Rozrywka

Strategia wyłączania jest skuteczna, przyznają dyrektorzy — The Hollywood Reporter

  • 31 maja, 2023
  • 7 min read
Strategia wyłączania jest skuteczna, przyznają dyrektorzy — The Hollywood Reporter


W tej chwili Warren Leight — weteran showrunnera Prawo i porządek: Jednostka Specjalna ds. Ofiar i kapitan strajku Writers Guild — traci sen, aby upewnić się, że program telewizyjny nie zostanie wyemitowany. Jest kluczową postacią w dążeniu swojego związku do przyjęcia bardziej ukierunkowanej strategii pikietowania, która ma na celu zamknięcie produkcji.

„Dzisiaj rano mieliśmy dwa tuziny ludzi o drugiej w nocy na ulicy, blokujących Miliardyco jest metaforycznie doskonałe” – powiedział Reporter z Hollywood’S Telewizja Top 5 podcast z 24 maja, omawiający niedawną ekspansję od demonstracyjnych protestów w centralach korporacji do bardziej destrukcyjnych działań mających na celu wpłynięcie na wyniki finansowe i zmianę orientacji dynamiki władzy. Mówi, że zmiana strategii wynikała z szeregowych członków, chociaż kierownictwo gildii „ zdaje sobie teraz sprawę, że jest to dość potężna rzecz”.

Leight, czerpiąc z powiązań ze swojej długiej historii jako pisarza telewizyjnego i showrunnera, a także ze swojego wysokiego profilu w mediach społecznościowych, wraz z rosnącą liczbą odpowiedników WGA pomógł zorganizować serię udanych akcji robotniczych – małe grupy gromadzące się w ciągu kilku godzin , której linie protestu są często respektowane (a czasami przyłączają się) przez Kierowców, członków IATSE i innych sympatycznych sojuszników. Efektem są przerwy w produkcji. „Cały pomysł polega na opróżnieniu [content] rurociągu – mówi.

Zamknięcia objęły cały kraj m.in Łup I Dobry kłopot w Los Angeles do Chi w Chicago i Zło w Nowym Jorku.

Wcześniej w maju scenarzyści pikietowali zdjęcia do filmu Lionsgate reżysera Aziza Ansariego w Los Angeles Szczęście przez około dwa i pół dnia, aż 19 maja produkcja została zawieszona na czas nieokreślony. Picketer Kyra Jones (Obudził, Królowe) mówi, że te działania „trafiły [employers] w kieszeniach mocniej niż cokolwiek innego, co robimy. Miejmy nadzieję, że dzięki temu przywrócą nas na właściwe tory i przywrócą nas do pracy”. Dodaje Lauren Conn (Zagubiony symbol), który również wstąpił do Szczęście pikiety: „Musimy upewnić się, że na całym świecie nie dzieje się nic pisanego”.

Warto przeczytać!  Meghan Markle o serialu „W garniturach” Sukces Netflixa: „Czy to nie szalone?”

Skupienie się na przestojach, które opierają się na współpracy innych związków zawodowych, jest niezwykłą zmianą dla Gildii Pisarzy. Podczas poprzedniego strajku w latach 2007-2008, kiedy znalazł się w znacznie większej izolacji i w konflikcie ze swoimi nominalnymi związkowymi sojusznikami, nie było równoważnej strategii. Teraz gildia jest beneficjentem jedności, w zgodzie z frakcją hollywoodzkich klubów robotniczych innych związków, z których każdy pielęgnuje swój własny zestaw czasami nakładających się pretensji i jest chętny do złagodzenia gruntu pod własne negocjacje kontraktowe. Ze swojej strony WGA odmówiło „omówienia szczegółów” strategii zamknięcia.

Stracony dzień produkcji kosztuje firmy średnio od 200 000 do 300 000 USD. Polisy ubezpieczeniowe nie obejmują przestojów spowodowanych strajkiem. Wiodący w branży ubezpieczyciel Allianz zauważa THR„Jest jeszcze za wcześnie i zbyt wcześnie, aby spekulować na temat jakiegokolwiek wpływu na przyszłe składki ubezpieczeniowe”.

Podobnie jak niedawny wpływ pandemii na plany studyjne, niektóre z trwających produkcji porzuconych podczas strajku mogą nie powrócić po jego zakończeniu, mówią czołowi decydenci firmy. Rozważania obejmą liczbę odcinków pozostałych do nakręcenia w sezonie, dostępność obsady i znaczenie serialu dla jego platformy.

Wielu menedżerów wysokiego szczebla, z którymi rozmawiał THR pod warunkiem zachowania anonimowości użył tego samego słowa na określenie działań partyzanckich: „skuteczne”. To skłoniło do trwającej gry w kotka i myszkę. Jednostki szybkiego reagowania członków WGA mobilizują się do pikiet przed bramami studia i miejscami zdjęć w plenerze na podstawie wskazówek. Chociaż pozwolenia na lokalizację w Los Angeles są rejestrami publicznymi (zawiadomienia o filmowaniu w sąsiedztwie są publikowane przed rozpoczęciem produkcji, podczas gdy działalność produkcyjna jest ujawniana 48 godzin po jej zakończeniu), przynajmniej część przydatnych informacji, zwłaszcza dane wywiadowcze z ostatniej chwili, pochodzi od życzliwych członków innych związków.

