Marketing

Platformy do streamingu wideo podnoszą poprzeczkę marketingową dla filmów direct-to-digital

  • 22 grudnia, 2022
  • 4 min read
Platformy do streamingu wideo podnoszą poprzeczkę marketingową dla filmów direct-to-digital


Platformy streamingu wideo w Indiach, które prezentują filmy bezpośrednio w swoich serwisach, pomagając wielu z nich ominąć drogę kinową, zwiększają grę marketingową dla tych filmów. Tytuły takie jak Monica O My Darling, Darlings, Blurrr oraz Govinda Naam Mera…są przede wszystkim ukierunkowane na influencerów i twórców treści na YouTube i Instagramie, którzy lepiej łączą się z publicznością Gen Z i millenialsami. W celu szerszej komunikacji podjęto próby reklamy zewnętrznej, drukowanej, a nawet radiowej i chociaż wydatki nie dorównują wydatkom na filmy kinowe, to często istnieje bardzo silny plan działań po premierze, jeżeli film cieszy się dużym zainteresowaniem.

„Wraz ze wzrostem konsumpcji wideo w formie cyfrowej, filmy w formacie direct-to-digital stają się coraz częściej sposobem na dotarcie dobrych treści do mas i zaspokojenie potrzeb właściwych grup odbiorców. Przynoszą one większą widoczność, zachęcając do konsumpcji na platformie” – powiedział Manish Kalra, chief business officer, ZEE5 India. W przypadku takich filmów istnieje większe pole do innowacji w zakresie technik marketingowych, ponieważ są to świeże, nowe tytuły bez wcześniejszych odczuć konsumentów w porównaniu z premierami kinowymi, dodał Kalra. ZEE5 ma na swoim koncie premiery takich filmów jak Blurr, Forensic oraz Lockdown w ciągu ostatnich kilku miesięcy i ma LOST z Yami Gautam i Chattriwali w roli głównej Rakul Preet, której premiera jest zaplanowana.

Warto przeczytać!  Jak Cult.fit rewolucjonizuje branżę fitness, jedna bollywoodzka parodia na raz

Shivam Chanana, asystent wiceprezesa ds. mediów, marketingu i publikacji (TV), T-Series, powiedział, że firmy takie jak ich eksplorują cyfrowe możliwości marketingowe obok tradycyjnych środków promocji, takich jak druk, radio, telewizja i outdoor dla cyfrowych premier filmów, zapewniając, że możliwości dla influencerów i twórców treści rosną wielokrotnie w tym procesie.

„Kampanie marketingowe są napędzane w celu tworzenia świadomości we wszystkich punktach kontaktowych, przy czym digital siedzi na miejscu kierowcy – czy to poprzez wykorzystanie gospodarki twórców, czy też poprzez tworzenie trendów za pomocą Reels lub Tweets, czy też treści redakcyjnych lub reklamowych”, Ambika Sinha, zastępca dyrektora kreatywnego w The Rabbit Hole, agencji rozwiązań wideo Zoo Media Network. Jeśli chodzi o reklamę typu „Word-of-mouth”, nikt nie robi tego lepiej niż influencerzy i twórcy, szczególnie w przypadku rozmów z Gen Z i millenialsami, dodaje Sinha.

Premiery piosenek, aktywacje społeczne, on-ground marketing – to elementy promocji filmu od dawna, ale dodanie do marketingowej mieszanki influencerów i twórców treści nadało tym działaniom nowy poziom, powiedział Jitendra Hirawat, dyrektor w agencji cyfrowej SoCheers.

Warto przeczytać!  Stan cyfrowego zaangażowania: 9 testów porównawczych, które musisz znać | ON24

W przypadku Netflix’s Darlings, skupiono się na cyfrowych filmach na Instagramie i YouTube, podczas gdy Disney+ Hotstar dla Govinda Naam Mera, oprócz wypuszczania filmów, skupił się na działaniach z udziałem influencerów, więc skala i poziom marketingu zdecydowanie koncentruje się na mediach społecznościowych. Marketing treści OTT opiera się na zachowaniu użytkowników i sztucznej inteligencji, dzięki czemu wysiłki te są bardziej skuteczne, powiedział Mitesh Kothari, współzałożyciel i główny dyrektor kreatywny w agencji cyfrowej White Rivers Media. „W reklamie OTT memy sprawdzają się również w wielu gatunkach treści, ponieważ ludzie odnoszą się do nich i nawet dzielą się nimi dalej. Posty marketingowe OTT mogą również zawierać momenty marketingowe i spostrzeżenia typu 'Did You Know?’ lub nawet fragmenty zza kulis, aby wzbogacić doświadczenie widza” – powiedział Kothari.

Sushmita Sinha, starszy menedżer ds. obsługi klienta w agencji cyfrowej TheSmallBigIdea powiedziała, że jedną wspólną strategią, którą przyjęły platformy OTT, jest posiadanie bardzo silnego planu po premierze. Dotyczy to zwłaszcza filmów, za którymi stoją mocne treści, jak np. niedawno wydana Qala na Netflixie, która nie może pochwalić się dużym budżetem ani wielkimi gwiazdami, ale ma solidny plan popremierowy oparty na pozytywnych opiniach, podkreśliła Sinha. „Jest to interesująca szansa dla prasy, radia, a nawet outdooru, ponieważ do tej pory reklama na tych platformach była ściśle uzależniona od miejsca premiery filmu. Na przykład, film w języku hindi był mocno reklamowany na rynkach hindi, a film w języku malajalam na rynkach południowych. Teraz, gdy filmy są łatwo dostępne w całych Indiach i na całym świecie, reklama może odbywać się wszędzie, ponieważ widzowie mogą siedzieć wszędzie” – powiedział Sinha.

Warto przeczytać!  Agencja Mars uruchamia globalny, w pełni zintegrowany dział mediów detalicznych w Australii – podsumowanie kampanii

Poznaj wszystkie wiadomości branżowe, bankowe i aktualizacje na Live Mint.
Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.

Więcej
Mniej


Źródło