Technologia

Recenzja Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin Steam

  • 22 kwietnia, 2023
  • 8 min read
Recenzja Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin Steam


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin to pierwszy tytuł popularnej serii, w którą grałem. Wiele słyszałem o serii i często rozważałem wybór jednej z wielu dostępnych gier. Jednak biorąc pod uwagę samą liczbę dostępnych tytułów, nie wiedziałem, od czego zacząć, i cieszę się, że zacząłem od prequela.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin ma unikalne elementy, jeśli chodzi o walkę i inne mechaniki rozgrywki. Zawiera również odpowiedni samouczek, który powie ci, jak postępować z niektórymi podstawowymi mechanikami i umiejętnościami w grze. Poniżej nie będę się zbytnio rozwodził nad fabułą.

Fani serii już wiedzą, o co chodzi, a jeśli po przeczytaniu recenzji sięgniesz po ten tytuł, nie chcę ci niczego zepsuć.


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin to wyjątkowy tytuł przypominający dusze

Nie jestem wielkim fanem soulsów, ale grałem w sporo gier z tego gatunku. Szczerze mówiąc, nie byłem pewien, czego się spodziewać, jeśli chodzi o Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin, ponieważ nie brzmi ani nie wygląda jak zwykłe dusze. Jeśli chcesz zagrać w grę na wyższym poziomie trudności, takim jak Hard lub Chaos, czeka Cię gratka, zwłaszcza jeśli jesteś fanem tego gatunku.

Musiałem celowo zredukować poziom trudności do „Historii” po kilku spotkaniach, ponieważ umierałem więcej razy, niż chciałbym się przyznać. Pomimo tego, że „Fabuła” była znacznie łatwa, większość potyczek wciąż była testowa.

Jako gracz uwielbiam gry, które oferują trudne wyzwanie. Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin to zdecydowanie coś, do czego będę wracał od czasu do czasu, ponieważ jest jednocześnie trudny i zabawny.

Teksty samouczków na ekranie mogą często zawierać przydatne informacje (zdjęcie za pośrednictwem Square Enix)

Podobnie jak w przypadku większości tytułów przypominających dusze, zdobywasz punkty umiejętności, gdy awansujesz. Oto, gdzie w Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin zaczyna się robić coś wyjątkowego. Punkty umiejętności są w grze nazywane punktami pracy. Każdy styl walki nazywany jest zadaniem.

Warto przeczytać!  Elden Ring o cale bliżej przełamania ogromnego kamienia milowego w posiadaniu Last of Us Part 2

Z każdą pracą powiązane są osobne umiejętności i cechy, które można odblokować za pomocą punktów pracy. Posiadanie umiejętności Job Affinity pozwoli ci awansować jednocześnie wiele stylów walki. Od awanturnika do szermierza, będziesz mieć do wyboru wiele stylów gry.


Walka jest tak dobra, jak to tylko możliwe

Walka wygląda absolutnie pięknie w grze (zdjęcie za pośrednictwem Square Enix)

Walka na miecze w Stranger of Paradise była niezwykle przyjemna wizualnie. Jeśli potrafisz prawidłowo wykonać ruch, wszystko przebiega płynnie. Dość szybko roztapiasz wrogów, pod warunkiem, że wiesz, co robisz.

Mówiąc prościej, walka jest prosta. Kiedy coś zobaczysz, musisz się do tego zbliżyć i uderzyć. Odległość ataku zależy w dużej mierze od używanej broni. I podobnie jak w innych grach typu souls, będziesz musiał bardziej niż zwykle polegać na mechanice unikania.

Możesz także blokować nadchodzące ataki i są na to dwa konkretne sposoby. Jednym z nich jest zwykły blok, w którym używasz swojej broni, aby złagodzić nadchodzące obrażenia i znacznie zmniejszyć otrzymywane obrażenia.

Masz również możliwość skorzystania z Soul Shield. Jest to skuteczne, gdy blokujesz nadchodzące obrażenia magiczne. Co więcej, blokada w odpowiednim momencie za pomocą Tarczy Duszy pozwoli ci tymczasowo użyć wszelkiego rodzaju obrażeń magicznych/od pocisków.

Ciągle myliłem się między zwykłym blokiem a Soul Shield. Musiałem umrzeć kilka razy, zanim to zrozumiałem. Nabrałem też złego nawyku nieużywania mikstur leczniczych, co często kończyło się śmiercią w sytuacjach, w których mogłem się uratować. Na szczęście miły mały monit przypomina ci o używaniu mikstury zdrowia od czasu do czasu, zwłaszcza gdy zaczyna ci brakować zdrowia.

Jednym z najlepszych czynników w tej grze jest to, że możesz mieć jednocześnie dwa różne tryby walki lub zadania. Możesz przełączać się między tymi dwoma trybami podczas walki, aby uzyskać naprawdę wyjątkowe kombinacje ataków. Ta funkcja otwiera różne możliwości, jeśli chodzi o angażowanie wrogów.

