Motoryzacja

Paneliści Fed zmagają się z problemami pracowniczymi w branży motoryzacyjnej

  • 13 stycznia, 2023
  • 4 min read
Paneliści Fed zmagają się z problemami pracowniczymi w branży motoryzacyjnej


Polityka federalna musi stawiać na pierwszym miejscu jakość pracy pracowników motoryzacyjnych i sprawiedliwe wynagrodzenie za pomyślne przejście na elektryfikację, powiedzieli paneliści na 29.

„Ekologiczna transformacja nie będzie możliwa… bez silnego i trwałego wsparcia politycznego” – powiedział Adam Hersh, starszy ekonomista w Instytucie Polityki Gospodarczej, podczas wydarzenia w Detroit. „Dlatego tak ważne jest, abyśmy skupili się na jakości i ilości miejsc pracy, które można stworzyć”.

Pracodawcy znają koszt podniesienia płac, ale często nie mierzą korzyści z podniesienia płac, powiedziała Susan Helper, starszy doradca ds. Strategii przemysłowej w biurze zarządzania i budżetu Białego Domu.

„Istnieje prawdziwy powód, dla którego chcesz mieć wykwalifikowaną siłę roboczą” – powiedziała. „W sile roboczej, podobnie jak w przypadku innych towarów, dostajesz to, za co płacisz”.

Według Automotive News Research & Data Center sprzedaż pojazdów elektrycznych stanowiła 5,9 procent sprzedaży nowych lekkich pojazdów w 2022 roku, co stanowi wzrost o 57 procent w stosunku do 2021 roku. W miarę jak producenci samochodów będą sprzedawać głównie pojazdy elektryczne w USA, udział ten będzie nadal rósł, a siła robocza w branży motoryzacyjnej będzie musiała ewoluować.

Warto przeczytać!  Pchnięcie w Ameryce Północnej planowane przez firmę ECARX powiązaną z Geely

Więcej godzin pracy

Pojazdy elektryczne mogą generować więcej godzin pracy niż pojazdy spalinowe, powiedział Turner Cotterman, współpracownik McKinsey & Co., przedstawiając część swojej rozprawy doktorskiej na Uniwersytecie Carnegie Mellon, niezależnej od McKinsey. Powiedział jednak, że większość tych godzin była poświęcona produkcji ogniw akumulatorowych, a nie montażowi modułów i pakietów, którymi zajmuje się większość pracowników liniowych.

„Jeśli chcemy zmaksymalizować liczbę dostępnych godzin pracy dla pracowników produkcyjnych, ważne jest, aby te gigantyczne fabryki nie tylko zajmowały się montażem pakietów modułów, ale także produkcją ogniw” – powiedział.

Powiedział, że w przeciwnym razie ta praca będzie miała miejsce w Korei Południowej, Japonii lub Chinach, krajach, które mają już doświadczenie w produkcji komórek.

Wraz z przejściem na EV konieczne będzie również więcej miejsc pracy w oprogramowaniu, powiedziała Anna Stefanopoulou, profesor inżynierii mechanicznej i produkcji na Uniwersytecie Michigan.

Powiedziała, że ​​producenci samochodów i dostawcy potrzebują danych w czasie rzeczywistym, aby zrozumieć stan baterii, jej wartość odsprzedaży oraz potencjał ponownego wykorzystania i recyklingu. Powiedziała, że ​​każdy z tych wskaźników opiera się na oprogramowaniu, danych i kontrolach w zarządzaniu baterią.

Warto przeczytać!  Nasza Next Energy zbiera kolejne 300 milionów dolarów

Zapewnienie jakości pracy

Paneliści powiedzieli, że w hali produkcyjnej jednymi z kluczy do jakości pracy są uczciwe płace i reprezentacja pracowników.

Wyższe płace przekładają się na bardziej doświadczoną siłę roboczą o niższych rotacjach, powiedziała Karla Walter, starszy dyrektor ds. polityki zatrudnienia w Center for American Progress.

„Dostajesz pracowników, którzy pozostają w pracy, którzy mają wyższy poziom zdolności do innowacji i wzmacniania procesów pracy, którzy następnie przekładają się również na terminowe dostarczanie projektów i lepszą wartość dla użytkownika końcowego” – powiedziała.

Administracja Bidena skupiła się na przepisach i wytycznych dotyczących zachęt podatkowych i dotacji, które pomogą sfinansować przejście na EV. Ale rząd musi również współpracować z pracownikami i rzecznikami środowiska, aby zapewnić, że firmy tworzą wysokiej jakości miejsca pracy, powiedział Walker.

Jakość pracy dla pracowników pojazdów elektrycznych będzie zdeterminowana przez wiele czynników, w tym zdolność do zrzeszania się w związkach zawodowych i poziom popytu na pojazdy elektryczne, powiedziała Betony Jones, dyrektor biura ds.

Powiedziała, że ​​gdy producenci samochodów zaczną zwiększać skalę pojazdów elektrycznych, rozwój umiejętności pracowników da Stanom Zjednoczonym przewagę, której potrzebuje, aby stać się czołowym pretendentem do produkcji pojazdów elektrycznych.

Warto przeczytać!  Ankieta JD Power: Zainteresowanie zakupem pojazdów elektrycznych powoli rośnie

Powiedziała, że ​​pracownicy, tworzenie miejsc pracy, rozwój gospodarczy, bezpieczeństwo narodowe i rozwój krajowego łańcucha dostaw stanowią dużą część niedawnej polityki klimatycznej.

„Wygramy w sprawie klimatu, ponieważ będzie to działać dla ludzi pracy” – powiedział Jones. „Stworzy to możliwości biznesowe. Będzie to dobrodziejstwem dla amerykańskiej gospodarki”.


Źródło