Nowy kamper VW California 4Motion otwiera wciągającą przyszłość vana
Nieważne, ile niesamowitych samochodów kempingowych wyprodukowały inne marki, wciąż jest tylko jeden Volkswagen California… i właśnie przeszedł radykalną metamorfozę, od opon po podnoszony dach.
Całkowicie nowy T7 California wyłamuje się ze skorupy minikampera jako nieco większy i pojemniejszy kamper, który przenosi życie vana VW w następną generację. Dwa przesuwane wejścia, podwójne osłony przeciwsłoneczne i nowy sprzęt do kuchni na świeżym powietrzu zachęcają wczasowiczów do spędzania mniej czasu na przeglądaniu telefonów w ścianach furgonetki, a więcej na zanurzaniu się w otaczającej ich pięknej okolicy. Dodaj do tego pierwszą w Kalifornii kombinację hybrydowego układu napędowego typu plug-in i napędu na wszystkie koła 4Motion, a otrzymasz najbardziej imponującą Kalifornię w historii Volkswagena.
Całkowicie nowa, przyjazna dla środowiska platforma terenowa do przygód
Tak jak obiecał Volkswagen, zupełnie nowy California porzucił swój długoterminowy fundament Transportera na rzecz kochających ramion wszechstronnego minivana Multivan. Jest to część szerszej strategii dotyczącej pojazdów użytkowych, w ramach której VW nawiązał współpracę z Fordem w zakresie bardziej podstawowych furgonetek, ale najważniejszy wniosek jest taki, że California zaczyna od jeszcze słodszego pojazdu podstawowego, vana pasażerskiego z modułowością szyn podłogowych, opartego na platformie MQB systemy wspomagania kierowcy i trzy różne opcje układu napędowego.
Najważniejszym układem napędowym jest napęd eHybrid typu plug-in, który umożliwia Volkswagenowi dorównanie swojemu partnerowi i rywalowi Fordowi w zakresie ekologicznych małych samochodów kempingowych oferujących zerową emisję spalin w mieście i duży zasięg poza miastem. Układ napędowy PHEV VW ma przejechane w trybie całkowicie elektrycznym o 8 km mniej niż silnik Forda, szacunkowo 30 (50 km), ale zyskuje nowy, mile widziany dodatek: napęd na wszystkie koła 4Motion.
W rzeczywistości California staje się pierwszym członkiem nowej rodziny MQB, który otrzymuje opcję 4Motion. Zatem już atrakcyjny PHEV o mocy 241 KM staje się jeszcze bardziej pożądany, zapewniając większą przyczepność do podłoża w śliskich warunkach terenowych i całorocznych, w jakich nieuchronnie znajdzie się samochód kempingowy.
Nigdy więcej mini
Warto zauważyć, że Volkswagen wyprzedził Multivana ze standardowym rozstawem osi i zbudował nowego California na modelu z dużym rozstawem osi i całkowitej długości 517 cm (204 cale). To wywodzi „mini” prosto z nowego kampera i wznosi się powyżej granicy 5 m (16,4 stopy), której używamy do zdefiniowania kategorii mini kampera. Kupujący nie powinni jednak mieć nic przeciwko, ponieważ będą cieszyć się nieco większą długością i przestrzenią.
Niestety, te dodatkowe centymetry nie okazały się wystarczającą zachętą dla VW do zaprojektowania kalifornijskiej łazienki, za czym tęskniło wielu właścicieli i potencjalnych klientów. W nowej Kalifornii wciąż brakuje tej codziennej konieczności, pozostawiając kupującym samodzielne ustalenia lub przekształcenie się w Grand California ze względu na takie udogodnienia.
Kompletne doświadczenie Kalifornii, przerobione
Volkswagen z pewnością nie pozwala jednak, aby dodatkowy rozmiar się zmarnował i wprowadza kilka subtelnych, ale praktycznych zmian. Najpierw przesuwa blok kuchenny do tyłu, tak jak to miało miejsce w modelu California Concept, aby lepiej wykorzystać przesuwane tylne drzwi po stronie kierowcy, co jest nową funkcją dla pełnowymiarowych kalifornijskich kamperów z kuchnią.
