Nissan stawia na rozwój, wzrost sprzedaży online, Hyundai inwestuje duże środki w przyszłość pojazdów elektrycznych
Wcześniej w tym tygodniu: Nissan planuje zwiększyć sprzedaż o 1 milion sztuk i obniżyć koszty pojazdów elektrycznych dzięki swojej strategii „Arc” do 2027 r. CarGurus zgłasza tendencję do kupowania samochodów przez Internet i spadek lojalności wobec marki. JD Power stwierdza, że właściciele pojazdów elektrycznych są bardziej zadowoleni z ładowania w domu w porównaniu ze stacjami publicznymi. Edmunds podkreśla rozbieżność pomiędzy oczekiwaniami konsumentów a faktycznymi cenami pojazdów elektrycznych. Hyundai inwestuje 51 miliardów dolarów w elektryfikację, chcąc pozostać liderem na rynku pojazdów elektrycznych pomimo wahań branży. Oto bliższe spojrzenie na te najważniejsze historie i więcej nagłówków, które będą na bieżąco w tym tygodniu w branży motoryzacyjnej nowości branżowe.
1. Nissan zwiększy sprzedaż o milion i pokona trudności związane z pojazdami elektrycznymi dzięki planowi cięcia kosztów
Nowa średnioterminowa strategia wzrostu Nissana „Arc” zakłada zwiększenie rocznej sprzedaży o dodatkowy 1 milion sztuk i zmniejszenie o jedną trzecią kosztów produkcji pojazdów elektrycznych. Producent samochodów wyznaczył ambitne harmonogramy osiągnięcia swoich celów, dążąc do osiągnięcia celu sprzedażowego do roku fiskalnego 2027 i obniżenia kosztów produkcji pojazdów elektrycznych do końca dekady. Nissan planuje także wprowadzić na rynek 30 nowych modeli w ciągu najbliższych dwóch lat, z czego ponad połowa będzie hybrydowa lub w pełni elektryczna, a także zwiększyć marżę zysku operacyjnego do poziomu ponad 6% do końca roku fiskalnego 2026. Oprócz zwiększania udziału firmy w rynku i poprawie rentowności, głównym celem nowej strategii Arc jest zrekompensowanie wcześniejszych, niż przewidywano, trudności w sektorze pojazdów elektrycznych. Czytaj więcej
2. Badanie CarGurus pokazuje przejście do kupowania samochodów przez Internet i spadek lojalności wobec marki
CarGurus opublikował swój szósty roczny raport na temat opinii konsumentów w USA. Raport pokazuje, jak zmieniły się zachowania konsumentów w obliczu wysoce konkurencyjnego rynku motoryzacyjnego charakteryzującego się rosnącymi stopami procentowymi i kosztami, rosnącym wyborem i większymi możliwościami pracy w domu. Badanie skupia się na przyczynach i lokalizacjach stojących za decyzjami ludzi o zakupie i sprzedaży, badając, w jaki sposób wolą przeprowadzać część lub całość procesu transakcyjnego online. Jest przeprowadzane wśród osób, które niedawno kupiły i/lub sprzedały pojazdy. Raport kompleksowo analizuje także postawy po transakcji zakupu samochodu. Czytaj więcej
3. Ładowanie w domu zwiększa satysfakcję właścicieli pojazdów elektrycznych – JD Power
Badanie JD Power 2024 US Electric Vehicle Experience (EVX) dotyczące ładowania w domu wykazało, że ładowanie w domu zapewnia właścicielom pojazdów elektrycznych bardziej satysfakcjonujące doświadczenie niż ładowanie w miejscach publicznych, pomimo rosnących problemów związanych z publiczną infrastrukturą ładowania. Ponadto badanie wykazało, że opcje ładowania poziomu 2, preferowane przez 84% właścicieli samochodów elektrycznych ładujących się w domu, zapewniają większą prędkość ładowania i większe zadowolenie właściciela w porównaniu z przenośnymi ładowarkami poziomu 1. Mimo że nastąpiła poprawa poziomu zadowolenia z ładowarek poziomu 1, właściciele nadal zgłaszają znaczną różnicę w poziomie zadowolenia między ładowarkami poziomu 1 a stacjami montowanymi na stałe i ładowarkami przenośnymi poziomu 2. Czytaj więcej
4. Czego chcą nabywcy pojazdów elektrycznych vs. co ma do zaoferowania rynek
Nowe badania wykazały rozdźwięk między oczekiwaniami nabywców pojazdów elektrycznych a rzeczywistością, jaką ma do zaoferowania rynek, podkreślając potrzebę lepszej edukacji konsumentów zarówno w salonie, jak i poza nim. Według najnowszego badania nastrojów pojazdów elektrycznych przeprowadzonego przez firmę Edmunds konsumenci mają skłonność do zbyt optymistycznych przekonań dotyczących wielu aspektów segmentu samochodów zasilanych akumulatorowo. Jednym z najbardziej zauważalnych obszarów zderzenia oczekiwań z rzeczywistością są ceny. Prawie połowa (47%) uczestników badania stwierdziła, że szuka modelu poniżej 40 000 dolarów, przy czym 25% szukało samochodu w przedziale od 30 000 do 40 000 dolarów, a 22% szukało samochodu w cenie poniżej 30 000 dolarów. Edmunds zauważa jednak, że na rynku nie ma nowych pojazdów elektrycznych o średniej sugerowanej cenie detalicznej poniżej 30 000 dolarów, a tylko cztery modele są sprzedawane w cenie od 30 000 do 40 000 dolarów. Czytaj więcej
5. Hyundai „podwaja” inwestycje w elektryfikację za pomocą inwestycji o wartości 50 miliardów dolarów
