Marketing

Ta strategia marketingowa jest nie do pobicia

  • 7 grudnia, 2022
  • 7 min read
Ta strategia marketingowa jest nie do pobicia


Kiedy ostatnio przeglądałeś swoją strategię marketingową? A może w ogóle masz?

Żadna strategia marketingowa sprzed pandemii nie jest opłacalna w dzisiejszym środowisku. Jeśli nie przemyślałeś ponownie swojej strategii lub jeśli nie osiągasz pożądanych i potrzebnych wyników, nadszedł czas na zmianę. Współczesny klient dostosował się, a Twoja strategia musi za nim podążać.

Co zaskakujące, wiele organizacji marketingowych nie ma strategii, a jedynie zbiór niepowiązanych ze sobą taktyk. Nic dziwnego, że marketerzy mają trudności z uzyskaniem wyników i osiągnięciem swoich celów.

Ciągłe zmiany gospodarcze powodują dodatkową presję i sprawiają, że organizacje marketingowe muszą porzucić swoją starą strategię i przyjąć nową, skuteczniejszą strategię przetrwania i rozwoju.

Czym charakteryzuje się dobra strategia marketingowa?

Strategia marketingowa to ramy, które zapewniają jasny kierunek, w jaki sposób osiągniesz swoje cele. To nie jest jedna lub więcej taktyk, a brak strategii jest nie do przyjęcia.

Oto 4 kluczowe cechy idealnej strategii marketingowej:

Zmniejszenie ilości odpadów

Odpady są największym zagrożeniem dla sukcesu marketingowego, a ich minimalizacja ma kluczowe znaczenie dla sukcesu.

Dzięki skutecznej strategii powinieneś być w stanie zminimalizować swoją inwestycję. Oznacza to poświęcanie mniej czasu, pieniędzy i wysiłku na osiągnięcie swoich celów.

Maksymalizuj przychody

Peter Drucker powiedział, że celem marketingu jest stworzenie klienta. Innymi słowy, marketing musi generować przychody.

Właściwa strategia marketingowa pozwoli Ci nie tylko generować przychody, ale także je maksymalizować. Każdy dolar zainwestowany w marketing musi przynieść wielokrotność.

Przyspiesz wyniki

Większość działań marketingowych nie przynosi rezultatów, choć powinna. Co ważniejsze, właściwa strategia marketingowa powinna umożliwiać uzyskanie wyników tak szybko, jak to możliwe.

Marketerzy nie mogą sobie pozwolić na czekanie, aby sprawdzić, czy kampania działa, czy nie. Potrzebujesz szybkich rezultatów.

Popraw pewność siebie

Wglądy to paliwo rakietowe skutecznego marketingu. Kiedy wiesz, co działa (a co nie), możesz mieć większe zaufanie do sukcesu swojego marketingu.

Warto przeczytać!  Wywiad z liderem marki BITE | „Nierówność płci nadal tłumi wyjątkowy potencjał kobiet”

Skuteczna strategia marketingowa musi zapewniać ciągły przepływ cennych spostrzeżeń w celu informowania o Twoich obecnych i przyszłych inicjatywach.

Może się to wydawać nieosiągalne, ale w rzeczywistości istnieje nowoczesna strategia marketingowa, która sprawia, że ​​osiągnięcie tych celów jest nie tylko wykonalne, ale praktycznie gwarantowane.

Nowoczesna strategia marketingowa

Marketing jest nieprzewidywalny, niepewny i ciągle się zmienia. Taka jest natura bestii.

Aby to wykorzystać, współcześni marketerzy przyjmują jako strategię marketing oparty na testach.

W rezultacie nikt nie wie, co zadziała. Dlatego testowanie i eksperymentowanie są kluczowe, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak bardzo zmienił się świat i zachowania konsumentów w ostatnim czasie.

Marketing oparty na testach to struktura, która umożliwia organizacjom marketingowym skupienie się na najbardziej wpływowych częściach ich marketingu poprzez wykorzystanie serii eksperymentów w celu sprawdzenia założeń, uzyskania cennych spostrzeżeń i przyspieszenia wyników.

Połączenie strategicznego skupienia się na obszarach przynoszących najwyższy zwrot z możliwościami eksperymentowania pozwala organizacjom marketingowym szybko uzyskiwać wyniki, uczyć się, co działa, i unikać marnowania czasu i budżetu.

Co najważniejsze, ponieważ eksperymentowanie ma kluczowe znaczenie dla strategii, eliminuje debatę na temat najlepszego sposobu osiągnięcia celów. Dzięki temu podejściu do testowania i uczenia się wszystko ma potencjał, dopóki nie zostanie udowodnione, że jest inaczej. Najlepsze i odnoszące największe sukcesy pomysły wygrywają w oparciu o dane i rzeczywiste wyniki.

Wszystko to sprawia, że ​​marketing oparty na testach jest najskuteczniejszą współczesną strategią marketingową. Spełnia każdy z czterech wyżej wymienionych kluczowych atrybutów, jest łatwy do przyjęcia i niezwykle wydajny.

Moi klienci, którzy przyjęli marketing oparty na testach, zwiększyli przychody o miliony dolarów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zdobyli mnóstwo bezcennych spostrzeżeń i osiągnęli ogromne tempo w realizacji swoich celów.