Tylna pozycja kuchenna nie tylko zapewnia swobodne wejście i wyjście pasażerowi z tyłu po stronie kierowcy, ale zapewnia więcej przestrzeni i komfortu każdemu, kto siedzi na obrotowym fotelu kierowcy w obozie. Daje to również większym kierowcom więcej miejsca na przesunięcie siedzenia do tyłu.
Cofnięta kuchnia zapewnia także Volkswagenowi miejsce na przesunięcie lodówki/zamrażarki w stronę przedniej części konsoli, zapewniając wygodny dostęp od wewnątrz i z zewnątrz. Nie tylko w modelu California 6.1 brakowało tej funkcji wcześniej, ale ogólnie w kamperach opartych na średniej wielkości vanach jej brakuje ze względu na brak tylnych drzwi po stronie kierowcy i wystarczającą ilość miejsca za siedzeniem kierowcy.
Volkswagen ogranicza elastyczność gotowania wewnątrz i na zewnątrz, jaką wykazał w modelu California Concept, eliminując przenośną kuchenkę i otwartą płytę indukcyjną. Wysokie położenie i odchylana w jednym kierunku pokrywa kuchenki gazowej utrudniają korzystanie z niej z zewnątrz furgonetki, więc wczasowicze będą musieli gotować w środku. Mając to na uwadze, ci, którzy chcą gotować na świeżym powietrzu, mogą po prostu zabrać ze sobą własną przenośną kuchenkę kempingową i używać jej na wielopozycyjnym blacie montowanym do zewnętrznej ściany kuchni, gdy nie jest ona używana nad lodówką. przedłużenie licznika.
Volkswagen dodatkowo wykorzystuje podwójne drzwi przesuwne T7 Multivan, aby stworzyć tak zwany układ trzech stref, zachęcający użytkowników vanów do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Pierwsza strefa to samo wnętrze furgonetki, natomiast dwie pozostałe to przestrzenie bezpośrednio na zewnątrz każdych drzwi przesuwnych. Kupujący mogą zdecydować się na montaż dostępnej wysuwanej markizy po lewej lub prawej stronie, używając osłony przeciwsłonecznej lub podobnego materiału po przeciwnej stronie, jak pokazano poniżej.
VW wyobraża sobie, że strona kierowcy będzie wykorzystywana do przygotowywania posiłków i spożywania posiłków, biorąc pod uwagę jego położenie w pobliżu kuchni, a strona pasażera bardziej jako salon na świeżym powietrzu, w którym można grać w gry, czytać książkę lub po prostu odpoczywać i podziwiać widoki – obóz kanapa wydaje się pasować do tej ostatniej przestrzeni.
Jeśli chodzi o wnętrze, Volkswagen zastępuje dwumiejscową tylną kanapę dwoma indywidualnymi tylnymi siedzeniami mocowanymi do szyn podłogowych. Każde siedzenie o masie 24 kg (53 funtów) można następnie wyjąć niezależnie, co zwiększa elastyczność zarządzania ładunkiem i pasażerami. W nocy oba siedzenia składają się na płasko, aby utrzymać składany materac o wymiarach 198 x 106 cm (78 x 42 cale).
Łóżko o wymiarach 205 x 114 cm (81 x 45 cali) w podnoszonym dachu uzupełnia układ kempingowy z czterema miejscami do spania. Uchylana górna część pozbawiona jest ogromnej panoramicznej siatki zastosowanej w zeszłorocznej koncepcji, ale nadal posiada okno na każdej z trzech ścian z tkaniny.
