Filmy

Oglądaj te 12 filmów i programów, zanim opuszczą Netflix w czerwcu

  • 28 maja, 2024
  • 4 min read
Oglądaj te 12 filmów i programów, zanim opuszczą Netflix w czerwcu


Przesyłaj strumieniowo tutaj.

Wiele lat przed zdobyciem Oscara za „The Blind Side” Sandra Bullock ujawniła pierwsze oznaki swojego znacznego zasięgu w tym wciągającym dramacie komediowym reżyserki Betty Thomas („Części prywatne”) i scenarzystki Susannah Grant („Erin Brockovich” ). Bullock wciela się w szybko żyjącego nowojorskiego pisarza, którego alkoholizm funkcjonalny staje się mniej funkcjonalny; zgłasza się do ośrodka rehabilitacyjnego tylko na polecenie, aby uniknąć kary więzienia za jazdę pod wpływem alkoholu. Podobnie jak Michael Keaton w „Czystym i trzeźwym” z 1988 r., Bullock pozwala, aby luźna formuła narracji odwykowej rozciągnęła jej aktorskie kotlety, nie rezygnując z uroku i charyzmę, która uczyniła ją gwiazdą filmową. To żywiołowy, żywy występ, a Steve Buscemi zapewnia odpowiednie wsparcie jako doradca, który widział to wszystko już wcześniej.

Przesyłaj strumieniowo tutaj.

Podczas eksploracji terroru, snów i amerykańskich przedmieść w 1984 roku Wes Craven stworzył jeden z najlepszych horrorów lat 80. i jednego z najpopularniejszych straszydeł, Freda Kruegera (Robert Englund). Krueger, dawno nieżyjący morderca dzieci, zaczyna naruszać sny nastolatków, co kończy się ich makabryczną śmiercią. Heather Langenkamp to charyzmatyczna bohaterka, a Johnny Depp debiutuje w pamiętnym filmie fabularnym w roli jej kochanka. Kilka z licznych sequeli filmu (i jego nierozważny remake z 2010 roku) również opuści Netflix w tym miesiącu; „A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors” jest prawdopodobnie najlepszą grą, chociaż druga i czwarta część mają swoich fanów.

Warto przeczytać!  Timothée Chalamet tworzy historię dzięki Dune Two i Wonce

Przesyłaj strumieniowo tutaj.

Adaptacja Johna Hustona na podstawie długoletniego przeboju na Broadwayu nie została dobrze przyjęta przez krytyków (w tym naszych), kiedy trafiła do kin w 1982 roku. Jednak dzieci, które oglądały ten film w tamtym czasie – i, szczerze mówiąc, były grupą docelową – uwielbiały go, i od tamtej pory pielęgnuję to uczucie przez dziesięciolecia. Nietrudno zrozumieć dlaczego; gwiazda Aileen Quinn jest radosną namiastką publiczności w roli tytułowej bohaterki, przedwcześnie rozwiniętą i odważną sierotą z czasów Wielkiego Kryzysu, Albert Finney ma odpowiednio zaciśnięte wargi jako milioner, który ją adoptuje, Ann Reinking jest olśniewająca w roli jego osobistej sekretarki, a Carol Burnett, Tim Curry i Bernadette Peters zapewniają obfitą i przyziemną ulgę komiczną.

Przesyłaj strumieniowo tutaj.

„Niespodzianka, niespodzianka” – napisał nasz krytyk. „Mark Wahlberg, aktor o twarzy mopsa, wcześniej znany jako Marky Mark, może być o krok od pełnoprawnej sławy filmowej”. Wydawało się to śmieszne – że raper i model bielizny uważał się za aktora filmowego, ale Wahlberg udowodnił, że jest na prawdę dobry w swoim thrillerze erotycznym z 1996 roku, będącym częścią „[blank] z piekła rodem” (niania, kochanka, sekretarka itp.). Wahlberg gra chłopaka z piekła rodem, tlącego się złego chłopca, który skupia się na 16-letniej grzecznej dziewczynie (znakomita Reese Witherspoon), ku wielkiemu rozczarowaniu jej nadopiekuńczego ojca (William Petersen sprzed „CSI”). Reżyser James Foley, który na początku tej dekady nakręcił fenomenalny „Glengarry Glen Ross”, z radością przyjmuje konwencje podgatunku; „Fear” to bzdura, ale zręcznie wykonana, cudownie zabawna.

Warto przeczytać!  „The Last Ronin” stacji TMNT otrzyma adaptację aktorską z oceną R

Przesyłaj strumieniowo tutaj.

Pierwszym filmem Little Drew Barrymore po światowej sensacji „ET” była elegancka adaptacja książki Stephena Kinga, wyreżyserowana z błyskotliwym polotem przez Marka L. Lestera („Komando”). Barrymore występuje w roli Charlie McGee, córki pary obiektów testowych biorących udział w rządowym eksperymencie z udziałem substancji zmieniających umysł. W rezultacie jej rodzice mają zdolności telepatyczne, a Charlie potrafi za pomocą umysłu kontrolować ciepło i ogień, co czyni ją celem dla rządu, w dodatku niebezpiecznym. W obsadzie drugoplanowej znaleźli się Art Carney, Louise Fletcher, David Keith, Heather Locklear, George C. Scott i Martin Sheen.


Źródło