ich marketing.

Zielony marketing obejmuje szeroki zakres działań – m.in. modyfikację produktu, transformację procesu produkcyjnego, modyfikację reklamy i promocji. Dla większości marketerów termin ten jest nadal synonimem reklamy lub promocji produktów, które mają pewne cechy środowiskowe. Zazwyczaj zielony marketing był początkowo praktykowany przez marketerów zajmujących się zrównoważonym rozwojem. Jest obecnie stosowany przez szerokie grono marketerów w celu zwiększenia lojalności wobec marki, szczególnie wśród konsumentów świadomych społecznie.

Warto przeczytać!  Przełom w dziedzinie akumulatorów półprzewodnikowych może podwoić zasięg EV

Jak odnieść sukces w zielonym marketingu

W odróżnieniu od marketingu tradycyjnego, marketing ekologiczny nie koncentruje się wyłącznie na zysku. Kładzie nacisk na planetę, ludzi i zysk. Uwzględnia wpływ produkcji na środowisko, dostępność zasobów i skutki konsumpcji. Odnosi się do zachowań konsumentów i stosunku do środowiska. Duże firmy informatyczne, kilka organizacji non-profit, a także renomowane sieci kawiarni wdrożyły praktyki zrównoważonego rozwoju w swoich procesach.

Istnieje wiele trendów, które napędzają niezbędne zmiany w zielonym marketingu. Najważniejszą z nich jest chęć wyróżnienia się na tle innych marketerów. Marketerzy stopniowo odkrywają sposoby i środki odróżniania się od innych, koncentrując się na wartości i wydajności swoich produktów.

Zielony marketing to nie tylko slogan, ale strategia, która, jeśli zostanie właściwie wdrożona, może pomóc marketerom zarobić więcej pieniędzy i zdobyć więcej klientów. W związku z tym trzy rzeczy, o których należy pamiętać, dbając o ekologię w swoich inicjatywach marketingowych, to bycie autentycznym, informowanie konsumentów i zachęcanie ich do udziału. Skuteczne kampanie mogą pomóc marketerom uzyskać dostęp do rynku międzynarodowego, skupić poczucie odpowiedzialności społecznej wśród konsumentów i zapewnić przewagę konkurencyjną nad innymi marketerami, którzy nie wdrożyli strategii.

Należy zauważyć, że marketerzy mogą osiągać zyski, jeśli marketing ekologiczny zostanie właściwie wdrożony, jednak może to nawet przynieść odwrotny skutek, jeśli w strategii znajdzie się luka. Konsumenci są zawsze sceptyczni w stosunku do twierdzeń o ekologii, a marketerzy mogą zaszkodzić wizerunkowi swojej marki, jeśli którakolwiek z ich zielonych inicjatyw zostanie zaprzeczona lub okaże się fałszywa. To fałszywe przedstawianie produktu lub usługi jako ekologicznego, choć w rzeczywistości nim nie jest, nazywa się „greenwashingiem” lub „zielonym połyskiem”.

Warto przeczytać!  Centra handlowe powracają? To centrum handlowe w Cincinnati kwitnie

W ciągu ostatnich kilku lat marki zapełniły swoje półki, zarówno offline, jak i online, „bardziej ekologicznymi” produktami – przewodnikami katalitycznymi, niebielonymi torebkami z herbatą, kosmetykami wolnymi od okrucieństwa itp. Kilku dużych producentów pracowało nad rozwojem i rozszerzeniem swojej oferty produkty dalej. Wiodący gracze rynkowi, tacy jak Electrolux, wytwarzają produkty zgodne z globalnymi interesami ochrony środowiska. Kilka lat temu firma wprowadziła na rynek gamę ekologicznych odkurzaczy wykonanych w 55–70% z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Wszystkie te wysiłki doprowadziły do ​​opracowania wytycznych ISO 14062, które obejmują włączenie kwestii środowiskowych do rozwoju i projektowania produktów.

Jak sprawić, by Twoje ekologiczne kampanie marketingowe trafiły we właściwe miejsce

Ponieważ rosnąca liczba marketerów nie może się doczekać przystosowania się do zielonej rewolucji, ważne jest, aby marketerzy wiedzieli, jak zwiększyć skuteczność swoich zrównoważonych kampanii. Jest rzeczą oczywistą, że podobnie jak w przypadku wszystkich innych kampanii, „zieloni” marketerzy muszą określić grupę docelową. Kiedy już to zrobisz, marketerzy muszą zaangażować swoich pracowników, aby uwierzyli w ideę, którą próbują promować. Pracownicy muszą wierzyć w to, co w imieniu marki opowiadają konsumentom. Optymalizacja strony internetowej to kolejny logiczny krok w przeprowadzeniu skutecznej ekologicznej kampanii marketingowej. Strony internetowe muszą być czytelne i zawierać prowokacyjne obrazy wspierające treść. Firmy muszą także wykorzystywać kanały mediów społecznościowych do promowania swoich produktów.

Warto przeczytać!  Przewiduje się, że rynek cyfrowych pakietów bezpieczeństwa płatności wzrośnie o CAGR +16% do 2030 r. Koncentrując się na najważniejszych kluczowych graczach – Appgate, Splunk, Akamai Technologies

Media społecznościowe na przestrzeni lat stały się głównym kanałem komunikacji, który uznawany jest za bardziej wiarygodny niż informacje zawarte w mediach tradycyjnych. Aby więc przyciągnąć potencjalnych klientów, którzy osiągnęli „ekorozwój”, marketerzy muszą skierować swoją ofertę do młodego pokolenia, które ma szersze kręgi społeczne. Strategia mediów społecznościowych wymaga wygenerowania znaczącego połączenia z konsumentami.

Zielony marketing składa się zatem z działań, które odpowiadają ludzkim potrzebom i pragnieniom, bez szkodliwego wpływu na środowisko naturalne. Zmiany mogą być zniechęcające i aby zatrzymać lojalnych klientów, musisz włączyć ich w transformację. Na przykład poproszenie ich o dołączenie do Twojej listy e-mailowej w celu ratowania drzew może okazać się owocne. Jeśli nadal planujesz uczynić swoją firmę ekologiczną, wykorzystaj w pełni te 5t czerwca.


Źródło