Filmy

Spike Lee i Giancarlo Esposito ponownie łączą siły w ramach krajowej kampanii Fiata

  • 5 maja, 2024
  • 12 min read
Spike Lee i Giancarlo Esposito ponownie łączą siły w ramach krajowej kampanii Fiata


Jest sobotnie lutowe popołudnie, a Spike Lee i Giancarlo Esposito siedzą obok siebie w wózku golfowym na działce w studiu w Los Angeles. Obaj, przyjaciele od 40 lat, na przestrzeni lat wielokrotnie współpracowali przy takich stawach Lee, jak „1988” Szkolne oszołomienielata 1989 Robić co należylata 90-te Mo’Lepszy Blues i 1992 rok Malcolm x. Powrócili do siebie i ponownie nawiązali współpracę, tym razem dla Fiata na rzecz zupełnie nowego, w pełni elektrycznego Fiata 500e włoskiego producenta samochodów.

Lee reżyseruje i występuje w spocie „Włochy w Ameryce” u boku swojego nominowanego do nagrody Emmy przyjaciela w ramach ich pierwszej wspólnej ogólnokrajowej kampanii reklamowej. W miarę upływu czasu Esposito pomaga Lee odnaleźć w sobie włoskiego ducha, gdy odkrywa, że ​​ich miejskie dojazdy stają się bardziej „dolce” w Fiacie 500e 2024. „W pełni elektryczny Fiat 500e oddaje istotę włoskiego stylu życia. Ta nowa kampania łączy kultowy duet o różnorodnym dziedzictwie, legendarnego reżysera z Brooklynu Spike’a Lee i aktora Giancarlo Esposito, który dzieli się ze Spike’iem zaletami swojego włoskiego pochodzenia, aby pokazać mu, że La Dolce Vita można znaleźć nawet daleko poza granicami Włoch” – wyjaśnił. Olivier Francois, globalny dyrektor ds. marketingu w Stellantis.

Kampania, rozpoczęta w zeszłym tygodniu i nakręcona przez nominowanego do Oscara autora zdjęć Matthew Libatique, będzie obejmować kilkanaście elementów kreatywnych prezentujących duet w kanałach społecznościowych Fiata, i będzie trwać przez wiosnę i lato, aż do jesieni. Nie jest niespodzianką fakt, że kampania w dużej mierze nie ma scenariusza, co pozwala Lee i Esposito bez wysiłku rywalizować ze sobą, tak jak robią to długoletni przyjaciele. Dokładnie to robią w trakcie 20-minutowego wywiadu na Zoomie Reporter z Hollywood z przedniego siedzenia tego wózka golfowego. Lee i Esposito kończą nawzajem zdania, żartują sobie i przekazują sobie komplementy, dzieląc się historią związaną z kampanią i opowiadając o swoich nowych projektach — Wysoki i niski z Denzelem Washingtonem dla Lee i Francisa Forda Coppoli Megalopolis dla Esposito — i poważnie podchodzi do zagrożeń, jakie stwarza sztuczna inteligencja dla świata.

Spike Lee i Giancarlo Esposito występują w nowej kampanii Fiata

Spike Lee i Giancarlo Esposito występują w nowej kampanii Fiata.

Dzięki uprzejmości FIATA

Widzieć was razem w sobotnie popołudnie jest bardzo fajnie…

Lee: Mamy historię. Mamy historię. Dobra historia.

Jakie to uczucie być ponownie zjednoczonymi?

Lee: Czuję się świetnie, a ty?

Esposito: Czuję się świetnie, jak milion dolarów.

Lee: Widywaliśmy się przez lata, od czasu do czasu, ale czas płynie szybko. 30 czerwca minie 35. rocznica Robić co należy. Podsłuch out!

Esposito: Coś się dzieje!

Kto wpadł na pomysł tej współpracy?

Esposito: Cóż, Spike to właściwy człowiek. Spike jest trenerem. Zawsze zapraszam dobrą energię, a kiedy się spotykamy, wydaje się, że nie minął dzień, odkąd widzieliśmy się ostatni raz. Taka jest prawda.

Lee: To prawda, Ruth.

