Marketing

Jak reklamy natywne mogą pomóc zwiększyć świadomość, zaangażowanie i konwersję marek

  • 23 maja, 2023
  • 6 min read
Jak reklamy natywne mogą pomóc zwiększyć świadomość, zaangażowanie i konwersję marek


Rozwój mediów społecznościowych i platform udostępniania treści wywarł ogromny wpływ na to, jak reklama natywna wpasowuje się w szerszy ekosystem reklamy cyfrowej. Reklamy natywne zmieniają sposób interakcji marek z odbiorcami, a ich wpływu na strategię marketingową marki nie można w dzisiejszym kontekście podważać. Marketerzy mogą wykorzystać ten potężny format reklamowy, płynnie integrując go z doświadczeniami użytkowników, budując w ten sposób zaufanie i zwiększając zaangażowanie.

Aby rzucić więcej światła na stale rozwijającą się dziedzinę reklamy natywnej, rozmawialiśmy z Deepak Karnani, współzałożyciel i dyrektor OneNative Advertising o odkrywaniu sposobów skalowania działań związanych z reklamami natywnymi i maksymalizowania wyników. Dzieli się też kilkoma wskazówkami i sprawdzonymi metodami zwiększania skalowalności, optymalizowania kampanii i osiągania celów dzięki reklamom natywnym.

Deepak uwielbia wszystko, co dotyczy content marketingu i reklamy natywnej. Jego obsesja na punkcie reklamy natywnej doprowadziła go do zbudowania w 2017 roku pierwszej w Indiach zintegrowanej platformy do odkrywania treści i reklamy natywnej, OneNative.

Poniżej znajdują się fragmenty rozmowy Deepaka z Pankaj Sharma, dyrektor generalny i dyrektor MGID India.

Jaki jest wpływ reklam natywnych na strategię marketingową marki i jak widzisz jej rolę w przyszłości?

Widzieliśmy, jak reklama natywna ewoluowała w ciągu ostatnich siedmiu do ośmiu lat. Podczas gdy platformy odkrywania treści przodują pod względem edukowania klientów na temat skuteczności reklamy natywnej, widzieliśmy, jak dla marek wprowadzana jest bardziej holistyczna strategia marketingu treści. Zaczyna się od identyfikacji głównej grupy docelowej, tworzenia treści, które do nich przemawiają, zachęcania do odkrywania i wreszcie mapowania zwrotu z inwestycji.

Warto przeczytać!  Aktualności na żywo z giełdy 21 listopada 2023 r.: Rajd na rynkach indyjskich: odbicie finansów, wzrost akcji spółek technologicznych w związku ze spekulacjami o podwyżce stóp procentowych

Jeśli chodzi o przyszłość, widzimy duże zapotrzebowanie na reklamy natywne, a rozwiązania kierowania kontekstowego zyskują na znaczeniu w erze post-cookie. Strategia marketingu treści 360 stopni wspomagana odkrywaniem i wzmacnianiem może pomóc markom czerpać wartość na całej ścieżce.

Czy możesz opowiedzieć o zmianach, jakie zaobserwowałeś w branży adtech w ciągu ostatnich kilku lat?

Adtech ewoluował w zawrotnym tempie. Czasami nawet najbardziej doświadczeni specjaliści od mediów cyfrowych nie nadążają za zmianami. W ciągu ostatnich kilku lat marki w dużej mierze koncentrowały się na znajdowaniu alternatyw dla targetowania opartego na plikach cookie, prywatności użytkowników, bezpieczeństwa marki i wyników uwagi, w przeciwieństwie do CTR i konwersji. Ponadto żadna rozmowa na temat adtech nie będzie kompletna bez wzmianki o sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, które są coraz częściej integrowane z platformami adtech w celu zwiększenia wydajności i skali.

W jaki sposób reklamy natywne pasują do szerszego ekosystemu reklamy cyfrowej, wraz z rozwojem mediów społecznościowych i innych platform udostępniania treści?

Niezależnie od tego, czy są to media społecznościowe, SEO czy natywne, mieszczą się one w szerszym parasolu marketingu treści, a zatem media te powinny być postrzegane łącznie, a nie jako niezależne media, jak ma to obecnie miejsce w przypadku planowania mediów.

