M&Ms mówi, że zastępuje „ukochanych rzeczników” Mayą Rudolph
![M&Ms mówi, że zastępuje „ukochanych rzeczników” Mayą Rudolph](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/f39849a0-9b31-11ed-bc3d-17a56951b085-770x470.jpeg)
![M&M, słodycze, orzeszki ziemne. (Zdjęcie autorstwa: Newscast/Universal Images Group za pośrednictwem Getty Images)](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/MMs-mowi-ze-zastepuje-„ukochanych-rzecznikow-Maya-Rudolph.jpeg)
Wygląda na to, że trwające amerykańskie wojny cukierkowe mogły pochłonąć więcej ofiar. W niespodziewanym posunięciu firma M&M’s ogłosiła w poniedziałek na Twitterze, że wielobarwna obsada rzeczników cukierków zostanie natychmiast skierowana na nieokreśloną emeryturę. Ich wymiana? Sobotni wieczór na żywo ulubiona Maja Rudolf.
„Zdecydowaliśmy się na nieokreśloną przerwę od rzeczników” – czytamy w oświadczeniu M&M na Twitterze. „W ich miejsce z dumą przedstawiamy rzecznika, na którego Ameryka może się zgodzić: ukochaną Mayę Rudolph. Jesteśmy przekonani, że pani Rudolph będzie walczyć o moc zabawy, aby stworzyć świat, do którego każdy czuje, że należy”. Rudolf szybko potwierdził tę wiadomość Dziśnazywając swój nowy występ „zabawną parą”.
„Jestem miłośniczką cukierków przez całe życie i czuję, że to wielki zaszczyt być poproszoną o udział w kampanii tak legendarnej marki” – dodała aktorka. „Myślę, że mała Maya byłaby zachwycona pracą z M&M’s”.
Rzecznik M&M potwierdził przejście do Yahoo Entertainment, dodając, że rzecznicy będą nadal istnieć w innych miejscach. „Maya będzie nową rzeczniczką marki, pozwalając barwnej obsadzie rzeczników M&M’s odejść i obrać nową ścieżkę realizacji innych pasji. Chociaż nie możemy teraz powiedzieć wiele więcej, fani powinni mieć oko na kanały mediów społecznościowych M&M i MMS.com, aby zobaczyć więcej z podróży Mayi, a my będziemy udostępniać więcej informacji na temat nowych zajęć rzeczników prasowych w ciągu najbliższych kilku tygodni”.
![Los Angeles, Kalifornia - 16 listopada: Maya Rudolph uczęszcza do Disney's](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/1674539717_271_MMs-mowi-ze-zastepuje-„ukochanych-rzecznikow-Maya-Rudolph.jpeg)
Odsunięcie na bok popularnych rzeczników prasowych M&M następuje zaledwie cztery miesiące po tym, jak marka wprowadziła zupełnie nowego fioletowego członka obsady — pierwszy nowy dodatek od ponad dekady — w ramach większego wysiłku mającego na celu stworzenie „świeżego, nowoczesnego spojrzenia” na klasyczne postacie komercyjne, które zaczęły się od duetu OG dziwnej pary Red (Plain) i Yellow (Peanut).
Ale to wprowadzenie również wiązało się z pewnymi kontrowersjami. W styczniu Purple dołączyła do innych rzeczników prasowych kobiet, Browna i Greena, w kobiecym pakiecie M&M’s, który został zaprojektowany, aby „uhonorować kobiety na całym świecie, które odwracają status quo”. (Mars ogłosił, że część sprzedaży zostanie przekazana organizacjom non-profit, takim jak She is the Music i We Are Moving the Needle).
Konserwatywni krytycy w takich serwisach jak Fox News natychmiast zakwestionowali kampanię, sugerując, że M&M’sy „obudziły się”. W międzyczasie Tucker Carlson z Fox News nie zgadzał się z bardziej wzmocnionym przedstawieniem kobiecych rzeczników prasowych, narzekając, że Purple wydaje się „plus size” i sugerując, że postać Greena została zakodowana jako lesbijka. Podczas gdy zastrzeżenia Carlsona były inspirujące jakieś trollowanie w mediach społecznościowychjego argument nieprawdopodobnie zakorzenił się w konserwatywnych kręgach medialnych i mógł wpłynąć na decyzję Marsa o odsunięciu rzeczników M&M’s na margines.
W swoim oświadczeniu na Twitterze marka zdawała się sugerować, że ostatnie decyzje „polaryzują”, dodając: „Chcemy łączyć ludzi”. Ale rzecznik M&M’s powiedział Yahoo Entertainment, że decyzja o zatrudnieniu Rudolpha została podjęta jakiś czas temu. „To nie jest reakcja, ale raczej wsparcie naszej marki M&M’s, którą zawsze będziemy rozwijać, aby łączyć ludzi dzięki sile zabawy”.
Na Twitterze fani M&M z pewnością sugerują, że marka ukłoniła się Carlsonowi i jego tyradom związanym ze słodyczami.
Jednocześnie inni zauważają, że czas ogłoszenia tego ogłoszenia jest dogodnie zbliżony do Super Bowl, kiedy marki chcą wykorzystać ekspozycję, jaką przynosi wydarzenie przyjazne reklamom. Z pewnością pomysł wykorzystania Super Bowl do zastąpienia długoletniej animowanej maskotki był już wypróbowywany w przeszłości – najbardziej znany podczas słynnej klęski Mr. Peanut / Baby Peanut w 2020 roku.