Filmy

Oto dlaczego ludzie nie lubią filmów Zacka Snydera

  • 17 marca, 2024
  • 8 min read
Oto dlaczego ludzie nie lubią filmów Zacka Snydera


Reżyser filmowy Zack Snyder krąży ostatnio po okolicy, udziela wywiadów i pojawia się w podcaście z Joe Roganem, aby porozmawiać między innymi o „polaryzującej” reakcji na jego filmy. Rogan – sam w sobie postać nieco polaryzująca – z pewnością znał to uczucie.

W programie Joe Rogana Snyder powiedział:

„Pamiętam, że ostatni artykuł brzmiał: „Zack Snyder: kochaj go lub nienawidź”. A ja na to: „Nienawidzę go?” Nie rozumiem. Co? To film. Nie mam nic przeciwko temu, że ci się ten film nie podoba. To nie jest pytanie. Kogo to obchodzi? Chodzi o to, że nienawidziłbyś mnie? Nie rozumiem tego.

Szczerze mówiąc, myślę, że Snyder bierze to trochę zbyt dosłownie. Kochać go lub nienawidzić w tym kontekście oznacza „kochać jego filmy lub nienawidzić jego filmów”, co przynajmniej dla mnie wydaje się dość oczywiste. Oczywiście istnieje kilka bardzo mocnych opinii i niektórzy bardzo fanatyczni fani, którzy prawdopodobnie naprawdę nienawidzą Snydera, co z pewnością jest kłopotliwe. Ja osobiście nigdy nie zostałem zaatakowany ani nie spotkałem się z hejtem za cokolwiek, co kiedykolwiek napisałem. Nikt nigdy nie powiedział o mnie nic okrutnego ani okropnego w związku z moimi recenzjami, więc naprawdę nie mogę się z tym w ogóle utożsamić.

Zresztą Snyder w rozmowie z Empire powiedział też, że nie do końca rozumie dlaczego Księżyc Rebeliantów skończyło się na polaryzacji.

„Nie mam nic przeciwko recenzjom” – powiedział. „Z jakiegoś powodu reakcja na mój film jest bardzo polaryzująca i zawsze taka była. Wydaje się, że w filmie nie ma zbyt wiele to uzasadniałoby tak instynktowne reakcje.”

Następnie omawia wersję reżyserską dwuczęściowej wersji z oceną R Księżyc Rebeliantów filmy, w których stwierdza się, że „są szaleni” i mają w sobie „całą brutalność, twardość, nagość i przemoc”, których nie było w oryginalnych wydaniach. Zauważa, że ​​„Ciekawie będzie zobaczyć, co [critics/reviews] powiedzieć o cięciach reżyserskich. To zupełnie inny czajnik.”

A teraz przede wszystkim dlatego, że zawsze czuję się zawiedziony filmami Snydera, wszedłem w to Rebel Moon, część 1: Dziecko ognia z bardzo, bardzo niskimi oczekiwaniami. To pomogło mi cieszyć się filmem bardziej, niż się spodziewałem, ponieważ chociaż ma wiele problemów, ma też kilka zabawnych fragmentów.

Ale tak naprawdę nie jest to zbyt dobry film z jednego bardzo ważnego i bardzo oczywistego powodu: scenariusz jest zły. Nawet przeciętny. Po prostu źle. Nie chodzi tylko o to, że jest pochodną, ​​bo czerpie z niemal wszystkiego, na co może założyć swoje brudne, kosmiczne rękawiczki, od Gwiezdne Wojny Do Siedmiu samurajów i poza nią.

Wiem, że ciągle uderzam w ten bęben, ale nie obchodzi mnie, ile pieniędzy wydasz na efekty specjalne, znanych aktorów lub szalone epickie fabuły, jeśli masz zły scenariusz, film dostanie złe recenzje lub przynajmniej polaryzuj. Wiele osób pragnie czegoś więcej niż tylko spektaklu. Chcą historii, która angażuje ich mózgi.

Ludzie żartują, że Snyder nadużywa zwolnionego tempa i nie mylą się, posunął się za daleko, ale prawdziwym problemem jest pisanie. Mógłbym wszystko wybaczyć Rebel Moon inne wady, gdyby mógł po prostu dać nam lepsze postacie i ciekawszą fabułę. Rzeczywista fabuła wygląda następująco: Wielkie Złe Imperium przybywa do małej wioski i żąda zboża. Bohaterska Pani udaje się po drużynę Pomocników Bohaterów do walki z Wielkim Złym Imperium w celu oszczędzania zboża. Koniec.