Warto przeczytać!  Marc Maron po mistrzowsku zamienia smutek w śmiech w nowym programie specjalnym

Zmiany pikietujące często rozpoczynają się, kończą lub trwają z dnia na dzień, aby upewnić się, że ich linie nie zostaną przekroczone. Aby przeciwdziałać tym wysiłkom, niektóre produkcje rozpowszechniły arkusze połączeń z nieprawidłowymi godzinami połączeń, aw przypadku Miliardymają członków załogi autobusów do ustawienia, potencjalnie w celu ułatwienia przejścia przez linie pikiet i zapewnienia im pewnej anonimowości.

Jones przypomina sobie, jak pojawił się na jednej pikiecie skierowanej do produkcji w Raleigh Studios w Hollywood i nie stwierdził żadnej działalności produkcyjnej. „Nikt nie przyszedł – albo przesunęli sesję, albo przenieśli się w inne miejsce, a może otrzymaliśmy błędne informacje” – mówi.

Lindsay Dougherty, liderka Hollywood Teamsters, której kierowcy odwracają się od linii pikiet (jej organizacja ma w przyszłym roku negocjować z AMPTP), mówi, że nie jest zaskoczona decyzją WGA o zamknięciu produkcji. „Gdyby to był nasz strajk”, mówi, „robilibyśmy to samo”.

Kluczowy chwyt i kaskader rigger Wade Cordts jest administratorem grupy na Facebooku, która stała się kanałem dla pikietujących WGA informacji o produkcji pozyskiwanych od członków załogi. Wierzy, że wzbierający gniew w całej branży stworzył wyjątkowy moment solidarności. „W tej chwili wszyscy są poniżej granicy” — zauważa Cordts, członek SAG-AFTRA i IATSE. „To te megakorporacje próbują złamać robotników”.

Jeden z programistów zauważa, że ​​przestoje pozbawiają członków załogi pracy nad projektami, za które scenarzyści otrzymali już wynagrodzenie. „Kogo tak naprawdę boli?” Mówią. „Czy to naprawdę szkodzi studiom? Nie bardzo.” Tę opinię podziela jeden z czołowych kierowników produkcji z innej partii, który dodaje: „Wszystko opiera się na wydatkach. Oszczędza na podatkach”.

Pewien weteran showrunnerów i długoletni członek WGA nie wierzy w to, że studia mają jakąkolwiek srebrną podszewkę, biorąc pod uwagę ten obrót. „Jeśli oszczędzają pieniądze, zamknięcie wszystkich programów i wycofanie się z showbiznesu naprawdę zaoszczędzi im wszystkie pieniądze” – mówi ta osoba. Zgadza się z tym inny doświadczony gracz studyjny, wskazując, że wszelkie zyski finansowe są krótkoterminowe: „Całym celem studia jest produkcja. Były projekcje co to [stopped] pokazy by dla nas zrobiły. To strata”.

Warto przeczytać!  Blackpink odnawia kontrakty z YG, akcje agencji K-pop gwałtownie rosną o 29%

Niezależnie od tego, eksperci ds. pracy zauważają, że dla pisarzy i ich gildii przestoje dotyczą w szerszym zakresie prężenia muskułów, kultywowania sojuszy i podnoszenia na duchu.

„To zatrzymuje produkcję, ale jest też sposobem na reklamowanie siły i determinacji” — wyjaśnia profesor z Georgetown, Michael Kazin, który bada władzę związkową.

Dodaje profesor Uniwersytetu Rhode Island, Erik Loomis, autor książki Historia Ameryki w dziesięciu uderzeniach: „Utrzymanie morale jest niezwykle ważne. Inaczej ludzie się wymykają – szukają innej pracy, przekraczają linię pikiet”.

Zgadza się z tym profesor Joshua B. Freeman z City University of New York, znawca pracy w fabryce. „Robienie czegoś jako grupa naprawdę utrzymuje solidarność”, mówi, a przerwy w produkcji w sektorze rozrywkowym, wymagające współpracy pracowników z innych związków zawodowych, wzmacniają koleżeństwo. „Jeśli spojrzeć na długoterminową dynamikę władzy między tymi pracownikami a tymi pracodawcami, widoczna solidarność pokazuje pracodawcy, że nie bierze on tylko jednej odizolowanej grupy. Biorą na siebie wszystkich”.

Jak Dougherty, szef Hollywood Teamsters, ujmuje to w odniesieniu do milczącego i jawnego poparcia dla strategii zamykania produkcji przez scenarzystów: „To poświęcenie, na które wszyscy się godzą, ponieważ wszyscy chcą, aby strajk zakończył się tak szybko, jak to możliwe. To nadzieja – że wszystkie produkcje wrócą wcześniej, bo te projekty są oczywiście ważne dla pracodawców”.

Wersja tej historii pojawiła się po raz pierwszy w numerze magazynu The Hollywood Reporter z 31 maja. Kliknij tutaj, aby subskrybować.


Źródło