Filmy

Pięć horrorów, które warto obejrzeć na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Fantasia

  • 15 lipca, 2024
  • 4 min read
Pięć horrorów, które warto obejrzeć na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Fantasia


Ten Międzynarodowy Festiwal Filmowy Fantasia rozpoczyna w tym tygodniu swoją 28. edycję, która potrwa od Od 18 lipca do 4 sierpnia 2024 r.w kinach Concordia Hall i JA de Sève, z dodatkowymi ekranami i wydarzeniami w montrealskich Cinémathèque québécoise i Cinéma du Musée. Oznacza to wiele tygodni gęstego programu gatunkowego, głośnych premier i nie tylko.

Na festiwalu zaplanowano premierę Chucka Russella Tablica czarownic przerobić, Mike Flanagan– zaprezentowano znalezione materiały filmowe Dęby Shelby’egonajnowsze z La Llorona filmowiec Jayro BustamanteStevena Kostanskiego Frankie Freakoi wiele innych, ale poza tym jest całe mnóstwo tytułów tytuły o wysokim profilu warto poszukać.

Oto pięć horrorów, które warto obejrzeć miej oko na na tegorocznym festiwalu – od festiwalowych ulubieńców po świeże debiuty.


Bestia w środku

Bestia w środku

Debiut fabularny reżysera Alexandra J. Farrella eksploruje dwoistość wilkołaków z nutą baśni braci Grimm. Caoilinn Springall ze Stopmotion gra Willow, chorowite dziecko, które odkrywa, że ​​jej rodzice (Kit Harrington i Ashleigh Cummings) skrywają niebezpieczny sekret, gdy pewnej nocy podąża za nimi do lasu. Farrell nadaje tej grozie baśniowej niemal gorączkowy charakter snu, z luźnymi odcieniami Labirynt Fauna I Kompania Wilków. Oznacza to, że Bestia w środku jest bardziej zainteresowany potworną metaforą niż konwencjonalnym horrorem o wilkołakach, widziany oczami małego dziecka odkrywającego niepokojącą prawdę o swojej rodzinie.

Warto przeczytać!  Kim są Siostry Nocy w siódmym odcinku „Acolyte”?

Kukułka

Cuckoo z udziałem Huntera Schafera - data premiery Cuckoo

Scenarzysta/Reżyser Piosenkarz Tilman kontynuuje swoją passę eksperymentalnych horrorów o wysokiej koncepcji w swoim drugim dziele, Kukułka. Kukułka przedstawia siedemnastoletnią Gretchen (Hunter Schafer). Kapryśna nastolatka otwarcie wyraża swoją pogardę, gdy jej ojciec, Luis (Marton Csókás), macocha Beth (Jessica Henwick) i jej niema 7-letnia przyrodnia siostra Alma (Mila Lieu) ciągną ją do kurortu w Bawarskich Alpach, gdzie Alma został pomyślany. Gretchen jest ostrzegany zostać w środku po zmroku z dobrego powodu; coś krąży po okolicy i chce jej. Jest pomysłowa konstrukcja świata, która wyróżnia ten horror o wysokim koncepcie, i kilka intensywnych scen horroru w stylu kotka i myszkę, które dostarczają namacalnego napięcia. Ale Singer podchodzi do tego z zabawnym poczuciem humoru, które tylko jeszcze bardziej podkręca Kukułka do świata dziwnego kina.


Dom Sayuri

Dom Sayuri

Najnowsze dzieło mistrza japońskiego horroru Koji Shiraishi (Noroi: The Curse, Sadako kontra Kayako) celuje w nawiedzonym domu, łącząc jego charakterystyczne cechy styl horroru z humorem. Fabuła koncentruje się wokół Kamikis, licznej siedmioosobowej rodziny, która po długich poszukiwaniach właśnie znalazła dom swoich marzeń. Szkoda, że ​​dom ma również dokuczliwy, mściwy problem z duchami. Seria niefortunnych tragedii i nadprzyrodzonych wydarzeń zmusza babcię do wzięcia spraw w swoje ręce. Oparta na mniej znanej mandze Rensuke Oshikiri, spodziewaj się komicznych niespodzianek, ponieważ Dom Sayuri przeobraża się z upiornej opowieści o nawiedzonym życiu w zabawną nadprzyrodzoną zemstę. Ponadto spodziewaj się, że Koji Shiraishi dostarczy niezapomnianych momentów i obrazów grozy i komedii.

Warto przeczytać!  Obsada kobiety 007 sięga czasów sprzed Seana Connery'ego

W naszej krwi

W naszej krwi

Reżyserem filmu jest nominowany do Oscara twórca filmów dokumentalnych Pedro Kos (Rebel Hearts, Zaprowadźcie Mnie Do Domu) w swoim pierwszym pełnometrażowym filmie fabularnym, W naszej krwi podąża za reżyserką Emily Wyland (Brittany O’Grady) i jej operatorem Dannym (EJ Bonilla), którzy wyruszają, aby stworzyć dokument o matce Emily, z którą nie utrzymuje kontaktu. Kiedy jej matka nagle znika, prawdopodobnie ulegając nałogom, które najpierw rozbiły jej rodzinę, Emily i Danny odkrywają przerażające prawdy w swoich poszukiwaniach. Kos przedstawia innowacyjną aktualizację dobrze znanego zakątka horroru, wykorzystując format vloga, aby utrzymać tajemnicę i napięcie.


Budzić się

Wywiad z Wake Up RKSS

Trio filmowe znane pod wspólną nazwą RKSS (François Simard, Anouk Whissell i Yoann-Karl Whissell) nawiązuje do aktualnego stan wściekłość na ich konwencjonalny slasher osadzony w dużym sklepie meblowym. Sześciu aktywistów generacji Z ukrywa się w labiryntowym sklepie, czekając na zamknięcie go, aby oszpecić nieruchomość w ramach protestu. Ale nie biorą pod uwagę pary ochroniarzy, z których jeden ma ostre poczucie gniewu, co oznacza katastrofę. Napisane przez Alberto Marini (Obóz letni, Śpij dobrze), oparty na oryginalnym pomyśle Martina Soudana, wstrząsa archetypami i utrudnia rozróżnienie kolejności zabijania. RKSS doskonale wykorzystuje scenerię, oferując mnóstwo kryjówek dla dreszczyku emocji w stylu „kot i mysz” oraz nieskończone narzędzia do dyspozycji postaci. To szczupły, podły – nacisk na podły – horror, który drapie swędzenie slashera.

Warto przeczytać!  Judd Apatow, Matthew Broderick wspominają „Cable Guy” i wypłatę 20 milionów dolarów Jima Carreya


Źródło