Hyundai Motor Group zainwestuje 51 miliardów dolarów w zwiększenie skali działalności w zakresie pojazdów elektrycznych, „podwajając” wartość w segmencie samochodów zasilanych akumulatorowo, nawet jeśli inni producenci odkładają podobne inwestycje ze względu na wolniejszą niż oczekiwano sprzedaż. Południowokoreański konglomerat producentów samochodów zapowiedział, że jego nowe inwestycje zostaną rozłożone na trzy lata. Około 26 miliardów dolarów zostanie przeznaczone na rozbudowę infrastruktury i produkcji, a pozostała część zostanie przeznaczona na badania i rozwój nowych pojazdów elektrycznych. Hyundai spodziewa się zatrudnić dodatkowych 80 000 pracowników, aby pomóc mu osiągnąć cele, jakim jest rozwój nowej działalności w zakresie mobilności. Czytaj więcej
6. Dlaczego przemysł motoryzacyjny potrzebuje więcej kobiet na stanowiskach kierowniczych — Vanessa Delegas | Kochana grupa samochodowa
Witamy w kolejnym odcinku Women Driving the Industry – programie, w którym liderzy z całej branży motoryzacyjnej omawiają swoje doświadczenia zawodowe i rzucają światło na wyzwania, przed jakimi stoją kobiety w swojej karierze. W tej edycji do gospodarza Shyann Malone dołącza Vanessa Delegas, prezes i dyrektor generalny Lovering Auto Group w New Hampshire. Poznaj elementy przywództwa i tworzenia sieci kontaktów, gdy Delegas dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi z wchodzeniem do branży motoryzacyjnej z nietradycyjnego doświadczenia i wspinaniem się po drabinie sukcesu. Obejrzyj tutaj
7. Jak odnieść sukces na dzisiejszym, zmiennym rynku samochodów używanych – John Ellis
Tej wiosny rynek samochodów używanych tętni życiem, a dealerzy samochodów muszą zadbać o to, aby ich strategie operacyjne dotyczące samochodów używanych były zgodne z bieżącymi warunkami rynkowymi. Dziś w CBT Now dołącza do nas John Ellis, ekspert branży motoryzacyjnej, ekonomista i seryjny przedsiębiorca, aby omówić najnowsze zmiany na rynku samochodów używanych, w tym aktualne trendy w sprzedaży i zapasach. Obejrzyj tutaj
8. Jakie usługi mobilne mają do zaoferowania Twojemu dealerowi — Jim Sabino | Cały amerykański Ford
Usługi mobilne stają się coraz ważniejsze, aby sprostać preferencjom konsumentów w zakresie wygody i dostępności napraw lub konserwacji. Chociaż wdrożenie takiego modelu w działalności dealerskiej może wydawać się trudne, proces ten może być nie tylko łatwiejszy, niż myślisz; może być również bardziej wydajny.
W tym odcinku Inside Automotive do gospodarza Jima Fitzpatricka dołącza Jim Sabino, dyrektor ds. operacji stałych w centrum kolizyjnym All American Ford. Sabino spędził większą część ostatnich trzydziestu lat, prowadząc zespoły zajmujące się operacjami stacjonarnymi, aby odniosły sukces pomimo niezliczonych transformacji branży motoryzacyjnej. Teraz dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat korzyści płynących ze zdalnych usług stacjonarnych oraz tego, w jaki sposób dealerzy mogą zintegrować usługi mobilne ze swoimi modelami biznesowymi. Obejrzyj tutaj
9. Nowa platforma zakupów samochodów online firmy Jeff Wyler Automotive jest nowością w branży
Klienci nowych pojazdów od wielu lat domagają się możliwości zakupu samochodu w 100% przez Internet, powołując się na większą wygodę i szybkość cyfrowego handlu detalicznego. Być może nie będą musieli długo czekać.
W tym odcinku CBT Now do gospodarza Jima Fitzpatricka dołączają Kevin Frye, dyrektor marketingu w Jeff Wyler Automotive Family i Paulo da Silva, wiceprezes ds. operacyjnych w Cox Automotive Ecommerce. Na początku tego miesiąca Jeff Wyler Automotive nadzorował zakup w pełni cyfrowego nowego pojazdu, przechodząc do historii jako pierwsza grupa dealerska, która tego dokonała. Teraz Frye i da Silva omawiają zalety kupowania samochodów przez Internet i możliwości zmiany oblicza branży. Obejrzyj tutaj
10. Wykorzystanie możliwości zwiększenia różnorodności w sektorze motoryzacyjnym — Ashlee Church | Volkswagen z Marion
Sukces w branży motoryzacyjnej często ocenia się na podstawie samych liczb, co oznacza, że ten, kto ma największą sprzedaż, jest uważany za najlepszego w grze. Istnieje jednak wiele wskaźników, dzięki którym możemy zmierzyć sukces w tej branży, a niektóre z nich mierzą przejrzystość, etykę, włączenie i obsługę klienta. Poświęcenie czasu na skupienie się na tych elementach jest ważne nie tylko dla prowadzenia firmy w dobrej kondycji; są również niezbędne do osiągnięcia sprzedaży w dłuższej perspektywie.
W tym odcinku Inside Automotive do gospodarza Shyann Malone dołącza Ashlee Church, dyrektor generalny Volkswagen of Marion z siedzibą w Illinois. Wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w branży, Chruch wyjaśnia, czego tak naprawdę potrzeba, aby poprawić różnorodność płci w sektorze motoryzacyjnym i jak firma będzie musiała się zmienić, jeśli ma nadzieję na dalszy rozwój. Obejrzyj tutaj