Filmy

Karan Johar o „Kill” jako „najbardziej brutalnym filmie wyprodukowanym w Indiach”

  • 2 maja, 2024
  • 5 min read
Karan Johar o „Kill” jako „najbardziej brutalnym filmie wyprodukowanym w Indiach”


Przejęcie firmy rodzinnej może być przytłaczające, ale dla Karana Johara było zupełnie inaczej.

Minęło ponad 25 lat, odkąd Johar przejął firmę Dharma Prods. założona przez jego ojca, Yasha. Była to wówczas średniej wielkości firma produkcyjna, produkująca filmy cieszące się umiarkowanym odbiorem. Dzisiaj, Dharma Prods. jest imperium. „Karan naprawdę kontynuował dziedzictwo swojego ojca i stworzył fenomen dzięki Dharma Prods. To geniusz kina” – mówi aktor Alia Bhatt.

Bhatt współpracuje z Joharem od ponad dziesięciu lat, najpierw przy filmie „Student roku” z 2012 r., a ostatnio przy „Rocky Aur Rani Kii Prem Kahani”. „Karan i cały jego zespół w Dharmie odegrali silną rolę w ewolucji kina hindi” – mówi Bhatt.

Tego lata film Johara „Kill” trafi do kin w kinach w weekend 4 lipca nakładem Lionsgate, a premiera w Indiach zaplanowana jest na 5 lipca. To historyczny moment dla Karan i Dharma Prods. „Nigdy wcześniej nie zdarzyło się to na taką skalę i na taką skalę” – mówi Johar o dniu i dacie premiery filmu. „To nie jest to, co zwykle się dzieje. Filmy, które kręcimy na wystawę w Indiach, niezmiennie trafiają do diaspory. Tym razem jest to skierowane do odbiorców na całym świecie i mamy międzynarodową dystrybucję.”

Warto przeczytać!  Mona Singh o porażce Laala Singha Chaddhy: „Film nie osiągnął wielkich wyników kasowych, ale ja miałem świetne pokazy, ponieważ...” | Bollywood

W zeszłym roku miał swoją światową premierę na festiwalu Toronto Intl. Festiwal Filmowy, gdzie był częścią programu Midnight Madness.

Akcja „Kill” rozgrywa się w całości w pociągu ekspresowym jadącym do New Delhi. Film następuje po „Byłem bardzo zainteresowany jego materiałami pisarskimi, a przy okazji chciał opowiedzieć tę historię” – mówi Johar.

Johar opisuje film jako „krwawą pornografię”. „To najbardziej brutalny film nakręcony w Indiach” – śmieje się. „Nigdy nie wyprodukowaliśmy czegoś tak brutalnego, a dla filmowca takiego jak ja, który na całej swojej drodze otrzymał jedno uderzenie – za mocne uderzenie, które jeden aktor zadaje drugiemu – dla mnie zaprezentowanie i wyprodukowanie takiego filmu to całkowita diametralna różnica. zmiana gatunku.”

To małe zwycięstwo Johara, którego filmy stały się integralną częścią nowej złotej ery kina hindi.

Swój sukces i całe kino indyjskie przypisuje rozwojowi streamerów. „To jeszcze bardziej zbliżyło całe społeczności filmowców, gawędziarzy i artystów” – mówi. „Jestem głęboko przekonany, że „RRR” naprawdę zyskał na obecności w serwisie Netflix. Dostęp do niego mieli wszyscy na całym świecie, a ludzie, którzy go widzieli, odkryli absolutny geniusz SS Rajamouli w opowiadaniu historii”.

Warto przeczytać!  Jedno życie | Reelviews Recenzje filmów

Dodaje: „Obecnie nie tylko konsumujemy kino z naszych krajów, ale oglądamy wszelkiego rodzaju kina, ponieważ jest ono dostępne za jednym kliknięciem. Rewolucja cyfrowa spowodowała wzrost świadomości.”

Następną koleją Johara jest trzecia część „Studenta roku”, która początkowo będzie dostępna w formie serialu internetowego. Johar potwierdza, że ​​komandosi indyjskiej armii Amrit (Lakyshya) i Viresh (Abhishek Chauhan) wyruszają na misję ratowania dziewczyny Amrita, Tuliki (Tanya Maniktala). Tulika zostaje zaręczona z kimś innym wbrew jej woli. Amrit i Viresh nie są świadomi, że w pociągu jest 40 bandytów, którzy planują okraść pasażerów, co rozpoczyna krwawą bójkę.

Znany wielu jako reżyser, który umieszcza swoje nazwisko w bollywoodzkich filmach o rodzinie, muzyce i melodramacie, Johar jest z tego dumny, ale „Kill” wyznacza dla niego nowy kierunek.

Ta historia zainteresowała go już po pięciu minutach od przedstawienia pomysłu reżysera Nikhila Nagesha Bhata („Niech żyje Brij Mohan”). Reema Maya wyreżyseruje serial. Widział jej film krótkometrażowy „Nocturnal Burger” z 2023 roku i był pod wrażeniem jej umiejętności. Wiedział, że musi zmienić wszystko w konkursie „Student Roku” i nadać mu mroczniejszy i ostrzejszy klimat. „Nie chciałem, żeby było popowo i muzycznie, chciałem wywrócić gatunek do góry nogami i zrobić coś zupełnie innego” – mówi. „Maya była idealną osobą, która mogła przenieść swoją wizję do serialu i wywrócić go do góry nogami”. Drażni się: „Możemy znowu nakręcić z tego film fabularny. Możemy z tym wiele zrobić.”

Warto przeczytać!  Dzień 1 zbiórki kasowej Ruslaana: film Aayusha Sharmy zarobił w Indiach 60 lakh funtów | Bollywood

Johar otrzyma nagrodę Legend Award podczas gali Gold House Gold 11 maja w Los Angeles. „To ogromny zaszczyt. Mój drogi przyjaciel, Prabal Gurung, który jest dyrektorem kreatywnym Gold Gala oraz współzałożycielem i dyrektorem zarządu Gold House, jest z nią związany od początku jej istnienia. Myślę, że to niesamowite, jak wzmocnili pozycję społeczności azjatyckiej na całym świecie”. Dodaje, że uznanie i świętowanie napawają go dumą. „Reprezentuję kino indyjskie i to jest dla mnie całym światem. Dzięki takim wydarzeniom nasze kino zaistniało na mapie.”

W okresie między „Kill” a Złotą Galą Johar jest optymistą, jeśli chodzi o to, aby widzowie konsumowali więcej kina indyjskiego. Jeśli chodzi o jego sukcesy, to dopiero zaczyna. Mówi: „To początek o wiele więcej”.


Źródło