Marketing

Jak marketerzy mogą wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia empirycznych wydarzeń przyszłości

  • 14 grudnia, 2023
  • 4 min read
Jak marketerzy mogą wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia empirycznych wydarzeń przyszłości


Widzieliśmy, jak sztuczna inteligencja zaczyna przenikać do miksu marketingowego niemal w każdym aspekcie, od personalizacji ukierunkowanych reklam w mediach społecznościowych po współtworzenie treści. Jednak stosunkowo niezbadane jest połączenie sztucznej inteligencji i marketingu opartego na doświadczeniach.

Chociaż potrzeba ludzkiego kontaktu z interakcją między ludźmi nigdy nie zniknie, doświadczenia poza domem będą ewoluować poza naszą najśmielszą wyobraźnię, a kosztowne fabrykacje, które niewielu widzi, znikną. Chociaż jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie, aby dokładnie przewidzieć, w jaki sposób sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana podczas wydarzeń na żywo, nie ma wątpliwości, że następna fala narzędzi sztucznej inteligencji zostanie stworzona z myślą o doświadczeniach fizycznych. Po wdrożeniu narzędzia te pomogą marketerom opartym na doświadczeniach tworzyć bardziej wciągające i spersonalizowane doświadczenia, optymalizować wydarzenia dla fanów i tworzących je zespołów oraz lepiej uzasadniać wydatki dla marek – zapewniając, że doświadczenie będzie główną pozycją w budżetach marketingowych.

Chociaż wiele z tych ewoluujących przypadków użycia sztucznej inteligencji podczas wydarzeń na żywo wciąż powstaje, podstawy można i należy zbudować już teraz.

Zacznij od podstaw

W obecnym stanie sztuczną inteligencję można wykorzystywać do inspirowania takich elementów, jak kopie, treści i kreatywne pomysły, które zespoły mogą wykorzystać do opracowania podejścia odpowiedniego dla ich klienta.

Warto przeczytać!  3 kroki do zyskownej strategii wyjścia

Docelowo sztuczna inteligencja stanie się niezwykle przydatnym narzędziem do pomiaru i gromadzenia informacji po wydarzeniu, które pomoże agencjom i markom rozwijać aktywacje. Obecnym standardem branżowym jest przeprowadzanie ankiety ilościowej, aby zrozumieć, jak doświadczenia były odbierane przez konsumentów. W niedalekiej przyszłości sztuczna inteligencja umożliwi nam śledzenie bardziej jakościowych nastrojów konsumentów poprzez przechwytywanie ogromnych ilości danych w mediach społecznościowych, recenzjach, chatbotach, e-mailach, rozmowach telefonicznych, ankietach i nie tylko, a następnie analizowaniu ich w rzeczywistości czas, aby głębiej przyjrzeć się temu, jak konsumenci naprawdę myślą – a nawet jak się czują.

Twórz komponowalne rozwiązania

W tę przestrzeń wpływają miliardy dolarów i pojawia się w internecie wiele różnych narzędzi, podobnie jak w przypadku boomu na Web3. Na podstawowym poziomie każdy może korzystać z ChatGPT, więc kompozycyjność będzie tym, co odróżnia dobro od świetnego. Agencje i marketerzy, którzy naprawdę odniosą sukces, to te, które potrafią wykorzystać swoje tradycyjne doświadczenie dzięki połączeniu różnych narzędzi AI, aby stworzyć dostosowane do indywidualnych potrzeb, komponowalne rozwiązanie, które sprawdzi się dla ich klienta lub marki.

Warto przeczytać!  Wielka zmiana strategii marki Smirnoff polega na włączeniu

Twórz rozszerzenia cyfrowe

Konwergencja świata fizycznego i cyfrowego następuje z szybkością błyskawicy. W Invisible North tak bardzo w to wierzymy, że zainwestowaliśmy w firmę Atlas, narzędzie do tworzenia metaświatów 3D dla środowisk wirtualnych, które może zamienić renderingi środowiska fizycznego opracowane przez sztuczną inteligencję w świat wirtualny za pomocą prostego języka polecenia.

Do tej pory budowanie środowiska wirtualnego uzupełniającego wydarzenie fizyczne było zbyt kosztowne, ale sztuczna inteligencja umożliwia to. Już teraz widzimy, jak letnie festiwale ogłaszają, że mają załącznik, w którym wszystko odbywa się w środowisku wirtualnym, co sprawia, że ​​doświadczenie jest bardziej dostępne dla większej liczby osób.

Przygotuj się na przyszłość

Przed nami jeszcze długa droga, zanim sztuczna inteligencja będzie w stanie zapewnić płynną realizację zdarzeń od góry do dołu. W międzyczasie marketerzy mają mnóstwo możliwości zbudowania solidnych podstaw sztucznej inteligencji i rozpoczęcia rozwijania ofert dla klientów. Przygotowując się już teraz, będziesz w doskonałej pozycji, aby wykorzystać nowe narzędzia w miarę ich pojawiania się i znaleźć się na pierwszej linii frontu kolejnej fali marketingu opartego na doświadczeniach.

Warto przeczytać!  13 strategii marketingowych na okres świąteczny, które zapewnią sukces


Źródło