Najbardziej niekomfortowe sceny z filmu Inside Out 2 dowodzą, że Pixar miał rację, usuwając te 2 nowe emocje
![Najbardziej niekomfortowe sceny z filmu Inside Out 2 dowodzą, że Pixar miał rację, usuwając te 2 nowe emocje](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/1imagery-from-inside-out-2-770x470.jpg)
Uwaga: poniższy artykuł zawiera spoilery z Inside Out 2!
Streszczenie
- Inside Out 2 początkowo planowało emocje Wstydu i Winy, ale zostały one zredukowane dla równowagi.
- Oryginalne emocje dodałyby ważne lekcje na temat wdzięku i wstrętu do samego siebie.
- Mechanika „poczucia własnego ja” w Inside Out 2 obejmowała wpływ Wstydu i Winy bez dodatkowych postaci.
Od wewnątrz na zewnątrz 2 prawie miał dwie dodatkowe nowe postacie emocjonalne, ale biorąc pod uwagę najbardziej niekomfortowe sceny filmu, dobrze, że zostały wycięte. Kontynuacja filmu z 2015 r. Na lewą stronę zobaczyła kilka nowych emocji wprowadzonych do umysłu Riley, w tym Lęk, Zazdrość, Zażenowanie i Nudę. Pozwoliły one Riley doświadczyć bardziej niuansowanych emocji, gdy wkroczyła w okres dojrzewania. Naturalnie, zważywszy na okres dojrzewania, oznaczało to również kilka bolesnych momentów na ekranie. Od środka 2 udało się zachować równowagę, aby to zadziałało, ale pierwotnie zaplanowane emocje mogłyby to zepsuć.
Od środka 2 pisarka Meg LeFauve ujawniła, że emocje Wstyd i poczucie winy miały pierwotnie pojawić się w filmie, ale ostatecznie odwróciły uwagę od Lęku, który był głównym tematem kontynuacji. Poczucie winy spowodowałoby, że Riley doświadczyła ogromnego żalu z powodu swoich złych decyzji, podczas gdy Wstyd posunąłby się o krok dalej w kierunku wstrętu do siebie. Są to z pewnością emocje powszechne w okresie dojrzewania włączając je do Od wewnątrz na zewnątrz 2 mogło to oznaczać ważne lekcje dotyczące konieczności okazywania przez nastolatków wdzięczności. Jednak lepiej było je obciąć.
![Riley--Od-Wewnątrz-Na-Zewnątrz-i-Od-Wewnątrz-Na-Zewnątrz-2--](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/Najbardziej-niekomfortowe-sceny-z-filmu-Inside-Out-2-dowodza-ze.jpg)
Powiązany
Inside Out kontra Inside Out 2: Który film Pixara jest lepszy
Inside Out i Inside Out 2 to doskonałe filmy, ale porównując ich historię, animację, obsadę i wielkie emocjonalne zakończenie, jeden się wyróżnia.
Inside Out 2 było o wiele bardziej niewygodne do oglądania niż oryginał
Riley przeżyła wiele niewygodnych momentów 2
Oryginalny Na lewą stronę film był z pewnością mocny, ale był o wiele bardziej beztroski niż Od środka 2. Kontynuacja przyniosła na ekran niektóre z bolesnych doświadczeń dojrzewania. Riley była o wiele bardziej niedojrzała niż starsze dziewczyny na obozie, a obserwowanie jej prób dopasowania się do nich było wręcz bolesne. Jednym z Najbardziej niewygodne sceny do oglądania miały miejsce, gdy Riley kpiła ze swojego ulubionego zespołu, aby wyglądać fajniej w oczach starszych nastolatków, tylko po to, by zostać wezwani przez przyjaciół. Z pewnością było to możliwe do utożsamienia, ale także dość żenujące.
…było z pewnością wielu widzów, którzy wychodzili z kin z poczuciem, że właśnie przeszli przez solidną sesję terapeutyczną.
Potem, pod koniec, Riley miał atak lęku Od środka 2. To była pięknie skonstruowana scena i stanowiła wpływową reprezentację tego, jak to jest doświadczać tego w prawdziwym życiu. Pixarowi naprawdę udało się wywołać efekt wodny tą sceną i z pewnością wielu widzów opuściło kina z uczuciem, że właśnie przeszli przez ciężką sesję terapeutyczną. Trudno to osiągnąć w filmie dla dzieci, ale Na lewą stronę poradził sobie z tym doskonale. Jednak dodanie jeszcze większej ilości niekomfortowych momentów zrujnowałoby całe doświadczenie.
Wstyd i poczucie winy wywróciłyby się na drugą stronę
Inside Out 2 doskonale zrównoważył najbardziej niewygodne momenty
Wstyd i poczucie winy przyniosłyby ważniejsze lekcje Od środka 2. Zwłaszcza wstyd może skłonić osobę do zakopania swoich myśli i doświadczeń w szkodliwy sposób, co może prowadzić tylko do kolejnych złych zachowań w przyszłości. Do tego dochodzi poczucie winy i wersja Od środka 2 w którym te emocje zostały wprowadzone, z pewnością spowodowałoby dla Riley bardziej bolesne sceny, które byłyby jeszcze trudniejsze do oglądania dla widzów.
Bez względu na to, jak potężne byłyby te sceny i jakie lekcje mogłaby z nich wyciągnąć nastoletnia publiczność, Wstyd i poczucie winy i tak by je ukształtowały. Od wewnątrz na zewnątrz 2 zdecydowanie za ciemno. Film był już odrobinę mniej zabawny niż jego poprzednik i dodanie tak bolesnych emocji zachwiałoby równowagą, czego efektem byłby film pozbawiony jakiejkolwiek przyjemności z oglądania. Ogólnie rzecz biorąc, wydaje się, że Pixar podjął tutaj słuszną decyzję, udowadniając, że wie, gdzie wytyczyć granicę. Plus, Na lewą stronę 2-ki „poczucie własnej wartości” mechanik i tak wykonał robotę.
Na lewą stronę
2
Reżyser Kelsey Mann zauważył również, że oglądanie Wstydu po prostu nie było przyjemne.
Inside Out 2 nie potrzebował wstydu i poczucia winy dzięki idei „poczucia własnej wartości”
Riley wciąż doświadcza poczucia winy i wstydu z powodu manipulacji lękiem
Chociaż Wstyd i Wina mogłyby być personifikowane jako postacie emocjonalne w Od środka 2nie było to całkowicie konieczne. Film przedstawił system wierzeń Riley, który był drzewiastym kryształem z korzeniami łączącymi się ze wszystkimi jej przeszłymi wspomnieniami. Jej doświadczenia pomogły jej ustanowić poczucie siebie, które na początku filmu było „jestem dobrą osobąJednakże Joy zmanipulowała wspomnienia Riley w taki sposób, że tylko pozytywne doświadczenia przyczyniły się do jej poczucia siebie, co okazało się problemem.
Lęk skierował sprawy w przeciwnym kierunku i w wysiłku, aby poprawić Riley, pozwoliła tylko na bolesne wspomnienia, które miały motywować dziewczynę do służenia jej poczuciu własnej wartości. W rezultacie poczucie własnej wartości Riley zostało wyrażone jako „nie jestem wystarczająco dobry.” Oczywiście, Wstyd i poczucie winy byłyby wyrażane w podobny sposób, więc nawet bez konkretnych postaci wpływ tych emocji jest nadal zawarty w filmie. W ten sposób podstawowe lekcje Na lewą stronę 2 zostały utrzymane, nie czyniąc filmu dla dzieci zbyt ciężkim, aby go obejrzeć.