Jeśli potrzebujesz nowej strategii marketingowej (uwaga spoilera: potrzebujesz), marketing oparty na testach jest oczywistym wyborem, jeśli chcesz przyspieszyć wyniki i osiągnąć swoje cele.

Warto przeczytać!  Skuteczne strategie marketingu treści zmienią Twoją firmę. Oto jak napisać jeden.

Wdrażanie marketingu opartego na testach

Każda skuteczna strategia musi być prosta, łatwa do zrozumienia i trwała. Marketing sterowany testami zdaje papierek lakmusowy śpiewająco.

Oto pięć kroków do wdrożenia marketingu opartego na testach:

Krok 1: Oceń

Każda strategia jest zależna od areny, na której jest realizowana. Oznacza to, że musisz ocenić swoją branżę, konkurencję i swoje możliwości. Nie mówię o analizie SWOT, która jest frywolnym ćwiczeniem. Zamiast tego musisz wytyczyć obszary rynku, które stwarzają możliwości, w których możesz zyskać przewagę i utrzymać silną pozycję.

Krok 2: Skup się

Największym wyzwaniem organizacji marketingowych jest brak koncentracji. Marketing oparty na testach to nie tylko przeprowadzanie wielu eksperymentów; chodzi o skupienie wysiłków tam, gdzie się liczą.

Współpracuj ze swoim zespołem, aby zidentyfikować trzy lub cztery krytyczne obszary zainteresowania — rzeczy, które, gdybyś mógł je poprawić, miałyby ogromny wpływ na biznes. To są twoje strategiczne filary i musisz skoncentrować wszystkie wysiłki i inwestycje na tych obszarach.

Wąskie skupienie może być onieśmielające, ale nie bój się zaangażować. Możesz ponownie ocenić swoje strategiczne filary w ciągu sześciu miesięcy.

Krok 3: Eksperymentuj

Teraz, gdy masz już kilka strategicznych filarów, możesz zoperacjonalizować eksperymenty w całej organizacji marketingowej, koncentrując się na obszarach o największym wpływie.

Dobre zrobienie tego wymaga dwóch rzeczy: wdrożenia programu optymalizacji i eksperymentów oraz skupienia się na filarach strategicznych.

Na szczęście żadne z nich nie jest trudne, ale może stanowić wyzwanie dla zespołów marketingowych, które nie są do tego przyzwyczajone.

Krok 4: Spostrzeżenia

Gdy zaczniesz przeprowadzać wiele eksperymentów, zyskasz wiele cennych spostrzeżeń. Pamiętaj, że celem eksperymentów nie jest uzyskanie lepszego wyniku — to produkt uboczny. Prawdziwą wartością eksperymentów są spostrzeżenia, które powstają w wyniku. Kiedy możesz dowiedzieć się, co działa, a co nie, Twój marketing staje się wykładniczo bardziej skuteczny zarówno teraz, jak iw przyszłości.

Warto przeczytać!  Rozwikłanie sieci: pomiar wpływu PR na marketing mix

Najlepszym sposobem na uchwycenie tych spostrzeżeń jest zbudowanie „księgi wiedzy” lub biblioteki spostrzeżeń; centralne repozytorium kluczowych obserwacji i wniosków z eksperymentów.

Co się sprawdziło? Dlaczego?

Co nie zadziałało? Dlaczego nie?

Jakie wewnętrzne najlepsze praktyki powinniśmy przyjąć, poparte danymi i dowodami?

Krok 5: Aplikacja

Jeśli wykonasz tylko poprzednie kroki, odniesiesz ogromny sukces w marketingu. Ale po co się na tym zatrzymywać?

Stosując zdobyte spostrzeżenia do istniejących działań marketingowych, możesz natychmiast podnieść ogólny poziom swojej wydajności.

Zbyt często zespołom marketingowym brakuje możliwości i nie mogą w pełni wykorzystać korzyści płynących z uzyskanych spostrzeżeń. Wdrożenie spostrzeżeń w całej organizacji i w ramach istniejących działań jest kluczowym krokiem, który sprawia, że ​​marketing oparty na testach jest niezwykle potężny.

Gdy zapoznasz się z marketingiem opartym na testach, możesz również zaangażować inne działy, w tym na przykład sprzedaż, obsługę klienta i badania klientów. Ta dodatkowa perspektywa pomoże udoskonalić eksperymenty, zebrać więcej informacji i pomóc organizacji w przyjęciu podejścia opartego na testach.

Przemyśl swoją strategię

Nowoczesne organizacje marketingowe zdały sobie sprawę, że świat — i konsumenci — się zmienił. W rezultacie Twoja strategia musi się zmienić wraz z nim. Niezastosowanie się do tego byłoby katastrofalnym błędem, który popełnia wiele organizacji, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Rok 2023 to Twoja szansa na podejście do marketingu z nowej perspektywy. Jeśli chcesz uzyskać lepsze wyniki, szybciej i przy mniejszej ilości odpadów, być może nadszedł czas, aby odrzucić istniejącą strategię marketingową i przyjąć marketing oparty na testach.

Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami gościa i niekoniecznie MarTech. Autorzy personelu są wymienieni tutaj.


Źródło