Złe filmy mogą być formą sztuki. Czasami masz ochotę obejrzeć wymagającą biografię lub przygnębiający film dokumentalny, ale innym razem nie pragniesz niczego bardziej, jak tylko wyłączyć mózg i włączyć film tak zły, że trudno uwierzyć, że kiedykolwiek dostał zielone światło. Och, słodka moc w odwadze bycia najgorszym.
„Połączenie z Miami” (1987)
Ten niezależny film o sztukach walki okazał się całkowitą klapą w momencie premiery i nie był oglądany przez dziesięciolecia – aż do przywrócenia go w 2012 roku przez Drafthouse Films. Nieuchronnie „Miami Connection” stało się ulubieńcem undergroundu i kultu. „Fabuła skupia się na synth-rockowym zespole taekwondo o nazwie Dragon Sound i zaciętej walce tej grupy ze złym imperium motocyklowych ninja handlujących kokainą na Florydzie” – powiedział Zack Carlson w Przewodowy. „Teraz zadaj sobie pytanie, dlaczego brwi ci podskoczyły, kiedy przeczytałeś to zdanie. Ponieważ brzmi źle? Nie. Ponieważ brzmi niewiarygodnie”.
„Dom przy drodze” (1989)
„Road House”, historia twardziela wynajętego do sprzątania hałaśliwego przydrożnego baru, doczekała się niedawno nowej wersji, w której w roli Patricka Swayze’a wystąpił Jake Gyllenhaal. Jednak nowa wersja „nie oddaje ducha oryginału” – stwierdził NPR. Kultowy film akcji z 1989 roku jest nadal uwielbiany ze względu na kolorowe postacie, kampową przemoc i nieustanny atak ciosów w twarz. „To głupie i satysfakcjonujące, bezpośrednie ujęcie seksu i przemocy” – dodał NPR.
Subskrybuj Tydzień
Ucieknij ze swojej komory echa. Poznaj fakty stojące za wiadomościami oraz analizę z wielu perspektyw.
SUBSKRYBUJ I ZAPISZ
Zapisz się na bezpłatne biuletyny tygodnia
Od naszych porannych wiadomości informacyjnych po cotygodniowy biuletyn Dobrej Nowiny — najlepsze informacje z tygodnia dostarczane bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.
Od naszych porannych wiadomości informacyjnych po cotygodniowy biuletyn Dobrej Nowiny — najlepsze informacje z tygodnia dostarczane bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.
„Troll 2” (1990)
Ten niskobudżetowy skowronek opowiada o rodzinnych wakacjach w małym miasteczku Nilbog (goblin pisany od tyłu), gdzie odkrywają, że mieszkańcy to potwory jedzące ludzi. Wszyscy aktorzy to nieprofesjonaliści, którzy robią wszystko, co w ich mocy, aby recytować wersety możliwie jak najbardziej automatycznie. („Biedny Darren Ewing jest wydłużony ’O mój Boże! może być najsłynniejszą zbrodnią przeciwko aktorstwu w tym filmie” – stwierdził SyFy.com.) Reżyser Claudio Fragrasso i jego włoska ekipa filmowa słabo mówili po angielsku, a amerykańska obsada wydaje się wyraźnie zdezorientowana. Nie ma żadnego „Trolla” poprzedzającego ten film; w niewytłumaczalny sposób pojawia się jako kontynuacja. Nie ma też trolli.
„Showgirls” (1995)
Erotyczny thriller Paula Verhoevena to chaotyczna igraszka przesiąknięta kampem i cekinami. Film opowiada o przemianie Nomi Malone (Elizabeth Berkley), striptizerki z Las Vegas, która pragnie zostać gwiazdą i otrzymała rekordową liczbę 13 nominacji do nagrody Razzie Awards. Wiele dzieci dorastało, oglądając melodramat NC-17 w zwykłej telewizji kablowej pływające biustonosze przyciągnęły aktorki topless. Film zyskał status kultowego dzięki „dużemu budżetowi, a jednocześnie z natury tandetnemu założeniu, absurdalnym dialogom i absurdalnym postaciom… [and] wspaniałe numery muzyczne” – powiedział Opiekun.
„Pokój” (2003)
„Pokój” Tommy’ego Wiseau to prawdopodobnie najbardziej niesławny film na tej liście. W prawdziwie autorskim wysiłku Wiseau napisał, wyreżyserował i zagrał w projekcie, który „zaowocował pozornie nieskończoną liczbą widzów o północy na całym świecie, podczas których fani cytują na pamięć zniekształcony scenariusz filmu” – powiedział Vox. Aby postawić go na jeszcze wyższym piedestale: „To jeden z najważniejszych filmów dekady” – powiedział Ross Morin, profesor filmoznawstwa Tygodnik Rozrywki. „Pokój to „Obywatel Kane” wśród złych filmów.”
„2012” (2009)
„2012” ukazał się po panice w Internecie wokół rzekomego kalendarza Majów koniec świata przewidywana data: 21 grudnia 2012 r. Ostatecznie był to nonsens, ale mistrz katastrof Roland Emmerich wziął ten strach i pobiegł z nim, reżyserując epicki hit kinowy o apokalipsie, pełen nieprawdopodobnych momentów, takich jak tsunami pochłaniające całą planetę i limuzyna przejeżdżająca przez aktywne trzęsienie ziemi bez szwanku. „Jak wszystkie najlepsze filmy katastroficzne, ten jest najzabawniejszy w najbardziej histerycznej wersji” – powiedział Rogera Eberta. „Ten kończy świat, depcze go, miele i wypluwa”.
„Koty” (2019)
Popularność broadwayowskiego musicalu „Koty” Andrew Lloyda Webbera zawsze była tajemnicza, ale jeszcze bardziej tajemnicze jest to, dlaczego reżyser Tom Hooper uznał, że będzie to dobry film. Zamiast umieszczać wybitnych aktorów, Sir Iana McKellena i Dame Judi Dench, w kostiumach kotów, Hooper wykorzystał przerażające efekty specjalne, aby stworzyć „transmogryfikowane hybrydy człowieka i kota CGI” – powiedział. Opiekun. Rezultat jest czymś pomiędzy koszmarem na jawie a tripem po kwasie, który spodobał się wielu widzom. „Oglądanie „Kotów” jest jak pogrążenie się w szaleństwie” – powiedział a zderzak recenzja.
„Irlandzkie życzenie” (2024)
Lindsay Lohan zyskała sławę jako gwiazda dziecięca, swobodnie oscylując między dwiema rolami w „Pułapce rodziców”. Następnie zniknęła z dużego ekranu na wiele lat, zanim w końcu pojawiła się ponownie, by zagrać w wakacyjnych projektach Netflix. W „Falling for Christmas” z 2022 r. była jej pierwszą rolą w dużej produkcji od ponad dziesięciu lat, a tegoroczna marcowa premiera – niejasno powiązana z Dniem Świętego Patryka – kontynuowała ten schemat. Film jest tak mdły i nieprzekonujący, że wywołuje niemal halucynacje. „Irish Wish” to „kryptofaszystowskie dzieło sztuki zaśmiecone… dialogami, które mogła napisać jedynie złowieszczo zaprogramowana sztuczna inteligencja” – stwierdził. Sęp. Kto nie chciałby tego obejrzeć?