Esposito: Naprawdę, naprawdę tak jest. Kiedy mi o tym powiedziano ze względu na moje włoskie pochodzenie, moje powiązania z Włochami i moją miłość do samochodów, wspomnieli, że Spike Lee będzie reżyserował.

Warto przeczytać!  Wszystkie 4 filmy „Matrix” uszeregowane według możliwości ponownego obejrzenia

Lee: To naturalne dopasowanie. Kiedy już będziecie blisko, zwłaszcza w tej branży, może pojawić się miłość Spike’a, ale istnieją harmonogramy i opóźnienia, które uniemożliwiają ponowną współpracę. Ale mamy więź. Ogłoszono, że zrobię z nim mój nowy film [Denzel Washington]piąty później Mo’ Better Blues, Malcolm X, He Got Game, Inside Man. „Inside Man” miał miejsce 16 lat temu, ale dla mnie i Denzela było to jakby wczoraj. To samo jest tutaj z moim bratem. Ta twórcza więź, ta ludzka więź, nawet jeśli nie pracujecie razem lub nie widzieliście się od lat, kiedy to robicie, to wielki uścisk, tak jak widzieliście ich wczoraj wieczorem.

Jaka jest historia reklamy?

Esposito: To opowieść o Fiacie, elektrycznym samochodzie 500e, który został przeprojektowany tak, aby był naprawdę elegancki i piękny.

Lee: Widziałem to po raz pierwszy na zdjęciach, ale zobaczenie tego na żywo to…[gives a thumbs up].

Esposito: To sztuczka, sztuczka. To jest naprawdę piękne. To mały, idealny samochód miejski, reprezentujący dziedzictwo kulturowe Włoch i kolorową naturę Włochów. Bardzo, bardzo namiętni ludzie, którzy kochają jedzenie, wino, słońce, muzykę i taniec. Jest to kulturowa reprezentacja wszystkiego, czym są Włochy.

Lee: Jeśli nie wiedzą, powiedz im, jakie masz powiązania z Włochami…

Esposito: Jestem w połowie Włochem. Moi ludzie pochodzą z Neapolu we Włoszech. Wychowałem się w Rzymie. Moja mama jest śpiewaczką operową. Mój ojciec pracował w Teatro alla Scala, operze w Mediolanie.

Lee: Kto jest Włochem, a kto Afrykaninem?

Esposito: Mój ojciec jest Włochem, a moja matka jest czarnoskórą Afroamerykanką.

Lee: Gdzie się poznali?

Esposito: Poznali się w Teatro di San Carlo w Neapolu, to słynna i naprawdę mała opera. Niedawno tam pojechałem, w lipcu, żeby zobaczyć, gdzie się spotykają, i miałem łzy w oczach. Pojechałem także do Neapolu, gdzie naprawdę poznałem swoje dziedzictwo.

Lee: Czy zostałeś poczęty w Neapolu w pierwszej chwili ich poznania?

Esposito: Nie, wkrótce potem. Za dużo informacji. Mamo i Tato, kocham Was. Mam więc bardzo silną więź z Włochami i bardzo je kocham. Ten [commercial] Nie przyszło mi do głowy, żeby reprezentować moich Włochów, którzy są po prostu niesamowitymi ludźmi i naprawdę świetnie radzą sobie ze wszystkim, od samochodów, przez skórzane torebki, po muzykę. Dla mnie ponownie reprezentują najlepsze części mnie.

Spike Lee i Giancarlo Esposito występują w nowej kampanii Fiata

Spike Lee i Giancarlo Esposito występują w nowej kampanii Fiata.

Dzięki uprzejmości FIATA

Wiedzą, jak tam żyć. Spike, wiem, że dorastałeś w sąsiedztwie wielu Włochów. Czy spędziłeś dużo czasu we Włoszech?

Lee: O tak. Spędziłem dużo czasu we Włoszech, ale Leesowie byli pierwszą czarną rodziną, która przeprowadziła się do dzielnicy Cobble Hill na Brooklynie w Nowym Jorku. Tuż przy nabrzeżu byli głównie Amerykanie pochodzenia włoskiego. Dokerzy kupili domy w Cobble Hill, więc byliśmy pierwsi. Wiele rzeczy, które widzisz w filmie Rób, co należy, a później w Summer of Sam, wynika z moich doświadczeń, gdy dorastałem jako jedyna czarnoskóra rodzina w włosko-amerykańskiej dzielnicy na Brooklynie.

