Podróże

Podróżujący samolotem zasługują na więcej od lokalnych linii lotniczych, mówi Majekodunmi | Wiadomości Guardiana z Nigerii

  • 27 stycznia, 2023
  • 7 min read
Podróżujący samolotem zasługują na więcej od lokalnych linii lotniczych, mówi Majekodunmi |  Wiadomości Guardiana z Nigerii


Dyrektor zarządzający linii lotniczej ValueJet, kapitan Dapo Majekodunmi, w tym wywiadzie analizuje lokalny sektor transportu lotniczego i mechanizmy radzenia sobie ze swoją nową linią lotniczą.

Minęło 100 dni, odkąd ValueJet wszedł na pokład branży, w której dość trudno jest przetrwać. Jak radziłeś sobie inaczej?
Sto dni to dla nas kolejny dzień. Każdego dnia pracujemy nad usprawnieniem naszych działań. Każdy nadchodzący dzień jest dniem, w którym musimy zastanowić się, co dalej zrobić, aby dać naszym pasażerom tę satysfakcję. Chociaż jesteśmy start-upem, mam doświadczenie w tym, jak powinna wyglądać linia lotnicza. Zawodowo eksponowani, lataliśmy jako eksperci w różnych krajach i widzieliśmy standardy. Uważamy, że nasi pasażerowie również zasługują na to samo, a nawet lepiej.

Zrozumiałbyś, że te samoloty zostały zbudowane przez świat zachodni. Łatwiej jest im uzyskać dostęp do części zamiennych i drobiazgów, które na co dzień utrzymywałyby samoloty w ruchu, nie oczekując dostawy od DHL lub FEDEX oraz cła. Dokładamy wszelkich starań, aby magazynować części zamienne i inne akcesoria tak często, jak to możliwe. Chcemy, aby nasze samoloty były czyste, uporządkowane i atrakcyjne dla ludzi do latania.

Widać, że linia lotnicza ma bardzo piękny kobiecy kolor. Chcielibyśmy, abyśmy mogli zacząć zapewniać niedrogie usługi internetowe, zakupy podczas lotu i gry w naszych samolotach. Wiem, że większość Nigeryjczyków już wkrótce nie może się doczekać takich usług. Mamy już wyjątkowy czas wejścia na pokład. Będziemy to kontynuować lub ulepszać. Naprawdę musimy zająć naszych pasażerów uśmiechami załogi.

Warto przeczytać!  10 najlepszych zimowych destynacji dla poszukiwaczy przygód

Nigeryjscy pasażerowie zasługują na więcej. Wiedzą, bo podróżują za granicę i widzieli wszystko, co można zobaczyć. Dlaczego więc nie udostępnić ich tutaj, w Nigerii? Pasażerowie muszą również pomóc operatorom lepiej im służyć, odpowiadając na kwestionariusze. Pytania typu jak wolisz być obsłużony? Jakie jest Twoje ostateczne miasto docelowe? Czy system nagłośnienia był wystarczająco słyszalny? Dlaczego miałbyś chcieć znowu z nami latać? Jak najlepiej możemy Cię zadowolić? Potrzebujemy informacji zwrotnej. Dzięki informacji zwrotnej dowiemy się, co robimy źle i pójdziemy we właściwym kierunku. To wyprowadzi nas z naszej strefy komfortu.

Jak strategiczny jest samolot CRJ pod względem oszczędności paliwa i efektywnego działania?
Oszczędność paliwa jest jednym z głównych powodów; stoi za tym wygoda i technologia. Technologia samolotów CRJ jest przyjazna dla pilotów. Większość linii lotniczych lata zwykłymi Boeingami 737. Wszyscy uważali, że postępują właściwie, gdy gaz lotniczy Jet A1 był sprzedawany za zaledwie 100 N/litr w porównaniu do dzisiejszych 800 N/l.

Po drugie, wszystkie loty dookoła Nigerii trwają około godziny lotu. Loty regionalne trwają około trzech godzin. Dzięki doskonałemu zużyciu paliwa CRJ wynoszącemu ponad pięć godzin lotu przy pełnych zbiornikach, z możliwością zabrania 90 pasażerów, jest to magiczny samolot dla tego regionu. W czasie, gdy go używali, paliwo nie było tak drogie jak teraz. Stal i paliwo były wówczas w Ameryce tanie. Amerykańskie samochody były znane jako bardzo duże i ubogie w paliwo. Dziś rynek amerykański jest zainteresowany oszczędnymi europejskimi samochodami. Amerykanie już wiedzą, że albo uczynią swoje samochody bardziej aerodynamicznymi, albo ich klienci zadowolą się samochodami europejskimi.

