Sport

Mistrz MotoGP widzi związek między problemami Ducati a awansem Acosta

  • 26 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Mistrz MotoGP widzi związek między problemami Ducati a awansem Acosta


aż do Ligi Wyścigów Autonomicznych w Abu Zabi

Panujący mistrz świata MotoGP Pecco Bagnaia skupił się na tym, co jego zdaniem jest przyczyną nieszczęść, których on i reszta ekipy Ducati doświadczyli podczas wyścigów otwierających sezon 2024.

Wyjawił również, że jego zdaniem przyczyna ta również przyczyniła się do rekordowego tempa rewelacyjnego debiutanta Pedro Acosta, jak dotąd w tym roku.

Pomimo świetnego początku weekendu Grand Prix Hiszpanii, kiedy był najszybszy w klasyfikacji generalnej, a także pobicia własnego rekordu okrążenia z 2022 roku w piątek (coś nieoczekiwanego w przypadku zwykle wolno startującego Włocha), Bagnaia przyznał, że problemy z pogawędką, które nękały Ducati tak bardzo, że daleko w 2024 r., może jeszcze rzucić klucz w prace, ale podkreślił, że on i jego zespół pracują obecnie nad ostatecznym rozwiązaniem po zidentyfikowaniu przyczyny problemu.

„Zastosowaliśmy inną strategię niż w zwykły piątek” – powiedział na koniec dnia. „Wykorzystaliśmy to jako test i okazało się bardzo przydatne. Przetestowaliśmy więcej rzeczy niż zwykle i jestem bardzo szczęśliwy.

Pecco Bagnaia, Ducati i MotoGP

„Nie mieliśmy wibracji, ale zwykle wibracje pojawiają się w sobotę podczas wyścigu sprinterskiego i dlatego stąpamy po ziemi. Ale teraz moje wyczucie wzrosło i hamuję [phase of corner] wejście jest dużo lepsze.

Warto przeczytać!  PAK kontra NZ 1. T20I | Gra w 11 prognoz, porady dotyczące krykieta, podgląd i transmisja na żywo | krykiet.jeden

„Pracowaliśmy nad tym, aby mieć lepsze wyczucie, a kiedy już je masz, możesz zrobić coś, aby mieć lepszą pozycję na wyjściu z zakrętów. To może pomóc.”

Jeśli jednak chodzi o pierwotną przyczynę, Bagnaia uważa, że ​​ma ona swoje źródło w wprowadzeniu przez Michelin zmodyfikowanej konstrukcji opon na rok 2024.

Zastosowanie nowych mieszanek z przodu i z tyłu, które według szefa Michelin Piero Taramasso powiedział The Race, mają na celu poprawę zarówno przyczepności, jak i spójności, jak dotąd okazało się to dużym sukcesem pod względem opinii zawodników i czasów okrążeń, a rekordy okrążeń poprawiły się o jedną sekundę w dwóch tegorocznych wyścigach pierwsze trzy wyścigi.

Jednak z tą dodatkową przyczepnością wiąże się dodatkowa komplikacja: rozmowy, które jak dotąd wpłynęły na sezon Bagnaii w większym stopniu niż na jego kolegów z Ducati, Jorge Martina, a zwłaszcza Eneę Bastianini.

„Konstrukcja opony jest inna i zapewnia znacznie większą przyczepność” – wyjaśnił Bagnaia. „Ale jeśli naciśniesz oponę na siłę, zacznie ona wibrować.

Pecco Bagnaia, Ducati i MotoGP

„Musimy przyznać, że czasy okrążeń, które osiągamy w tym roku są niesamowite, ale może i takie są [Michelin] nie spodziewaliśmy się takiego występu, jaki robimy.

Warto przeczytać!  Ojciec Yasha Dayala zaniepokoił się „powtórką Rinku” po tym, jak MS Dhoni skoczył na 110 m na szóstkę; Pacer sprawia, że ​​emocjonalna wiadomość po rozmowie wideo dramatycznie wygrywa

„Przyczepność jest zdecydowanie większa i być może powinni myśleć o takim samym czasie okrążenia, ale większym wsparciu. Ale w tej chwili wygląda na to, że czasy okrążeń są niesamowite, czas wyścigu jest zawsze szybszy, ale ktoś w naszej sytuacji, z moim wyczuciem motocykla i moimi ustawieniami, odczuwa tego rodzaju wibracje.

„To coś, co trzeba po prostu poprawić. W tym samym momencie, w którym zrozumiesz ten rodzaj opony, możesz zrobić krok.

I tu wkracza Acosta – Bagnaia sugeruje, że brak doświadczenia kierowcy Tech3 Gas Gas z poprzednimi oponami Michelin pomógł mu w przejściu.

Pedro Acosta, Tech3 Gas Gas, MotoGP

„To coś, co bardzo dobrze zrobiło Pedro Acosta” – stwierdził Bagnaia, „ponieważ startował już na tej oponie.

„Rozwinął swój styl jazdy na motocyklu MotoGP na tego rodzaju oponach i myślę, że w tym obszarze nie ma problemu.

„Sposób, w jaki naciska opony, jest imponujący i dla mnie pomocne jest również zrozumienie.”


Źródło