Podróże

Meksyk był ulubionym miejscem w czasach pandemii, ale oznaki wskazują na osłabienie popytu: Travel Weekly

  • 14 listopada, 2023
  • 6 min read
Meksyk był ulubionym miejscem w czasach pandemii, ale oznaki wskazują na osłabienie popytu: Travel Weekly


Po latach silnej pandemii dostawcy i sprzedawcy z branży turystycznej twierdzą, że w tym roku liczba rezerwacji w Meksyku spadła, ponieważ popyt na podróże w USA przesunął się na kierunki długodystansowe i rejsy.

Choć kryzys wywołał pytania, czy istnieje pewne zmęczenie podstawowymi produktami, które cieszyły się tak dużą popularnością w szczytowym okresie pandemii, doradcy i operatorzy wyrazili pewność, że spadek będzie krótkotrwały i że Meksyk powróci w 2024 r. .

„Meksyk jest zmęczony” – powiedział Jack Richards, dyrektor generalny Pleasant Holidays, który stwierdził, że liczba rezerwacji w Meksyku spadła w tym roku dwucyfrowo. „W latach 2020–2021, podczas pandemii, był to jeden z niewielu krajów otwartych na podróże. Ludzie tam byli i w 2023 r. zdecydowali się wyjechać gdzie indziej. Ale w tym momencie nie jest to aż tak niepokojące w przypadku 2024 r. Będziemy będzie dobrze.”

Dyrektor generalny Hyatt Hotels Corp., Mark Hoplamazian, powiedział na początku tego miesiąca, że ​​oddział Apple Leisure Group (ALG) odnotował w trzecim kwartale bardziej „umiarkowany” popyt w Cancun, w miarę jak destynacja ta powróciła do bardziej regularnych sezonowych wzorców po tym, jak stała się rynkiem docelowym „przez większą część pandemii.

Znalazło to odzwierciedlenie na dorocznej konferencji ALG Ascend zorganizowanej przez ALG Vacations w Cancun pod koniec października, gdzie dostawcy, w tym ALG, którego głównym rynkiem docelowym jest Meksyk, stwierdzili, że powrót do długodystansowych podróży międzynarodowych i rejsów wycieczkowych miał swój udział w ubiegłorocznych wakacjach w Meksyku.

Warto przeczytać!  Wielki błąd, który popełniłem podczas wakacji w „van life”.

„Zaprezentowało to zupełnie nowy zestaw konkurencji” – powiedział Ray Snisky, prezes grupy ALG Vacations. „Jeśli spojrzę na Europę i rejsy, które zostały wcześniej zamknięte [during the pandemic], występuje opóźnienie; są tam, gdzie my byliśmy rok temu. Istnieje duży stłumiony popyt na te kierunki i produkty”.

Niektórzy doradcy twierdzą, że nawet pobliskie Karaiby przyjęły w tym roku część popytu w Meksyku, a podróżnicy szukają innych krótkich wakacji na plaży i znajdują mnóstwo możliwości na różnorodnych wyspach regionu.

„Mam wrażenie, że podróżni są bardziej zainteresowani innymi kierunkami podróży” – powiedziała Ashley Taylor, doradca z siedzibą w Karolinie Północnej w firmie Key to the World Travel. „Ludzie szukają innych miejsc na Karaibach. Mój rynek europejski ogromnie się rozwinął, podobnie jak rynki Południowego Pacyfiku i Azji, [where] popyt jest o 25% wyższy niż w roku ubiegłym.”

Meksyk był faworytem w czasach pandemii, ale oznaki wskazują na osłabienie popytu

Clayton Reid, prezes wykonawczy firmy marketingowej MMGY Global, powiedział, że dane MMGY wykazały spadek zainteresowania podróżami do Meksyku w 2022 r., do 20% wśród osób aktywnie podróżujących w celach wypoczynkowych, co stanowi pięciopunktowy spadek w porównaniu z 2021 r., kiedy zainteresowanie było największe.

„Nastąpiło pewne złagodzenie” – powiedział Reid o tegorocznych podróżach do Meksyku. „W czasie Covid-19 było naprawdę bardzo dużo i popyt przeniósł się na przewozy międzynarodowe długodystansowe – pomyślmy na przykład o Europie”.

