Polska

Rajd Polski: Zapowiedź

  • 21 czerwca, 2024
  • 5 min read
Rajd Polski: Zapowiedź


Zespół TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team powróci do Rajdu Polski w dniach 27-30 czerwca z dużymi ambicjami, rozpoczynając pierwszą z trzech kolejnych rund na szybkich szutrowych drogach w całym europejskim lecie.

Pierwsza wizyta Rajdowych Mistrzostw Świata FIA w Polsce od 2017 r. stanowi środek sezonu 2024, po której następuje dziewiczy wyjazd na Łotwę w lipcu przed klasycznym Rajdem Finlandii – domowym wydarzeniem TGR-WRT – na początku sierpnia . Chociaż wszystkie trzy wydarzenia składają się z szybkich i płynnych szutrowych etapów, każde z nich zapewni także inne, specyficzne wyzwania.

Rajd Polski to jeden z najstarszych rajdów na świecie. Po raz pierwszy odbył się w 1921 r. Był częścią pierwszego w historii kalendarza WRC w 1973 r., a ponownie odbywał się w latach 2009 i 2014-2017. Podobnie jak podczas poprzedniego występu w WRC, impreza ma swoją siedzibę w Mikołajkach na Pojezierzu Mazurskim, w północno-wschodniej części kraju. Chociaż prędkości są wysokie, nawierzchnia jest zwykle dość miękka i piaszczysta, w przeciwieństwie do twardszych dróg w Finlandii.

Sébastien Ogier jest dwukrotnym zwycięzcą rajdu i stanowi część składu TGR-WRT na czwartą imprezę z rzędu, po zwycięstwach w Chorwacji i Portugalii oraz blisko drugim miejscu na Sardynii. Elfyn Evans, drugi w klasyfikacji kierowców, ze stratą 18 punktów do lidera, ma na swoim koncie cztery starty w Polsce, a Takamoto Katsuta będzie miał swój pierwszy występ w tej imprezie.

Warto przeczytać!  Tusk zapowiada rozszerzenie świadczeń na dzieci poprzedniego rządu

Po kolejnych zwycięstwach w Portugalii i Sardynii cztery samochody GR Yaris Rally2 wystartowały w WRC2, a w składzie Sami Pajari (Printsport), Roope Korhonen (Rautio Motorsport) i Georg Linnamäe (RedGrey), dołączą do nich Gregor Jeets (RedGrey). .

Akcja rozpocznie się w czwartkowy wieczór superodcinkiem specjalnym obok parku serwisowego w Mikołajkach, który zostanie rozegrany także w piątek i sobotę, które poza tym składają się z dwóch pętli po trzy odcinki na wschód. Niedzielna akcja toczy się znacznie bliżej parku serwisowego w formie dwóch powtarzających się etapów.

Cytaty:

Jari-Matti Latvala (szef zespołu)

„Ciekawie będzie wrócić do Polski po raz pierwszy od 2017 roku, kiedy jeździłem dla zespołu w rajdzie podczas jego pierwszego sezonu w WRC. To szybki rajd z prędkościami zbliżonymi do tych, które widzimy w Finlandii, ale charakter i nawierzchnia są nieco inne, ponieważ odcinki mają bardziej miękkie i piaszczyste podłoże. Oznacza to, że na drugim przejeździe na drodze mogą pojawić się koleiny, a w tych koleinach trzeba czuć się komfortowo, mocno pchając. Nie możemy się doczekać tej serii szybszych wydarzeń. Wierzę, że dobrze odpowiadają naszym kierowcom, a w przeszłości nasz samochód spisywał się bardzo dobrze w szybkich rajdach: podczas takich wydarzeń jak Polska aerodynamika ma duży wpływ. Powiedziałbym jednak, że wyczucie kierowcy jest jeszcze ważniejsze niż ustawienie samochodu: trzeba szybko przyzwyczaić się do prędkości, móc atakować i być pewnym siebie, a my postaramy się dać tę pewność naszym kierowcom.

Warto przeczytać!  Powrót do Polski, 20 lat po wejściu do UE

Elfyn Evans (kierowca samochodu 33)

„Po kilku trudnych dla nas rajdach zdecydowanie mamy nadzieję, że w nadchodzących szybszych rajdach uda nam się znaleźć lepszą formę. Mimo że mają podobny charakter, każdy z nich będzie miał swoje własne wyzwania. Najważniejszym wspomnieniem Rajdu Polski z przeszłości jest to, że jest to dość szybki rajd: na pewno będzie to zmiana tempa w porównaniu z ostatnią imprezą na Sardynii. Jest to także rajd, na którym drogi zwykle ulegają znacznemu pogorszeniu, więc drugi przejazd może stanowić wyzwanie. Będą odcinki, które przejechaliśmy w przeszłości, ale notatki, które mamy, są dość stare, więc pod tym względem bardziej przypomina to nowy rajd i prawdopodobnie jest dość zajętym recesją, robiąc świeże notatki.

Sébastien Ogier (kierowca samochodu 17)

„Nie mogę się doczekać powrotu do Rajdu Polski. W przeszłości był to rajd, który ogólnie mi się podobał i który pozostawił we mnie dobre wspomnienia. To niezwykle szybki rajd, mimo że drogi niekoniecznie są bardzo szerokie, ale są też miękkie i piaszczyste miejsca, gdzie warunki na drugim przejeździe potrafią sprawić pewne niespodzianki. Teraz powrót tam po siedmiu latach daje poczucie nowego rajdu, co zawsze mi się podoba. Trasa ulegnie dużym zmianom, ponieważ w przeszłości nie pokonywaliśmy tak wielu odcinków, więc będzie ciekawie. To prawda, że ​​w ostatnich sezonach nie brałem udziału w wielu szybkich rajdach, ale w tej chwili czuję się dobrze w samochodzie, a cel pozostaje ten sam, co w ostatnich wydarzeniach: walczyć o zwycięstwo.

Warto przeczytać!  McCain Foods uruchamia unikalny w Polsce program rolnictwa regeneracyjnego

Takamoto Katsuta (kierowca samochodu 18)

„Jestem podekscytowany możliwością pierwszego wyjazdu na Rajd Polski. Mój test przed zawodami w zeszłym tygodniu był moim pierwszym kontaktem z polskimi drogami szutrowymi, ale wszystko poszło dobrze. Odcinki wyglądają trochę podobnie do Estonii: bardzo duża prędkość i miejscami o nieco miękkiej nawierzchni. To będzie duże wyzwanie, ale lubię takie szybkie rajdy, więc nie mogę się ich doczekać. Oczywiście nie mam starych notatek, ale mogę obejrzeć kilka pokładów z poprzednich lat, aby się przygotować. Kierowcy, którzy byli tam, gdy Polska była ostatnia w kalendarzu, być może będą mieli przewagę, ale muszę po prostu dać z siebie wszystko. Mam nadzieję uzyskać dobre samopoczucie i solidny wynik, gotowy do naciskania na Łotwie i w Finlandii, gdzie moje cele będą wyższe.

Podążaj za nami!
Śledź TOYOTA GAZOO Racing WRT:
∇Facebook: https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORacingWRC
∇X: (@TGR_WRC)
∇Instagram: https://www.instagram.com/tgr_wrc/ (@TGR_WRC)
∇YouTube:




Źródło