Technologia

YouTube sabotuje teraz aplikacje blokujące reklamy przesyłające strumieniowo filmy • The Register

  • 16 kwietnia, 2024
  • 3 min read
YouTube sabotuje teraz aplikacje blokujące reklamy przesyłające strumieniowo filmy • The Register


YouTube twierdzi, że celowo utrudni odtwarzanie swoich filmów w aplikacjach innych firm, które blokują reklamy.

W poniedziałkowym poście na forum pomocy YouTube zauważono, że internauci korzystający z aplikacji usuwających reklamy podczas przesyłania strumieniowego filmów z YouTube mogą napotkać problemy z odtwarzaniem spowodowane buforowaniem lub komunikatami o błędach wskazującymi, że treść jest niedostępna.

„Chcemy podkreślić, że nasze warunki nie pozwalają aplikacjom innych firm na wyłączanie reklam, ponieważ uniemożliwia to twórcy nagrodę za oglądalność, a reklamy w YouTube pomagają wspierać twórców i pozwalają miliardom ludzi na całym świecie korzystać z usługi przesyłania strumieniowego ” – powiedział członek zespołu YouTube zidentyfikowany jako Rob. „Rozumiemy również, że niektórzy ludzie wolą całkowicie pozbawione reklam treści, dlatego oferujemy YouTube Premium”.

To ograniczenie nastąpi na poziomie interfejsu API, ponieważ te zewnętrzne aplikacje korzystają z tego interfejsu, aby uzyskać dostęp do filmów giganta należącego do Google.

Aplikacje innych firm mogą używać interfejsu API YouTube do prezentowania treści tylko wtedy, gdy przestrzegają warunków korzystania z usług megakorporacji. Zasady te zabraniają programistom korzystającym z interfejsu API „ograniczania odtwarzania reklam w usłudze API, gdy w przeciwnym razie odtwarzałyby one w serwisie YouTube lub w osadzonym filmie”.

Warto przeczytać!  Wariant Samsunga Galaxy A05s 4 GB RAM wprowadzony na rynek w Indiach: cena, oferty i więcej

Chociaż YouTube nie podał konkretnych aplikacji, które prawdopodobnie naruszają jego zasady, istnieje wiele aplikacji innych firm, które wyświetlają filmy z YouTube bez reklam, takich jak FreeTube, klient YouTube dla systemów Windows, Mac i Linux; LibreTube, klient YouTube na Androida; oraz Piped, klient internetowy YouTube.

W zeszłym roku YouTube przyznał, że uruchamia skrypty wykrywające rozszerzenia blokujące reklamy w przeglądarkach internetowych, co ostatecznie zakłócało ładowanie stron przeglądarki Firefox i spowodowało złożenie skargi dotyczącej naruszenia prywatności do irlandzkiej Komisji Ochrony Danych. Kilka miesięcy wcześniej tytan internetowego wideo eksperymentował z wyskakującymi powiadomieniami ostrzegającymi odwiedzających YouTube, że oprogramowanie blokujące reklamy jest niedozwolone.

Ankieta opublikowana w zeszłym miesiącu przez Ghostery, producenta oprogramowania promującego prywatność poprzez blokowanie reklam i skryptów śledzących, wykazała, że ​​wysiłki Google mające na celu walkę z blokowaniem reklam sprawiły, że około połowa respondentów (49 procent) chętniej korzystała z narzędzia blokującego reklamy. Według badania większość Amerykanów korzysta obecnie z programów blokujących reklamy, zalecanych przez FBI podczas wyszukiwania w Internecie.

„Uważam, że to posunięcie jest do niczego i po raz kolejny obciąża użytkowników ciągłym naruszaniem prywatności poprzez żądanie odinstalowania programów blokujących reklamy i innych rozszerzeń blokujących treści” – powiedział Daly Barnett, technolog w Electronic Frontier Foundation Rejestr ostatniej represji.

Warto przeczytać!  Popularna indyjska marka mebli Lifestyle, Durian Furniture, przedstawia swoją upragnioną kolekcję

„Te narzędzia są w równym stopniu narzędziami zabezpieczającymi, jak i zapewniającymi prywatność. Trudno mi uwierzyć, że YouTube nie byłby w stanie utrzymać działalności bez przychodów generowanych przez reklamy śledzące zachowanie. To leniwe i celowo złośliwe posunięcie z ich strony. ” ®


Źródło