Biznes

Kotak Mahindra Bank ma zakaz przyjmowania nowych klientów internetowych przez RBI

  • 24 kwietnia, 2024
  • 5 min read
Kotak Mahindra Bank ma zakaz przyjmowania nowych klientów internetowych przez RBI


RBI oświadczyło, że w interesie klientów zdecydowało się nałożyć pewne ograniczenia na bank.

Nowe Delhi:

Powołując się na obawy dotyczące bezpieczeństwa danych i wadliwą infrastrukturę informatyczną, Bank Rezerw Indii zakazał Kotak Mahindra Bank przyjmowania nowych klientów online i wydawania nowych kart kredytowych ze skutkiem natychmiastowym. Bank może jednak w dalszym ciągu obsługiwać swoich dotychczasowych klientów, w tym także tych posiadających karty kredytowe.

„Bank Rezerw Indii, wykonując dziś swoje uprawnienia wynikające z sekcji 35A ustawy o przepisach bankowych z 1949 r., nakazał Kotak Mahindra Bank Limited (zwanemu dalej „bankiem”) zaprzestanie, ze skutkiem natychmiastowym, (1) pozyskiwanie nowych klientów za pośrednictwem kanałów bankowości internetowej i mobilnej oraz (II) wydawanie nowych kart kredytowych. Bank będzie jednak nadal świadczył usługi swoim dotychczasowym klientom, w tym klientom korzystającym z kart kredytowych” – oznajmił bank centralny wydanie.

RBI stwierdziło, że działania opierają się na „istotnych obawach wynikających z analizy informatycznej banku przeprowadzonej przez Bank Rezerw na lata 2022 i 2023 oraz na ciągłym niezastosowaniu się banku do tych obaw w sposób kompleksowy i terminowy”.

Warto przeczytać!  Atak na klientów Orange Polska. Mogą przejąć twój numer

Stwierdzono, że wystąpiły „poważne braki” w sposobie, w jaki Kotak Mahindra Bank zarządza zasobami IT i zabezpiecza swoje dane. „Zaobserwowano poważne niedociągnięcia i niezgodności w obszarach zarządzania zapasami IT, zarządzania poprawkami i zmianami, zarządzania dostępem użytkowników, zarządzania ryzykiem dostawcy, bezpieczeństwa danych i strategii zapobiegania wyciekom danych, ciągłości działania oraz rygoru i ćwiczeń w zakresie odzyskiwania po awarii itp. Dla przez dwa kolejne lata uznano, że bank ma niedociągnięcia w zakresie zarządzania ryzykiem IT i bezpieczeństwem informacji, co jest sprzeczne z wymogami określonymi w wytycznych regulacyjnych” – stwierdził RBI.

„W trakcie kolejnych ocen stwierdzono, że Bank istotnie nie przestrzega Planów Działań Naprawczych wydanych przez Bank Rezerw na lata 2022 i 2023, gdyż przedstawione przez bank zgodności uznano za nieadekwatne, nieprawidłowe lub nie utrzymane” – dodał.

RBI zauważył, że ze względu na brak solidnej infrastruktury informatycznej kanały bankowości cyfrowej banku często ulegają awariom, co powoduje niedogodności dla klientów.

„Wobec braku solidnej infrastruktury informatycznej i ram zarządzania ryzykiem IT, w ciągu ostatnich dwóch lat podstawowy system bankowy banku (CBS) oraz kanały bankowości internetowej i cyfrowej ulegały częstym i znaczącym awariom, z których ostatnia dotyczyła zakłóceń w świadczeniu usług na Stwierdzono, że bank ma istotne braki w budowaniu niezbędnej odporności operacyjnej ze względu na brak budowania systemów informatycznych i kontroli proporcjonalnych do jego rozwoju” – napisano.

Warto przeczytać!  Nowa Toyota Camry. Niewiele zmian na zewnątrz, ale wewnątrz to już inna klasa

„W ciągu ostatnich dwóch lat Bank Rezerw stale współpracował z bankiem na wysokim szczeblu we wszystkich tych kwestiach, mając na celu wzmocnienie jego odporności informatycznej, ale rezultaty były dalekie od zadowalających. Zaobserwowano również, że z w ostatnim czasie nastąpił szybki wzrost wolumenu transakcji cyfrowych banku, w tym transakcji kartami kredytowymi, co powoduje dalsze obciążenie systemów informatycznych” – podaje RBI.

Bank centralny oświadczył, że w interesie klientów zdecydował się nałożyć pewne ograniczenia na bank. „W związku z tym Bank Rezerw zdecydował się nałożyć na bank pewne ograniczenia biznesowe, jak wspomniano powyżej, w interesie klientów i aby zapobiec ewentualnym przedłużającym się przestojom, które mogą poważnie wpłynąć nie tylko na zdolność banku do świadczenia skutecznej obsługi klienta, ale także na ekosystem finansowy cyfrowej bankowości i systemów płatności” – stwierdził RBI.

„Nałożone obecnie ograniczenia zostaną poddane przeglądowi po zakończeniu kompleksowego audytu zewnętrznego, który zleci bank, po uprzedniej zgodzie RBI, i usunięciu wszelkich uchybień, które mogą zostać wskazane w trakcie audytu zewnętrznego, a także uwag zawartych w inspekcji RBI, w sposób zadowalający Bank Rezerw. Co więcej, ograniczenia te pozostają bez uszczerbku dla wszelkich innych działań regulacyjnych, nadzorczych lub egzekucyjnych, które Bank Rezerwowy może wszcząć przeciwko bankowi” – ​​dodał RBI.

Warto przeczytać!  Państwowy ośrodek wypoczynkowy pod młotek. "Złoty Sen" za 4,69 mln zł

Informacje o banku Kotak Mahindra

Podróż Kotak Mahindra rozpoczęła się w 1985 roku, kiedy Uday Kotak założył Kotak Capital Management Finance jako firmę inwestycyjną i świadczącą usługi finansowe. W następnym roku Anand Mahindra i jego ojciec Harish Mahindra zainwestowali w firmę, która zmieniła nazwę na Kotak Mahindra Finance.

W 2003 roku Kotak Mahindra Finance Ltd. otrzymała licencję bankową od RBI i stała się pierwszą niebankową firmą finansową w Indiach, która przekształciła się w bank. Obecnie bank oferuje usługi w zakresie bankowości komercyjnej, maklerstwa giełdowego, funduszy inwestycyjnych, ubezpieczeń i bankowości inwestycyjnej.

Na dzień 31 grudnia ubiegłego roku bank miał 4,8 tys. klientów, 1869 oddziałów i 3239 bankomatów.


Źródło