Warto przeczytać!  Recenzja „Królestwa Planety Małp”: Sequel pokazuje, że starej serii można nauczyć nowych sztuczek

Wracając do FIATA: Czy kiedykolwiek posiadał(a)byś pojazd elektryczny lub pojazd elektryczny na baterie lub masz taki teraz?

Esposito: Nie mam teraz takiego, ale miałbym pojazd elektryczny. To dobre dla planety, to dobre dla naszego środowiska. W końcu przerzuciłem się na rowery elektryczne i zdałem sobie sprawę, o ile są płynniejsze, cichsze i wydajniejsze. W mgnieniu oka chciałbym mieć pojazd elektryczny.

Lee: Ja też.

Esposito: Będąc znowu w Nowym Jorku, ten Fiat to samochód miejski, który zmieści się w małych przestrzeniach. Jest praktyczny, wydajny i chroni środowisko. Jestem jak najbardziej za, a ten Fiat 500 to coś pięknego.

Spike, przez lata widzieliśmy cię przed kamerą w kilku kultowych reklamach. Oprócz spędzania czasu z Giancarlo, jak ktoś w dzisiejszych czasach namawia cię, abyś zgodził się na wystąpienie przed kamerą w reklamie?

Lee: Jeśli podoba mi się produkt, jeśli wierzę w produkt, historię. Również, jeśli będę dostępny. To ważna rzecz, dostępność. Wiele z tych firm ma coś do zrobienia i muszą to sfilmować. Ale to jest doświadczenie, w którym wszystko jest dopięte na ostatni guzik. A potem zjednoczyć się z moim bratem tutaj, G-money, Wielkim Bratem Wszechmogącym. Zamartwiam się. To znaczy, jest wspaniale. Kiedy możesz pracować z ludźmi, których kochasz, jest to zwycięstwo.

Esposito: Dodam coś do tego, bo chociaż mnie nie zapytałeś, powiem ci, dlaczego tu jestem…

Chciałem cię zapytać o to samo, ponieważ po pierwsze, zobaczenie cię w jednym miejscu jest jak prezent, biorąc pod uwagę wszystko, co dzieje się obecnie. Jesteś bardzo poszukiwany…

Lee: Popyt! Cieszący się popytem!

Esposito: Naprawdę czuję się błogosławiony, że jestem poszukiwany i czuję się błogosławiony, że mogę robić to, co robię każdego dnia, występując przed kamerą i tworząc ze wspaniałymi ludźmi. Jestem tu nie tylko po to, żeby nadrobić zaległości, ale chcę pracować ze wspaniałymi ludźmi. Na mojej liście hitowych reżyserów znajduje się Spike Lee…

Lee: Widziałem cię w Atlancie.

Esposito: O tak, pracuję nad filmem Francisa Forda Coppoli Megalopolis. Wyjdzie wkrótce.

Lee: Widziałem 90 minut.

Esposito: Udało ci się! Któregoś dnia zrobiłem ADR. Mówi cześć. Chodzi o uczciwość. To wspaniale, gdy masz szansę pracować z ludźmi, którzy są uczciwi, ludźmi, którzy nie robią tego tylko dla pieniędzy lub tylko dlatego, że zostali poproszeni o wsparcie projektu, za którym nie mogą stanąć. Robią to, aby tworzyć i zapraszać ze sobą innych twórców. Jeśli chodzi o mnie, chcę pracować z najlepszymi, ale jednocześnie chcę się przy tym dobrze bawić i móc się przy okazji czegoś nauczyć.

