Wszystko co musisz wiedzieć
Wraz z aktualizacją Minecrafta 1.19.4 Mojang wprowadził kilka istotnych zmian i uzupełnień w dziale technicznym. Chociaż większość funkcji, które dotyczą większości graczy, pojawi się w aktualizacji 1.20, wersja 1.19.4 zawiera mnóstwo funkcji technicznych, które bardzo docenią twórcy niestandardowych map, projektanci serwerów i moderzy.
Jedna z tych funkcji jest nazywana jednostką wyświetlającą. To radykalnie zmieni sposób, w jaki ludzie ze społeczności Minecrafta budują mapy, serwery itp. Dla tych, którzy mogą nie wiedzieć, czym jest funkcja wyświetlania lub jak działa, oto wszystko, co warto o niej wiedzieć.
Wszystko, co warto wiedzieć o jednostkach wyświetlania w grze Minecraft
Co to jest jednostka wyświetlająca?
Istota pokazowa to nowy rodzaj bytu, który gracze mogą przywoływać tylko za pomocą poleceń. Jak sama nazwa wskazuje, te byty będą tylko do wyświetlania i nie będą miały żadnej funkcjonalności na świecie. Nie będą miały żadnych dołączonych funkcji, gracze nie będą mogli z nimi wchodzić w interakcje, nie można ich przenosić ani łamać, a nawet nie mogą wpływać na ruch graczy lub rozmieszczenie innych bytów. Służą wyłącznie do celów wyświetlania.
Istnieją trzy typy jednostek wyświetlania: bloki, elementy i tekst. W związku z tym gracze mogą umieszczać bloki, przedmioty lub pływający tekst w wyświetlanym świecie.
Jak przywołać każdą wyświetlaną jednostkę na świecie?
Jak wspomniano powyżej, wszystkie trzy wyświetlane jednostki można przywołać tylko w świecie za pomocą polecenia /summon. Po wpisaniu, gracze muszą wybrać typ jednostki, którą chcą wyświetlić. Następnie muszą wprowadzić współrzędne miejsca, w którym jednostka ma się odrodzić, a następnie tag NBT i nazwę identyfikacyjną samej jednostki.
Na przykład, jeśli gracze chcą przywołać droppera jako jednostkę blokową, mogą wprowadzić dokładnie to polecenie: „/summon block_display ~ ~ ~ {stan_bloku:{Nazwa:”minecraft:dropper”}}’.
Jeśli użytkownicy chcą przywołać jednostkę tekstową, mogą wprowadzić dokładnie to polecenie: „/summon wyświetlanie_tekstu ~ ~ ~ {tekst:'”DowolnyTekst”’}’
Na koniec, jeśli gracze chcą przywołać istotę przedmiotu, mogą wpisać to polecenie: „/summon item_display ~ ~ ~ {przedmiot:{id: „AnyitemID”, liczba 1}}’.
Inne poprawki do wyświetlania jednostek
Oprócz przywoływania bloków, przedmiotów i tekstu, gracze mogą również dostosować sposób ich wyświetlania na świecie. Po pierwsze, gracze mogą zmieniać obrót i rozmiar tych jednostek wyświetlania. Po drugie, mogą zmieniać wygląd tych obiektów za każdym razem, gdy kamera FOV się porusza; to ustawienie nazywa się „billboard”.
Gracze mogą nawet zmieniać poziom jasności tych bloków, przedmiotów i tekstów, a także rozmiar i siłę ich cienia na ziemi. Te byty mogą nawet mieć wokół siebie świecący kontur, podobnie jak tekst świeci za pomocą świecącego worka z atramentem.
Edytowany przez
Ritoban „Veloxi” Paul