Chętnie wypróbowałbym też walkę w trybie kooperacji. Nie mogłem jednak dopasować graczy w procesie dobierania graczy. Można to przede wszystkim przypisać mojej lokalizacji i mojemu połączeniu internetowemu. Mimo to jest mało prawdopodobne, aby walka wyglądała inaczej, jeśli chodzi o posiadanie prawdziwych graczy w mojej drużynie zamiast członków drużyny kontrolowanych przez sztuczną inteligencję.

Warto przeczytać!  Unijna ustawa o rynkach cyfrowych zmusiła Apple do przyjęcia standardu przesyłania wiadomości RCS: GlobalData, ET Telecom

Kiedy inwentarz nie jest już inwentaryzacją!

Grałem w sporo tytułów, w których zarządzanie ekwipunkiem jest nieco trudne w nawigacji. Jednak system w Stranger of Paradise był dla mnie trochę kłopotliwy. Na tym jednym ekranie dzieje się tak wiele, a kiedy zgromadzisz sporo sprzętu, którego jeszcze nie sprawdziłeś, zostaniesz zbombardowany mnóstwem wykrzykników, gdy uzyskasz dostęp do ekranu.

Otrzymałem wszystkie potrzebne informacje, ale za każdym razem, gdy wybierałem sprzęt, musiałem zmrużyć oczy. Możesz także zoptymalizować zbroję swojej postaci za naciśnięciem jednego przycisku, ale kilka razy popsuło to moje kompilacje.

Na podstawie tego, czego doświadczyłem, funkcja optymalizacji bierze pod uwagę poziom wyposażenia, a nie statystyki, które mają do zaoferowania. Dlatego zaleca się, aby gracze korzystali z tej funkcji rozważnie.


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin to audiowizualna gratka

Możesz wchodzić w interakcje z tymi kostkami, aby skonfigurować punkty pracy i inne ustawienia przed wyruszeniem do bitwy (zdjęcie za pośrednictwem Square Enix)

Mój system jest w tym momencie nieco przestarzały, więc martwiłem się, jak gra będzie na nim wyglądać i działać. Jednak ku mojemu zaskoczeniu gra w ogóle się nie zacinała. Cały czas miałem włączony monitor FPS i nie było żadnych spadków klatek.

Gra działała płynnie w 60 FPS bez żadnych problemów. Jedyny raz, kiedy miałem problem, był na ekranie samouczka. Słońce i pomarańczowe tło były nieco zbyt jasne, a obraz był pikselowany, co wydawało się nieco szorstkie.

Wizualizacje są piękne. Kolory są żywe, a wszystko wygląda bardzo przyjemnie dla oka. To samo można powiedzieć o dźwięku. Wynik tła bardzo dobrze komponuje się z ogólną oprawą gry.

Nie tylko to, ale nawet dźwięki otoczenia, zwłaszcza gdy uderzałem wroga lub nawet aktywowałem umiejętność Soul Burst, wydawały się absolutnie na miejscu. Jedyne zastrzeżenie, jakie mam do tej gry, to to, że ekrany ładowania są absolutnie ciche. Pewna forma dźwięku byłaby prawdopodobnie lepsza, ale w tym momencie szukam dziury w całym.

Warto przeczytać!  Jak formatować tekst w WhatsApp: kompletny przewodnik

Podsumowując

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin to ekscytujący tytuł, szczególnie dla tych, którzy mają bardzo mało lub nie mają pojęcia o całej serii. Chociaż początkowo historia była nieco zagmatwana, wszystko zaczęło nabierać sensu, gdy przez nią przechodziłem.

Co więcej, narracja jest tak dobrze zaprojektowana, że ​​chciałem przejrzeć każdy tytuł z serii, który został wydany do tej pory, tylko po to, aby zobaczyć, jak potoczy się cała historia. Ponadto oferuje solidną mechanikę walki, która utrzymuje graczy w napięciu.

Ekran wyboru pracy/ekran ekwipunku w Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin (zdjęcie za pośrednictwem SquarEnix)

Były jednak dwa bardzo drobne problemy, z którymi miałem do czynienia z tym tytułem. Przede wszystkim zajęło mi trochę czasu, zanim zdałem sobie sprawę, że nie mogę skakać. Biorąc pod uwagę, że walka w dużej mierze opiera się na mechanice unikania, możliwość skakania również mogłaby nadać jej nowy wymiar. Mało tego, mogłoby to nieco ułatwić przemierzanie.

Po drugie, w grze nie ma minimapy. Tak więc, jeśli nie wiesz, dokąd masz się udać, na pewno się zgubisz. Ta ostatnia funkcja występuje w większości gier typu soulslike, więc jej brak jest w pewnym stopniu zrozumiały. Jednak w tej samej notatce Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin nie jest typowym tytułem przypominającym dusze i ta funkcja mogła zostać uwzględniona.


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin ma wiele rzeczy, które działają na jego korzyść (zdjęcie za pośrednictwem SquarEnix / Sportskeeda)

Zrecenzowano w dniu: PC (Kod dostarczony przez Square Enix)

Platforma(y): PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Windows

Deweloperzy: Drużyna Ninja

Wydawcy: Square Enixa

Data wydania: 15 marca 2022 r


Źródło