Warto przeczytać!  Powiązania MLS ze społecznościami przewyższają inne pro sporty amerykańskie

W OneNative pracujemy nad holistycznymi strategiami treści dla naszych klientów, w których istnieje wyraźne powiązanie w komunikacji we wszystkich mediach. Treść prowadzona przez produkt jest ponownie wykorzystywana pod kątem SEO, długa forma jest dostosowywana do mediów społecznościowych, a własne media są wykorzystywane do zaangażowania. Pomaga to w SEO i pozyskiwaniu danych własnych, a także wzmacnia reputację marki i kontakt z nowymi użytkownikami.

Jakie branże szczególnie dobrze nadają się do reklam natywnych?

Jeśli chodzi o reklamy natywne, działa to we wszystkich branżach. Od zwiększania świadomości do korzystania z platform do odkrywania treści w celu zwiększania zaangażowania i konwersji, marki mogą realizować wiele celów w sposób etapowy.
Odkrywanie i wzmacnianie treści z powodzeniem rekompensuje wysokie koszty SEM poprzez kierowanie odkrywaniem w otwartej sieci, a jednocześnie podejście oparte na ściąganiu jest skuteczne w przypadku nowych produktów i rozwiązań, w przypadku których liczba wyszukiwań może być niewielka.

Ukierunkowane reklamy natywne z odpowiednią mieszanką treści i danych bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku marek B2B.

Czy uważasz, że rozwój influencer marketingu wpłynął na branżę reklamy natywnej?

Jak wspomniano wcześniej, postrzegamy to w całości jako część holistycznej strategii marketingu treści. W rzeczywistości influencer marketing pozytywnie wpływa na reklamę natywną wraz z rozwojem mediów, takich jak handel treściami.

Co sądzisz o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w reklamie cyfrowej?

To dobre narzędzie, jeśli jest efektywnie używane. Komercyjne konsekwencje wciąż ewoluują. Jeśli chodzi o tworzenie treści, narzędzia takie jak ChatGPT mogą pomóc marketerom w tworzeniu dużej ilości treści; jednak nadal będzie wymagać starannego rozważenia, aby osiągnąć korzyści z generatywnej sztucznej inteligencji.

Warto przeczytać!  Obniżka kosztów kolacji z okazji Święta Dziękczynienia, ale nadal wysoka w porównaniu z ostatnimi latami | Rynek Intela

Ponadto zrozumienie kulturowych niuansów i dialektów podczas tworzenia treści jest dość ważne i najlepiej wykonywane przez ekspertów. Sztuczna inteligencja stale ewoluuje i okaże się, jak szybko luka się zmniejszy.

Jakiej rady udzieliłbyś marketerom, którzy chcą zacząć korzystać z reklam natywnych?

Bądź cierpliwy i nie porównuj reklam natywnych z wyszukiwaniem. Istnieją sposoby mapowania zwrotów z inwestycji uzyskiwanych za pośrednictwem kampanii natywnych (nowi użytkownicy w witrynie, rankingi organiczne na platformach wyszukiwania, atrybucja wyświetlenia przez itp.), a sama atrybucja ostatniego kliknięcia nie powinna być punktem odniesienia.

Czy możesz podzielić się wskazówkami, jak skalować działania związane z reklamami natywnymi i maksymalizować wyniki?

Określ swoje cele i odpowiednio opracuj strategię reklamową. Chociaż wszyscy wiemy, jaki wpływ mają odpowiednie kreacje i kopie reklam, większość z nas odrzuca testy A/B. Uzyskanie pożądanych zwrotów z inwestycji wymaga odpowiedniego połączenia wielu rzeczy, co jest skuteczne tylko dzięki testom. Dzieje się tak przez pewien czas; dlatego radzimy naszym klientom przeznaczyć część budżetów na testy i skalowanie ich później.

(„Przemyśl” przedstawia perspektywy autorów lub podmiotów, które nie są kuratorowane ani redagowane przez MediaNews4u.com. Treści mogą być sponsorowane przez organizacje wnoszące wkład).


Źródło