Warto przeczytać!  Przygoda w dzikich miejscach świata w sezonie 2025 Arctic & Beyond Aurora Expeditions

Przeanalizowaliśmy sytuację, w której utrzymujemy dobre bezpieczeństwo, zarabiamy, a co najważniejsze, pozwalamy pasażerom cieszyć się jakością opływowego samolotu; tak narodziła się CRJ 900 dla ValueJet. Liczba miejsc nie jest tak duża, ale 90 miejsc wystarczy, aby obsłużyć popularne trasy, takie jak Abudża, Port-Harcourt, Asaba i Benin. Jos również dołączy w pierwszym tygodniu lutego 2023 r. Ludzie z Jos długo czekali na naszą usługę.

Częstotliwości były bardzo minimalne. Czemu?
Cóż, powiedziałbym, że musisz przetestować glebę i wiedzieć, co jest dla ciebie. Trzeba zacząć stopniowo, idąc tam i obserwując, jak buduje się ruch pasażerski. Musimy tam pojechać i spróbować zapewnić najlepsze usługi, aby pozyskać pasażerów do latania ValueJet. Znajdziesz wielu pasażerów przybywających do Lagos, którzy nie mieszkają w Lagos. Nie dziw się, że rozsądny odsetek z nich udaje się do miejsc takich jak Abeokuta Ibadan, Ikenne, Ijebu i tak dalej. Są to rzeczy, które naszym zdaniem powinien nam przekazać kwestionariusz. Rząd może wtedy zacząć myśleć o umieszczeniu lotnisk w okolicy. To właśnie powinniśmy doradzać jako lotnicy.

Obiecałeś rozpocząć zaplanowane operacje towarowe. Czy będzie to operacja typu all-cargo, czy mieszana z pasażerami?
Operacja cargo będzie operacją all cargo z samolotami transportowymi. Będzie dostępny dla konsolidatorów ładunków, firm kurierskich i firm logistycznych w celu lepszego i szybszego przemieszczania towarów. Potencjał jest duży, jeśli chodzi o świadczenie usług pocztowych i sklepów internetowych w celu lepszego usprawnienia ich dostaw. Jesteśmy również bardzo otwarci na operacje cargo na Zachodnim Wybrzeżu.

Warto przeczytać!  Van Life at the Slopes: The Ultimate Guide to Camping in Ski Area Parkings

Czy w twoich planach jest zachodnie wybrzeże?
Na Zachodnim Wybrzeżu jest wiele miejsc z dużym potencjałem. Nie wszyscy musimy lecieć do Ghany. Zaczynacie dostrzegać nadwyżkę mocy produkcyjnych w tym obszarze. Jest tam za dużo linii lotniczych. Musimy spojrzeć na Afrykę, aby zobaczyć, jak możemy połączyć się z resztą świata. Przyjrzałbym się porozumieniom o współdzieleniu kodów z innymi liniami lotniczymi w Afryce do Europy, Azji i Ameryki. Wszyscy wiecie, że Senegal to część Afryki położona najbliżej Brazylii i Stanów Zjednoczonych. Mają linię lotniczą, która lata w tym kierunku. Myślę, że jeśli chcemy rozpocząć międzynarodowe operacje w regionie, nasze operacje będą polegać na współdzieleniu kodu z innymi afrykańskimi liniami lotniczymi, aby zapewnić nam lepszy zasięg na świecie. Nie tylko udanie się do Akry będzie naszym celem; Naszym celem będzie połączenie naszych pasażerów z resztą świata – Europą i Ameryką. Loty do Afryki Północnej mogą być dobrym code-share do Europy.

Czy usługa Codeshare odniosła sukces w Nigerii?
Myślę, że statystyki będą musiały to ustalić. Uważamy, że współdzielenie kodu jest lepsze przy odpowiednim zrozumieniu. Gdy będziemy mieć platformę, linie lotnicze będą mogły z nią pracować. Myślę, że największym problemem będzie sposób obsługi izby rozliczeniowej. To wykonalne. Musisz tylko dopracować umowę i zobaczyć, gdzie mogą znajdować się szare obszary. To jest kierunek, w którym wszyscy operatorzy powinni patrzeć. Działa dobrze z Air France-KLM.




Źródło