Interakcja między tymi bohaterami jest niewielka lub żadna. Dostają swoją scenę, a potem schodzą na dalszy plan. Źli goście to rysunkowi złoczyńcy z wąsami. Film rzadko jest zabawny, a jedynie niezamierzoną ulgę komiczną. Nie ma prawdziwego romantycznego haka. Brak poczucia koleżeństwa. Założenie – czyli Siedmiu samurajów / Siedmiu wspaniałych w kosmosiekończy się strasznie głupio, gdy zdasz sobie sprawę, że jest to zespół może siedmiu lub ośmiu wojowników przeciwko nie tylko bandzie piratów i rozbójników, ale ogromnemu Imperium Galaktycznemu. Wielkie starcie na końcu jest bardziej niedorzeczne niż ekscytujące.

Krytycy nie odejdą zachwyceni większą ilością przemocy i nagości. W tym momencie widzieliśmy mnóstwo przemocy i nagości. Dodanie kolejnej godziny scen walki i kilku niegrzecznych fragmentów nie wystarczy Księżyc Rebeliantów świetny film, tylko dłuższy.

Ale zatrudnienie kogoś innego do napisania filmów mogłoby się przydać. George Lucas jest doskonałym przykładem kogoś, kto ma wielkie pomysły i który wykorzystał swój talent filmowca i lidera, aby przekazać te wielkie pomysły ludziom, którzy lepiej je realizują. Oprócz tego, że był świetny w „wielkich pomysłach”, miał talent do znajdowania odpowiednich talentów do wykonania zadania. Do swojej oryginalnej trylogii zatrudnił scenarzystów i reżyserów. Imperium kontratakuje —powszechnie uważany za najlepszy Gwiezdne Wojny film wszechczasów – napisany przez Leigh Brackett i Lawrence Kasdan i wyreżyserowany przez Irvina Kershnera. Kasdan wrócił po Powrót Jedi u boku reżysera Richarda Marquanda. Obydwa te filmy wykorzystały to, co stworzył i wyreżyserował Lucas Gwiezdne Wojny lepszy, głębszy i potężniejszy (chociaż Lucas wykonał przy tym naprawdę świetną robotę, miał wielu współpracowników, którzy pomogli uporządkować scenariusz i wprowadzić kilka naprawdę ogromnych zmian; czytałem komiksy oparte na oryginalnej wersji roboczej i oni 'Odnośnie Więc różny).

W szeroko obejrzanej i naprawdę okropnej trylogii prequelowej Lucas przejął scenariusz i reżyserię, a wyniki mówią same za siebie. Zapewne wiele prawdy jest w teorii, że jego rozwód z Marcią Lucas – wielokrotnie nagradzaną montażystką filmową, która pracowała przy Gwiezdne Wojny trylogia, Kierowca taksówki i wiele innych filmów – również negatywnie wpłynęło na jego późniejszą twórczość. Rzecz w tym, że Lucas był w najlepszej formie, gdy inni czerpali z jego pomysłów i zamieniali je w filmy. Wierzba wyreżyserował Ron Howard, a scenariusz napisał Bob Dolman. Steven Spielberg wyreżyserował Indiana Jones filmy.

Snyder odniósłby ogromne korzyści, gdyby znalazł lepszych pisarzy, którzy pomogliby mu w pisaniu scenariuszy. Wiem, że nie pisze sam –Księżyc Rebeliantów został napisany wspólnie przez Snydera wraz z Kurtem Johnstadem i Shayem Hattenem, ale naprawdę uważam, że talent Snydera tkwi bardziej za kamerą niż przy maszynie do pisania. I być może musi znaleźć współpracowników, którzy będą w stanie oddać sprawiedliwość jego opowieściom lub powstrzymać jego najgorsze impulsy, ponieważ Księżyc Rebeliantów to tylko najnowszy przykład złego scenariusza, który psuł film, który w przeciwnym razie mógłby być naprawdę zabawnym filmem, a nie takim ponurym i pozbawionym życia filmem. To samo dotyczy Armia Umarłych.

W każdym razie powodem polaryzacji tych filmów jest to, że Snyder – pomimo wszystkich swoich wad – ma bardzo oddanych fanów, którzy będą bronić jego filmów aż do śmierci, co oczywiście prowadzi do wojen płomieni w Internecie. Snyder ma talent filmowy, a niektóre jego filmy podobały mi się bardziej niż innym krytykom, bez względu na brodawki i tak dalej. Ma niepowtarzalny styl, a to więcej, niż można powiedzieć o wielu reżyserach. Chciałbym tylko, żeby mógł kręcić filmy z historiami i postaciami, na których naprawdę nam zależy. Styl zaprowadzi Cię tylko do tej pory. Tym, czego brakuje filmom Snydera, jest treść.

Obserwuj mnie na Świergot. Wymeldować się moja strona internetowa.




Źródło

Warto przeczytać!  Mere pass trau-maa hai: Toksyczne matki i złe rodzicielstwo w kinie hindi i treściach OTT | Wiadomości z Bollywoodu