Świat

Ubezpieczyciele statków anulują ubezpieczenie wojenne dla Rosji i Ukrainy od 1 stycznia

  • 28 grudnia, 2022
  • 3 min read
Ubezpieczyciele statków anulują ubezpieczenie wojenne dla Rosji i Ukrainy od 1 stycznia


LONDYN, 28 grudnia (Reuters) – Ubezpieczyciele statków poinformowali, że rezygnują z ubezpieczenia od ryzyka wojny w Rosji, na Ukrainie i Białorusi po wycofaniu się z regionu przez reasekuratorów w obliczu ogromnych strat.

Reasekuratorzy, którzy ubezpieczają ubezpieczycieli, zazwyczaj odnawiają swoje 12-miesięczne umowy z klientami ubezpieczeniowymi 1 stycznia, dając im pierwszą możliwość zmniejszenia ekspozycji od początku wojny na Ukrainie, po tym, jak w tym roku odnotowali straty związane z konfliktem i przed huraganem Ian na Florydzie.

Kluby P&I (ochrona i odszkodowania) z Ameryki, Północy, Wielkiej Brytanii i Zachodu nie są już w stanie oferować pokrycia ryzyka wojny w regionie od 1 stycznia, poinformowały w ostatnich ogłoszeniach na swoich stronach internetowych. Kluby należą do największych ubezpieczycieli P&I, którzy pokrywają około 90% światowych statków oceanicznych.

UK P&I Club powiedział 23 grudnia, że ​​problem powstał z powodu braku dostępności reasekuracji dla reasekuratorów, znanej również jako retrocesja.

„Reasekuratorzy Klubu nie są już w stanie zapewnić reasekuracji narażenia na ryzyko wojenne na rosyjskie, ukraińskie lub białoruskie ryzyko terytorialne” – napisano.

Amerykańskie P&I poinformowało 23 grudnia, że ​​otrzymało „zawiadomienie o anulowaniu” dla regionu od swoich reasekuratorów ryzyka wojennego iw rezultacie anulowało własne ubezpieczenie.

Warto przeczytać!  Opinia | Geoinżynieria może się wydarzyć. To wymaga studiów.

Statki zazwyczaj posiadają ubezpieczenie P&I, które obejmuje roszczenia od odpowiedzialności cywilnej, w tym szkody środowiskowe i obrażenia. Oddzielne zasady dotyczące kadłuba i maszyn chronią statki przed uszkodzeniami fizycznymi.

Działania ubezpieczycieli utrudnią właścicielom lub czarterującym statki znalezienie ubezpieczenia, podniosą ceny i mogą sprawić, że niektóre statki będą pływać bez ubezpieczenia, mówią źródła branżowe.

Do dostawców reasekuracji i retrocesji należą globalni gracze Hannover Re (HNRGn.DE), Munich Re (MUVGn.DE) i Swiss Re (SRENH.S), a także syndykaty na rynku Lloyd’s of London (SOLYD.UL). Munich Re i Swiss Re odmówiły komentarza. Pozostałe firmy nie odpowiedziały od razu.

Reuters poinformował na początku tego miesiąca, że ​​proponowana klauzula kontraktowa rozpowszechniana przez reasekuratorów wyklucza roszczenia związane z wojną zarówno dla samolotów, jak i statków na Ukrainie, w Rosji i na Białorusi.

Japoński rząd wezwał ubezpieczycieli do podjęcia dodatkowego ryzyka w celu dalszego zapewniania ubezpieczeń wojennych dla przewoźników skroplonego gazu ziemnego (LNG) na wodach rosyjskich, powiedział w tym tygodniu wysoki urzędnik ministerstwa przemysłu.

Reportaż Carolyn Cohn i Jonathana Saula; Montaż przez Muralikumar Anantharaman

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Warto przeczytać!  Uwolniony izraelski zakładnik Yarden Roman-Gat opowiada o 54 dniach terroru Hamasu w Gazie



Źródło