Miejsca, które według Christophera Elliotta musisz odwiedzić w 2024 roku

• 4 stycznia, 2024

Fascynujących miejsc do odwiedzenia w 2024 roku nie brakuje. Wiem, bo jestem w drodze 365 dni w roku, a w 2023 roku odwiedziłem kilka miejsc, które mogę osobiście polecić.

Nie skaczę na spadochronie w te miejsca na kilka dni z notatnikiem reportera. Spędziłem kilka tygodni w prawie wszystkich miastach z mojej listy. Robiłem zakupy na rynkach, zwiedzałem miasto i zaprzyjaźniałem się z miejscowymi. Czasami zabierałem na tę przygodę także moich synów w wieku studenckim.

Na początek oto pierwsza połowa mojej listy 12 najlepszych miejsc do zobaczenia w 2024 roku wraz z najlepszym czasem na wizytę.

Styczeń: Antarktyda

Latem na półkuli południowej będziesz chciał popłynąć na Antarktydę. Temperatury są stosunkowo łagodne, a zwykle burzliwy Drake Passage jest spokojniejszy. Poleciałem do Ushuaia w Argentynie i pod koniec grudnia wszedłem na pokład statku Hurtigruten Expeditions MS Fridtjof Nansen, który odbył 10-dniowy rejs na Antarktydę i przybył na Biały Kontynent tuż przed Nowym Rokiem. To było spektakularne. Chociaż wygląda to trochę ryzykownie, nie możesz przegapić wędrówki po lodzie, aby zobaczyć pingwiny. Jeśli jesteś naprawdę odważny, spróbuj polarnego zanurzenia się w lodowatej wodzie. Niestety, straciliśmy szansę na nurkowanie w Antarktyce, ponieważ lodowiec się cielił, wyrzucając duże warstwy lodu do wody. Idź zobaczyć, zanim zniknie.

Warto przeczytać!  Meksyk? Hawaje? DC? Boise Airport przedstawia listę życzeń nowych lotów bez przesiadek

Luty: Doha, Katar

Katar to jeden z najbardziej niedocenianych kierunków na świecie. Pogoda późną zimą jest prawie idealna — ciepłe dni i chłodne noce. Moi synowie i ja spędziliśmy czas wędrując po słynnym na całym świecie Souk Waqif, zatłoczonym targu, na którym można kupić prawie wszystko, ale głównym zajęciem wydaje się być picie kawy i palenie sziszy o zapachu wanilii (próbowaliśmy kawy, ale pominęliśmy sziszę ). Do najważniejszych punktów naszej wizyty zaliczało się popołudnie spędzone w Katarskim Muzeum Narodowym, które wyjaśnia, skąd wzięła się ta lśniąca metropolia, oraz podróż na pustynię, aby zobaczyć monolity autorstwa amerykańskiego rzeźbiarza Richarda Serry.

Marzec: Christchurch, Nowa Zelandia

Christchurch na Wyspie Południowej w Nowej Zelandii wydaje się być inną planetą. Marzec to wczesna jesień na półkuli południowej, ale nawet wtedy wzgórza pozostają w jaskrawym odcieniu zieleni. Rozpoznasz to miejsce, jeśli kiedykolwiek widziałeś jedno z nich Władca Pierścieni filmów, ale jest w nim o wiele więcej niż tylko uderzająca kinowa sceneria. Christchurch to przyjazne miasto ze wspaniałymi kawiarniami (moją ulubioną było Espresso Studio by Fushoken) i świetnymi lokalami gastronomicznymi, które nie obciążają portfela. Spędzałem dni wędrując po Hagley Park w centrum miasta i podziwiając Ogród Botaniczny w Christchurch. Upewnij się, że wyjedziesz z miasta, aby wybrać się na wycieczkę w góry. Nie musisz kochać Śródziemia, żeby cieszyć się Wyspą Południową Nowej Zelandii.

Warto przeczytać!  Gdzie można podróżować bez paszportu? Opcje dla podróżujących w obliczu zaległości

Kwiecień: Kioto, Japonia

Jeśli uda Ci się dotrzeć do Kioto w kwietniu, powinieneś to zrobić. Wiśnie kwitną w połowie marca i zwykle osiągają swój szczyt na początku kwietnia. Ale nawet jeśli tęsknisz sakura sezon, naprawdę trzeba zobaczyć to miejsce. Dawna stolica Japonii pełna jest starożytnych świątyń i sanktuariów. Jest to również miejsce, w którym możesz nauczyć się robić sushi od rzemieślników z Kyoto Sushimaking lub, gdy starasz się dostosować do nowej strefy czasowej, znaleźć miejsce, które serwuje autentyczne ramen. Moi synowie i ja ciągle wracaliśmy do Kyoto Engine Ramen, ukrytego w wąskiej uliczce i zawsze zatłoczonego emigrantami zmęczonymi podróżą samolotem.

Maj: Hoi An, Wietnam

Największą niespodzianką podczas moich podróży w 2023 roku był Wietnam. Długi weekend spędziłam w Hoi An, w centralnej części kraju, i wciąż zachwycam się naturalnym pięknem tego miejsca, jego stromymi, zielonymi górami i plażami jak z pocztówki. Hoi An to starożytne miasto pełne świątyń i bogatej historii różnych wpływów kulturowych, w tym chińskiej i francuskiej. Koniecznie udaj się na rynek i wypłyń na rzekę Thu Bon o zmierzchu, kiedy łodzie dryfują w dół rzeki ze swoimi kolorowymi latarniami. I sprawdź pho na kolację w Anantara Hoi An Resort.

Warto przeczytać!  5 ważnych lekcji dotyczących podróży od byłej dyrektor generalnej Patagonii, Kristine Tompkins

Czerwiec: Fukuoka, Japonia

Jeśli szukasz czegoś innego w Japonii, poza Kioto, Osaką i Tokio, powinieneś sprawdzić Fukuokę. Jest to zdecydowanie najbardziej przyjazne z japońskich miast, które odwiedziłem. Jeśli będzie to drugi przystanek w Japonii, gorąco polecam dotarcie tam przez Shinkansena (pociąg pociskowy), będący cudem inżynierii. Fukuoka ma również doskonałe sklepy. Przed powrotem do Stanów zaopatrzyliśmy się w zieloną herbatę. Jeśli uda Ci się złapać wodolot na wyspę Iki, zdecydowanie warto. Jeśli tam pojedziesz, nie przegap kolacji w Iki Retreat.

W przyszłym tygodniu: miejsca docelowe w Ameryce Południowej, Azji i Stanach Zjednoczonych, które możesz dodać do swojego planu podróży na rok 2024.

Christopher Elliott jest autorem, rzecznikiem konsumentów i dziennikarzem. Założył Elliott Advocacy, organizację non-profit pomagającą rozwiązywać problemy konsumenckie. Publikuje Poufne informacje Elliottabiuletyn podróżniczy oraz Raport Elliotta, witryna z wiadomościami na temat obsługi klienta. Jeśli potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu problemu konsumenckiego, możesz to zrobić dotrzyj do niego tutaj lub napisz do niego e-mail na adres chris@elliott.org.