Reid stwierdził, że wierzy, że tendencja ta odwróci się w 2024 r., kiedy wielu podróżujących na trasach długodystansowych powróci na rynek lotów krótkodystansowych. Badanie MMGY pokazuje, że w tym roku zainteresowanie podróżami do Meksyku wśród osób podróżujących w celach wypoczynkowych wzrosło do 24%.

Warto przeczytać!  Twoja następna historia o rybach rozgrywa się nad jeziorem Erie

Hoplamazian zauważył również kilka dobrych punktów dla działalności ALG w Cancun, powołując się na „niezwykle duży” popyt na wakacje, wzrost o 8% w przypadku luksusowych obiektów all-inclusive ALG w Cancun oraz wzrost liczby rezerwacji w pierwszym kwartale 2024 r. o 12%.

Snisky jest przekonany, że exodus z Meksyku jest tymczasowy i twierdzi, że podróżnych przyciągnie meksykańska propozycja wartości, ale ciągłe inwestycje również przyciągną ekskluzywny rynek.

„Jakość produktów jest tutaj coraz lepsza” – stwierdził Snisky, wskazując Impression Moxche i Impression Isla Mujeres by Secrets, dwa najnowsze luksusowe kurorty all-inclusive, które dołączyły do ​​portfolio spółki-matki ALG, Hyatt. „W tym miejscu powstają ośrodki wypoczynkowe na światowym poziomie i zamierzamy w dalszym ciągu podnosić poprzeczkę dla atrakcji Cancun”.

Inwestycje w luksusowy hotel i przestrzeń all-inclusive w Meksyku od czasu pandemii obejmują także Grand Velas Boutique i St. Regis w Los Cabos.

A w miarę otwierania w 2024 r. większej liczby lotów do takich miejsc, jak Meksyk i Guadalajara, podróżni będą mieli więcej możliwości wyboru.

„Popyt w Meksyku wykracza poza Cancun i Riviera Maya” – powiedział John Hawks, dyrektor wykonawczy Destination Wedding & Honeymoon Specialists Association, cytując Puerto Vallarta i Meridę. „Jest więcej ekskluzywnych i prawdziwie luksusowych obiektów niż w ciągu ostatnich 10 lat. Są ludzie, którzy pragną luksusu, ale nie chcą lecieć do Europy, aby go zdobyć”.

Warto przeczytać!  10 najlepszych miejsc na samotny wypad

Meksyk nie złagodził się w stosunku do każdego sprzedawcy

Nie wszyscy dostawcy i doradcy odnotowali w tym roku spadek liczby rezerwacji w Meksyku. Niektórzy nawet twierdzili, że popyt wzrósł.
Doradcy ds. podróży przypisują popularność Meksyku wyższym kosztom lotów do Europy i na Karaiby, ale przede wszystkim ogólnej wartości, jaką podróżni znajdują w Meksyku.

„Właściwie widzę coś odwrotnego: ogromny napływ do Meksyku” – stwierdziła Alisa Cohen, założycielka Luxe Traveller Club w Waszyngtonie. oraz fakt, że jakość hoteli i usług w Meksyku jest fantastyczna.”

Jennifer Doncsecz, prezes VIP Vacations w Betlejem w Pensylwanii, której liczba rezerwacji do Meksyku rośnie z roku na rok od 2021 r., powiedziała, że ​​większość klientów pyta o inne kierunki, ale ostatecznie widzi oszczędności dla Meksyku.

„Ogólnie rzecz biorąc, jeśli chodzi o popyt, głównym winowajcą są koszty lotów” – powiedział Doncsecz. „W przypadku naszych klientów inne kierunki – Jamajka, Punta Cana, Saint Lucia, Antigua, Barbados i Aruba – wydają się mieć znacznie wyższe ceny za loty, ale w Meksyku sytuacja jest naprawdę stabilna, a przy tak dużej liczbie hoteli możemy z łatwością przygotujesz pakiet, który jest znacznie tańszy niż większość słonecznych i rozrywkowych miejsc na Karaibach.

Johanna Jainchill i Christina Jelski wniosły swój wkład w powstanie tego raportu.


Źródło