Sport

Marquez „rozbił się w najłatwiejszej części” wyścigu sprinterskiego MotoGP w Jerez

  • 28 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Marquez „rozbił się w najłatwiejszej części” wyścigu sprinterskiego MotoGP w Jerez


Zawodnik Gresini, Marquez, stosunkowo wolno wystartował z pole position, aby na starcie spaść na trzecie miejsce, ale ponownie wyprzedził Brada Bindera z KTM i gwiazdę Pramac Jorge Martina, aby odzyskać prowadzenie na 7. okrążeniu.

Na początku 9. okrążenia Marquez oddalił się od grupy pościgowej i najwyraźniej był na dobrej drodze do pierwszego zwycięstwa w 2024 roku, by ostatecznie upaść na lewym zakręcie nr 9.

Hiszpańskiemu kolarzowi udało się wskoczyć z powrotem na rower i zregenerować siły na siódmej pozycji, podczas gdy kilku innych faworytów wypadło z wyścigu, który okazał się wyścigiem na wyczerpanie. Po nałożeniu kar po wyścigu awansował na szóstą pozycję.

Zapytany, czy jest teraz bliżej niż kiedykolwiek dziewiczego zwycięstwa na torze Desmosedici po ukończeniu adaptacji Hondy RC213V, sześciokrotny mistrz MotoGP powiedział: „Bliżej niż Austin, ale to wciąż za mało. Tylko cztery okrążenia i nie zrobiliśmy tego ukończ te cztery okrążenia, aby zakończyć idealny dzień.

„Ale dobrą rzeczą jest to, że dzisiaj mam bardzo dobry dzień, pole position. Rozumiemy, że na mokrej nawierzchni jesteśmy szybcy.

Warto przeczytać!  Liam Dawson o perspektywach kariery w testamencie: „W moim wieku nie chcę podawać Anglii drinków”

„Wtedy w roli głównej [sprint] wyścigu byliśmy tam najszybsi, ale niestety nie udało mi się ukończyć wyścigu. Zrobiłem najtrudniejszą rzecz [of taking the lead]ale potem rozbiłem się w najłatwiejszej części wyścigu.

„Ale jak większość zawodników powiedziałbym, że złapałem mokrą plamę i straciłem przód. Tak więc większość z nich, ale dobrą rzeczą jest to, że za każdym razem jesteśmy coraz bliżej”.

Sobotni sprint w Jerez był niezwykle dramatycznym wyścigiem, ponieważ ponad połowa stawki uległa poważnym wypadkom, a prawdopodobnie najdziwniejszy incydent miał miejsce na chwilę przed upadkiem Marqueza, gdy młodszy brat Alex Marquez, Enea Bastianini i Binder zsunęli się z rowerów w tandemie i wjechali na zakręt. 5.

Marc Marquez, Gresini Racing

Marc Marquez, Gresini Racing

Zdjęcie: Gold and Goose / Motorsport Images

Chociaż nie było oficjalnego oświadczenia FIM, MotoGP ani Jerez, wielu zawodników zgłosiło, że woda z wcześniejszej ulewy przedostała się na asfalt, mimo że nie było to wyraźnie widoczne na materiale telewizyjnym.

Marquez wyjaśnił, że nigdy nie widział mokrej plamy, która doprowadziła do wypadku w zakręcie nr 9, ale podczas wchodzenia w zakręt na tym konkretnym okrążeniu był konserwatywny.

Warto przeczytać!  IPL 2024: Match 50, SRH vs RR Prognoza meczu: Kto wygra dzisiejszy mecz IPL?

„Nie zdawałem sobie z tego sprawy [it] była ta mokra plama przez cały wyścig” – powiedział.

„Widziałem, że na wejściu było trochę mokrej plamy, ale na gazie nie widziałem tej mokrej plamy. A potem, tak naprawdę, na tym okrążeniu zahamowałem nieco wcześniej i jechałem nieco większą prędkość w zakrętach, ale może tylko pojechałem 10cm [wide] ponieważ [at] najgorszy [it was a] Łatka 20 cm.

„Zjechałem 10 cm na zewnątrz, czy na zewnątrz, nie wiem. Nie wiem, czy minąłem tę poprawkę na poprzednich okrążeniach, czy na zewnątrz, ponieważ nie wyprzedzałem.

„Ale niestety, kiedy straciłem przód, nie byłem w stanie się zregenerować, ale nawet w ten sposób zakończyliśmy wyścig na siódmym miejscu, bardzo dobrze”.

Sprint w Jerez był drugim z rzędu wyścigiem, w którym Marquez spadł z prowadzenia, tracąc także potencjalne zwycięstwo w GP Ameryki na początku tego miesiąca.

Odszedł także z GP Portugalii po incydencie z panującym mistrzem i kierowcą fabrycznego Ducati Francesco Bagnaią.

31-latek nie przejmuje się jednak ostatnią serią incydentów, ponieważ od czasu, gdy podkręcił knot w rundzie amerykańskiej, czuje się szybko na Ducati.

Warto przeczytać!  Wyjaśnienie scenariuszy kwalifikacji do play-offów IPL 2024: PBKS, MI wyeliminowane; Jak inne 8 drużyn może zarezerwować 4 najlepsze miejsca

„Rozumiem od czasów Austina [that] Jestem wystarczająco mocny, jeśli chodzi o mentalność” – powiedział.

„Pierwsze dwa wyścigi [of the year] Byłem konsekwentny i starałem się kontrolować sytuację. Od czasu Austina zwiększamy ryzyko o jeden stopień, a następnie ujawniasz ograniczenia i możesz się rozbić. Rozumiem, że.

„Tak, ludzie mogą dużo rozmawiać. Mam swój plan, wiem, co robię i jestem szczęśliwy, ponieważ jestem szybki. To było moje główne zmartwienie w tym sezonie. Dlatego w tej chwili jestem szybki.

„Oczywiście muszę popracować nad konsekwencją, ale dobrą rzeczą jest to, że wszystkie awarie, które miałem podczas wyścigu w Portimao w Austin, a tutaj nie były [due] do przejażdżki [the bike]. Zawsze były to dodatkowe warunki.”

Obejrzyj: 5 najlepszych momentów z GP Hiszpanii

Przeczytaj także:


Źródło