Volkswagen pracował nad tym, aby jego samochody dostawcze były bardziej inteligentne, przypominające dom, począwszy od zintegrowanego ekranu dotykowego w Grand California. California 6.1 ma poziomy ekran dotykowy umieszczony nad głową w podsufitce kokpitu, a nowy T7 California ma lepiej zintegrowany ekran poleceń przypominający tablet, umieszczony w słupku C po stronie pasażera.
Uczestnicy obozu mogą używać ekranu dotykowego do regulacji oświetlenia, temperatury lodówki i dodatkowego ogrzewania obozowego lub sprawdzać najważniejsze parametry kampera, takie jak stan naładowania akumulatora litowego 80 Ah i poziom wody w zbiorniku. Dołączona aplikacja zapewnia dostęp do systemu za pośrednictwem urządzeń mobilnych i ekranu informacyjno-rozrywkowego kierowcy.
Ponadto VW integruje przydatną funkcję z niezliczoną liczbą włączników światła rozmieszczonych we wnętrzu furgonetki, umożliwiając użytkownikom dwukrotne dotknięcie ich, aby wyłączyć jednocześnie całe oświetlenie wnętrza – z pewnością wygodniejsze niż czołganie się do ekranu dotykowego lub szperanie w poszukiwaniu smartfona.
Ultralekki samochód kempingowy z serii Beach
W porównaniu z opisanymi powyżej modelami Ocean i Coast Volkswagen przekształcił Beach z kalifornijskiego podmodelu w pełną rodzinę trzech modeli. Najbardziej podstawowy to po prostu „Beach”, czyli Multivan z ręcznie podnoszonym dachem sypialnym. Przez cały tydzień przewozi sześć osób po mieście, a podczas weekendowych przygód może pomieścić dwie osoby, a wszystko to bez konieczności instalowania, usuwania lub reorganizowania jakichkolwiek siedzeń wewnętrznych lub sprzętu kempingowego.
Beach Tour to lekki kamper z pięcioma miejscami i czterema miejscami sypialnymi, wyposażony w dolne łóżko podobne do tego w modelu Ocean and Coast, ale szersze o wymiarach 198 x 133 cm (78 x 52 cm). Dodatkowa szerokość wynika z braku bloku kuchennego, ponieważ ten van jest skonfigurowany jako model z własnym sprzętem kuchennym. W porównaniu z podstawową plażą typu barebone oferuje kilka dodatkowych udogodnień dla pojazdów kempingowych, w tym obrotowe fotele kierowcy i pasażera z przodu, ekran dotykowy ze sterowaniem na słupku C i rekreacyjny akumulator litowy 40 Ah.
Pięciomiejscowa wycieczka po plaży klasyfikuje się jako pełny samochód kempingowy i obejmuje zarówno udogodnienia do spania, jak i gotowania. Volkswagen porzucił pomysłową, składaną kuchnię z panelu drzwiowego z Beach 6.1, przenosząc kuchnię do obszaru tylnej klapy. Prosta jednostka zawiera jednopalnikową kuchenkę, szufladę na sztućce i dodatkowy schowek oraz przyłącze do zasilania lądowego 230 V. Ta „minikuchnia” jest adaptacją tej, którą Volkswagen wprowadził na rynek mniejszego Caddy California Beach.
Kiedy, gdzie, za ile?
Volkswagen planuje rozpocząć przedsprzedaż nowej Kalifornii w czerwcu, więc informacji o cenach powinniśmy spodziewać się mniej więcej w tym czasie, jeśli nie wcześniej. Dla porównania, obecne ceny podstawowe UK California 6.1 z podatkiem VAT wahają się od 61 462 GBP za modele Beach do 74 242 GBP za modele Ocean (około 76 750–92 700 USD).
Nowa California podąży śladem T7 Multivan i ostatnich 2.1 generacji kalifornijskich samochodów kempingowych i nie trafi do Stanów Zjednoczonych, niezależnie od prawowitości Kalifornii i jej malowniczego, wyluzowanego nadmorskiego stylu życia. Przynajmniej odzyskaliśmy Westfalię.
Źródło: Volkswagen