Lee: Podskoczę i powtórzę to, co powiedział mój brat. Jestem profesorem filmowym w szkole filmowej Uniwersytetu Nowojorskiego. Jestem tam 30 lat. Ang Lee i Ernest Dickerson byli moimi kolegami z klasy. Szkoła filmowa dla absolwentów Uniwersytetu Nowojorskiego trwa trzy lata i już pierwszego dnia zajęć mówię moim studentom, że jeśli możesz zarabiać na życie, robiąc to, co kochasz, jesteś błogosławiony. Większość mieszkańców Bożej ziemi idzie do grobu, wykonując pracę, której nienawidzą. Jesteśmy błogosławieni. Nie bierzemy tego gówna za pewnik. Przepraszam za wulgaryzmy, ale nie biorę tego za pewnik, bo to nie musiałem być ja. Mam na myśli jeden krok w lewo, jeden krok w prawo. Jesteś z klifu.

Warto przeczytać!  Zespół „Terrifier” ujawnia datę premiery i pierwsze zdjęcia do „Stream”

Spike, wspomniałeś o ponownym spotkaniu z Denzelem przy twoim następnym filmie, Wysoki i niski. Jak to się połączyło?

Lee: Kiedy powstał pierwszy scenariusz, nie byłem częścią projektu. Ale jednak zrobiłem przepisanie. Denzel był częścią projektu przede mną. Denzel był częścią Malcolm x przede mną też. Mamy wspaniałą historię. Wiem, co mu odpowiada, a co nie. [Laughs] Jeśli panu Denzelowi Washingtonowi coś się nie spodoba, da ci znać. Bez żadnych wątpliwości powie: „To nie działa”.

Giancarlo, jak było Megalopolis?

Esposito: Naprawdę niesamowite przeżycie. Jeden z najważniejszych momentów w mojej karierze. Znowu pracowałem z Francisem The Klub Bawełny. Praca z nim dalej Megalopolis wszystkie te lata później po prostu pokazał swoją wizję świata. To bardzo, bardzo wyjątkowy film. Uważam go za geniusza. Któregoś dnia zrobiłem trochę ADR.

Lee: Widziałem więcej niż on. Kręciliśmy na tej samej scenie w Atlancie, z którą kręciłem spoty Capital One [Samuel L. Jackson and Charles Barkley]i powiedzieli mi, że strzelają w pobliżu, więc pobiegłem, żeby ich zobaczyć. Franciszek przejął cały hotel. Miałem mnóstwo plakatów, które poprosiłem go o podpisanie, i to zrobił. Potem powiedział: „Spike, pokażę ci 10 minut”. Było wspaniale, a po 10 minutach powiedział: „Zobaczymy jeszcze 10”. Skończyło się na tym, że pokazał mi 90 minut – niesamowite.

Esposito: Wyjątkowy człowiek w szczególnym momencie swojego życia.

Ostatnie pytanie: wspomniałeś o skręcie w lewo lub w prawo i zjechaniu z klifu, ten opis może odnosić się do obecnego stanu branży. Przed branżą stoi wiele wyzwań, w tym sztuczna inteligencja. Jakie jest Twoje zdanie na temat zagrożeń, jakie stwarza sztuczna inteligencja dla branży filmowej?

Lee: Gdybym mógł inaczej sformułować to pytanie: niebezpieczeństwo, jakie sztuczna inteligencja może wyrządzić kinom, jest niczym w porównaniu z tym, co może wyrządzić światu. To coś większego niż kino. To coś więcej niż muzyka. Muszę to dać mojemu bratu, Stevenowi Spielbergowi, który podglądał to wiele lat temu podczas swojego filmu Sztuczna inteligencja AI wyszedł. Nawet nie wiedziałem, co to jest, dopóki nie pojawił się ten film. Żyjemy w bardzo niebezpiecznych czasach. To coś większego niż kino.

Esposito: Nie możesz zastąpić tego, co prawdziwe. Nie da się zastąpić uduchowienia istoty ludzkiej, duszy. Nie możesz zastąpić ludzkości. Maszyny mogą próbować, ale przykro mi…

Lee: To nie to samo.

Esposito: Będziemy musieli się trochę nauczyć, aby zrozumieć, jak właściwie go używać. To świadectwo tych, którzy jak Steven Spielberg przewidzieli, że to się stanie.

Lee: Miał w tym kryształową kulę. Co się dzieje, Steven? Wiesz, że zrobiłeś swoje.

Wywiad zredagowany pod kątem długości i przejrzystości.

Plakat YouTube


Źródło