Oglądaj te 12 filmów i programów, zanim opuszczą Netflix w czerwcu
![Oglądaj te 12 filmów i programów, zanim opuszczą Netflix w czerwcu](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/out-of-africa-flqk-facebookJumbo-770x470.jpg)
„28 dni” (30 czerwca)
Przesyłaj strumieniowo tutaj.
Wiele lat przed zdobyciem Oscara za „The Blind Side” Sandra Bullock ujawniła pierwsze oznaki swojego znacznego zasięgu w tym wciągającym dramacie komediowym reżyserki Betty Thomas („Części prywatne”) i scenarzystki Susannah Grant („Erin Brockovich” ). Bullock wciela się w szybko żyjącego nowojorskiego pisarza, którego alkoholizm funkcjonalny staje się mniej funkcjonalny; zgłasza się do ośrodka rehabilitacyjnego tylko na polecenie, aby uniknąć kary więzienia za jazdę pod wpływem alkoholu. Podobnie jak Michael Keaton w „Czystym i trzeźwym” z 1988 r., Bullock pozwala, aby luźna formuła narracji odwykowej rozciągnęła jej aktorskie kotlety, nie rezygnując z uroku i charyzmę, która uczyniła ją gwiazdą filmową. To żywiołowy, żywy występ, a Steve Buscemi zapewnia odpowiednie wsparcie jako doradca, który widział to wszystko już wcześniej.
„Koszmar z ulicy Wiązów” (30 czerwca)
Przesyłaj strumieniowo tutaj.
Podczas eksploracji terroru, snów i amerykańskich przedmieść w 1984 roku Wes Craven stworzył jeden z najlepszych horrorów lat 80. i jednego z najpopularniejszych straszydeł, Freda Kruegera (Robert Englund). Krueger, dawno nieżyjący morderca dzieci, zaczyna naruszać sny nastolatków, co kończy się ich makabryczną śmiercią. Heather Langenkamp to charyzmatyczna bohaterka, a Johnny Depp debiutuje w pamiętnym filmie fabularnym w roli jej kochanka. Kilka z licznych sequeli filmu (i jego nierozważny remake z 2010 roku) również opuści Netflix w tym miesiącu; „A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors” jest prawdopodobnie najlepszą grą, chociaż druga i czwarta część mają swoich fanów.
„Ania” (30 czerwca)
Przesyłaj strumieniowo tutaj.
Adaptacja Johna Hustona na podstawie długoletniego przeboju na Broadwayu nie została dobrze przyjęta przez krytyków (w tym naszych), kiedy trafiła do kin w 1982 roku. Jednak dzieci, które oglądały ten film w tamtym czasie – i, szczerze mówiąc, były grupą docelową – uwielbiały go, i od tamtej pory pielęgnuję to uczucie przez dziesięciolecia. Nietrudno zrozumieć dlaczego; gwiazda Aileen Quinn jest radosną namiastką publiczności w roli tytułowej bohaterki, przedwcześnie rozwiniętą i odważną sierotą z czasów Wielkiego Kryzysu, Albert Finney ma odpowiednio zaciśnięte wargi jako milioner, który ją adoptuje, Ann Reinking jest olśniewająca w roli jego osobistej sekretarki, a Carol Burnett, Tim Curry i Bernadette Peters zapewniają obfitą i przyziemną ulgę komiczną.
„Strach” (30 czerwca)
Przesyłaj strumieniowo tutaj.
„Niespodzianka, niespodzianka” – napisał nasz krytyk. „Mark Wahlberg, aktor o twarzy mopsa, wcześniej znany jako Marky Mark, może być o krok od pełnoprawnej sławy filmowej”. Wydawało się to śmieszne – że raper i model bielizny uważał się za aktora filmowego, ale Wahlberg udowodnił, że jest na prawdę dobry w swoim thrillerze erotycznym z 1996 roku, będącym częścią „[blank] z piekła rodem” (niania, kochanka, sekretarka itp.). Wahlberg gra chłopaka z piekła rodem, tlącego się złego chłopca, który skupia się na 16-letniej grzecznej dziewczynie (znakomita Reese Witherspoon), ku wielkiemu rozczarowaniu jej nadopiekuńczego ojca (William Petersen sprzed „CSI”). Reżyser James Foley, który na początku tej dekady nakręcił fenomenalny „Glengarry Glen Ross”, z radością przyjmuje konwencje podgatunku; „Fear” to bzdura, ale zręcznie wykonana, cudownie zabawna.
„Podpalacz” (30 czerwca)
Przesyłaj strumieniowo tutaj.
Pierwszym filmem Little Drew Barrymore po światowej sensacji „ET” była elegancka adaptacja książki Stephena Kinga, wyreżyserowana z błyskotliwym polotem przez Marka L. Lestera („Komando”). Barrymore występuje w roli Charlie McGee, córki pary obiektów testowych biorących udział w rządowym eksperymencie z udziałem substancji zmieniających umysł. W rezultacie jej rodzice mają zdolności telepatyczne, a Charlie potrafi za pomocą umysłu kontrolować ciepło i ogień, co czyni ją celem dla rządu, w dodatku niebezpiecznym. W obsadzie drugoplanowej znaleźli się Art Carney, Louise Fletcher, David Keith, Heather Locklear, George C. Scott i Martin Sheen.