Polska

Marriott buduje polski profil – THP News

  • 26 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Marriott buduje polski profil – THP News


Marriott International ujawnił plany zwiększenia swojej obecności na rynku w Polsce, po przygotowaniu ponad 10 hoteli, które zostaną uruchomione w ciągu najbliższych kilku lat.

Dodatki zwiększą obecną obecność grupy obejmującą 24 działające hotele na rynku Europy Wschodniej. Obecnie posiada 12 marek reprezentowanych na ośmiu rynkach miejskich w całym kraju; w planach rozwoju znajdzie się wprowadzenie na rynek Polski kolejnych dwóch marek: Le Meridien i Element.

Badanie przeprowadzone w 2022 roku wykazało, że Accor jest wiodącą grupą hotelową w kraju z 91 markowymi hotelami w Polsce, wyprzedzając lokalnego rywala Polski Holding Hotelowy z 38 obiektami. Hilton uplasował się na trzecim miejscu z 29 hotelami, za nim był Luwr z 23 i Marriott z 20.

Powrót Le Meridien

Marka Le Meridien zadebiutuje w Krakowie, gdzie inwestor AMW Hotele zmodernizuje kultowy Hotel Royale, tworząc luksusowy hotel ze 120 pokojami. Otwarcie planowane jest na rok 2025. Jest to powrót marki do Polski, gdyż do zamknięcia w 2013 roku w Warszawie funkcjonował Le Meridien. AMW jest częścią grupy PHH, która ma także inne powiązania z Marriottem, uruchamiając i zarządzając inne markowe nieruchomości razem w Polsce.

Warto przeczytać!  Lider konserwatywnego PiS w wyborach samorządowych wstrząsa władzą Tuska w Polsce – Euractiv

Kolejną marką planującą rozwój jest Renaissance, z pięciogwiazdkowym otwarciem w Gdańsku. Ten 250-pokojowy hotel, będący obecnie w budowie na Wyspie Spichrzów, ma zostać otwarty na początku 2026 roku i będzie wyposażony w podniebny bar z widokiem na stare miasto i rzekę. Dołączy do pierwszego w Polsce renesansu, zlokalizowanego na warszawskim lotnisku.

„Widzimy znaczny wzrost rynku dzięki możliwościom konwersji, co dodatkowo podkreśla zaufanie właścicieli do Marriott International i reputację naszych światowej klasy marek” – powiedział Jerome Briet, dyrektor ds. rozwoju w regionie EMEA w firmie Marriott. „Ponad połowa naszych projektów deweloperskich w Polsce obejmuje projekty konwersji i adaptacyjnego ponownego wykorzystania.”

W nadchodzących miesiącach w Krakowie zostanie otwarty także drugi hotel Luxury Collection. Tam partner inwestycyjny Dobry Hotel Group przygotowuje się do dodania do marki zabytkowego budynku Pałacu Lubomirskich, po remoncie 70-pokojowego hotelu, obecnie funkcjonującego pod nazwą H15 Luxury Palace. Porozumienie cementuje partnerstwo pomiędzy Dobrym i Marriottem, którzy współpracują już w dwóch innych hotelach marki Marriott w Warszawie.

Wybierz sukces usługi

Planowany jest także rozwój wybranych marek usług Marriott, a marka Element z możliwością przedłużenia pobytu zostanie wprowadzona na rynek w 2024 roku we Wrocławiu. Kolejnym krokiem będzie otwarcie w 2025 roku dwóch nowych hoteli Four Points by Sheraton w Poznaniu i Wrocławiu. A już piąty hotel pod marką Moxy zostanie otwarty w centrum Warszawy i będzie to piąty hotel Moxy w Polsce, dołączając do hoteli już otwartych pod marką w Katowicach, Poznaniu, Szczecinie i Warszawie.

Warto przeczytać!  W Polsce obowiązuje niemal całkowity zakaz aborcji. Ustawodawcy podjęli pierwsze kroki, aby ewentualnie to znieść

Marriott będzie także poszerzał swoją kolekcję o marki, które skupiają niezależne hotele pod marką grupy. W Warszawie planowane jest otwarcie, które dołączy do Kolekcji Hołdowej, zaś we Wrocławiu pojawi się uzupełnienie Kolekcji Autografów.


Źródło